• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 21:38

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb een AMD X6 1090T, en wat ik niet snap is het volgende. Ik heb de turbo snelheid op 3900Mhz staan, als ik nu in HyperPi met 1 core ga benchmarken haal ik een score van 18.2s oid. Als ik vervolgens alle cores overclock naar 3900Mhz en ik draai hyperpi op alle cores haal ik maar 22s op elke core.

Wat gebeurd er met turbo modus naast een hogere clocksnelheid dat dit verschil verklaart?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Kan me alleen bedenken dat door de coretemp alle cores niet op 3,9 Ghz draaien maar lager. Kan je met Everest de klok uitlezen?

Als je de clock op 3,7 Ghz zet, is je score dan hoger of lager?

[ Voor 20% gewijzigd door MeNTaL_TO op 20-02-2011 15:36 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik kan met AIDA64 icm mijn logitech tbord alle specs continue monitoren. Als ik me clock op 3.7Ghz zet is mijn score een stukje lager idd.

Ik snap er nog steeds geen worst van. Ik heb nu alle cores op 4Ghz draaien en ik scoor lage 20s. De turbo core staat nu ook op 4Ghz, en met 1 core scoor ik nu gewoon in de 17s.

[ Voor 39% gewijzigd door me1299 op 20-02-2011 18:41 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Het zou best eens kunnen dat de turbo modus sneller functioneert dan overclocked. Ik weet niet in detail hoe de turbo modus functioneert maar het zou heel goed mogelijk zijn dan de turbo modus meer inhoudt dan alleen een hogere clocksnelheid. AMD zou best wel eens aan de interne timings kunnen "schroeven" als de tubo in werking treedt.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
doet turbo iets met de NB (L3 en geheugen controller) snelheid?

ik kan me voorstellen dat dat zeker in synthetische benchmarks een redelijk groot effect kan hebben.

ik weet niet of je die kan uitmeten. je kan ook zelf even kijken wat er gebeurt als je die wat hoger zet. of het idd effect heeft op de superPi

[ Voor 39% gewijzigd door Countess op 21-02-2011 02:11 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ik denk niet dat je HyperPI als referentie mag gebruiken. Het test maar 1 facet van je processor. Wat doet 3DMark, bijvoorbeeld, of Sysmark of Prime95 of...?

Yes, but no.

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
En ook zou het slechts één facet van je processor testen, de vraag van topicstarter is daarom niet minder valide.

[ Voor 13% gewijzigd door pafdaddy op 21-02-2011 14:08 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-02 17:01
Zou het te maken kunnen hebben met het gedeelde L3 geheugen, deze 6 mb wordt verdeeld over de aangesproken cores. Bij één gebruikte core is er dus meer beschikbaar.

This message was deleted

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:23
brutalbasterd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:18:
Zou het te maken kunnen hebben met het gedeelde L3 geheugen, deze 6 mb wordt verdeeld over de aangesproken cores. Bij één gebruikte core is er dus meer beschikbaar.
Lijkt mij niet logisch. Wanneer hij in het benchmark programma dezelfde test draait moet het voor de hoeveelheid L3 cache geen verschil maken of de cpu zichzelf automatisch (dmv turbo) overclockt of dat dat de TS dat handmatig doet. Hij belast nog steeds maar 1 core

[ Voor 3% gewijzigd door jaapsander op 24-02-2011 15:06 ]

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:21
Dat komt omdat HyperPI maar gebruik maakt van één core (correct me if I'm wrong...)
Turbomodus zal in dat geval dus een betere prestatie opleveren alhoewel ik het wel raar vind met gelijke kloksnelheden...

@Brutalbasterd
In principe zou het daar niet aan kunnen liggen. Zowel met turbomodus als overclocked zal er maar één core belast worden en maakt het delen van de L3-cache niet meer uit.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik blijft het toch een vaag verhaal vinden :) Zoals eerder hyperpi test maar 1 facet, maar toch vraag ik me dan ook af waarom deze sneller daarin is.

Er moet buiten de kloksnelheid iets wezenlijk anders zijn, want 2 seconden is een behoorlijk groot verschil voor hyperpi.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-02 14:25

yzx

Eventjes mijn mening, turbo modus bij mij, overclockte 1075T @4ghz & dan turbo modus via AMD overdrive zie ik dat mijn cores 4,5Ghz draaien maar op CPUz zegt dat ze 4Ghz draaien, die boost is toch gewoon maar voor eventjes normaal. Kon nooit lang kijken zo want als ik het deed was het BSOD na 5 seconden

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Everest geeft het volgens mij wel goed weer. In het bios kan ik ook gewoon aangeven op hoeveel mhz de turbo modus moet draaien :)

Pagina: 1