Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Als je de clock op 3,7 Ghz zet, is je score dan hoger of lager?
[ Voor 20% gewijzigd door MeNTaL_TO op 20-02-2011 15:36 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik snap er nog steeds geen worst van. Ik heb nu alle cores op 4Ghz draaien en ik scoor lage 20s. De turbo core staat nu ook op 4Ghz, en met 1 core scoor ik nu gewoon in de 17s.
[ Voor 39% gewijzigd door me1299 op 20-02-2011 18:41 ]
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
ik kan me voorstellen dat dat zeker in synthetische benchmarks een redelijk groot effect kan hebben.
ik weet niet of je die kan uitmeten. je kan ook zelf even kijken wat er gebeurt als je die wat hoger zet. of het idd effect heeft op de superPi
[ Voor 39% gewijzigd door Countess op 21-02-2011 02:11 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Yes, but no.
[ Voor 13% gewijzigd door pafdaddy op 21-02-2011 14:08 ]
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
This message was deleted
Lijkt mij niet logisch. Wanneer hij in het benchmark programma dezelfde test draait moet het voor de hoeveelheid L3 cache geen verschil maken of de cpu zichzelf automatisch (dmv turbo) overclockt of dat dat de TS dat handmatig doet. Hij belast nog steeds maar 1 corebrutalbasterd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:18:
Zou het te maken kunnen hebben met het gedeelde L3 geheugen, deze 6 mb wordt verdeeld over de aangesproken cores. Bij één gebruikte core is er dus meer beschikbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door jaapsander op 24-02-2011 15:06 ]
Turbomodus zal in dat geval dus een betere prestatie opleveren alhoewel ik het wel raar vind met gelijke kloksnelheden...
@Brutalbasterd
In principe zou het daar niet aan kunnen liggen. Zowel met turbomodus als overclocked zal er maar één core belast worden en maakt het delen van de L3-cache niet meer uit.
Er moet buiten de kloksnelheid iets wezenlijk anders zijn, want 2 seconden is een behoorlijk groot verschil voor hyperpi.
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III