Toon posts:

Cyrix 233MX overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Men vraag es:
is er enige manier waarom ik mijne Cyrix 233 kan overclocken naar 266 of 300 Mhz (75Mhz FSB, 32MB 66Mhz SDRAM en 64MB 100Mhz SDRAM)? En wel wil ik bij de standaard koeling blijven en geen waterkoeling gedoe er meer voor gaan kopen aangezien ik binnenkort een AMD koop...ik heb reeds geprobeerd met FSB, clock multipliers en voltage settings geexperimenteerd maar steeds loopt ie vast tijdens het opstarten of vlak nadat de desktop van Windows verschijnt. En ja vertel me niet dat dit een kloteCPU es want da heb ik ondertussen wel door ja :p

Verwijderd

beste peterselie ,

Cyrix cpuŽs zijn kl*tecpuŽs ! oh sorry ,dat wist je al ;)

wat ocŽen betreft, niet doen. zoŽn cyrix wordt EXTREEM heet. waterkoeling zou wel bruikbaar zijn (heheh) .
wil je toch ocŽen, check eerst zoŽn clock speed. die is niet 233 Mhz, eerder 166 of zo.
neem zeer kleine stapjes, en als je mobo 100 Mhz ondersteunt, probeer dan 2x100 of zo.
succes....

Verwijderd

[update]

uh, nog effe dit :

1. Cyrix heeft de chip 233MX genoemd, en gebruikt daarbij de P-rating.
ze bedoelen dat de chip net zo snel zou moeten zijn als een P233 MMX ( :))
niet dus hé. mijn PR-200 draaide op 150 Mhz.

2. probeer ook eens de 66 Mhz SDRAM eruit te gooien! het zou zeker helpen om 100 Mhz te draaien.

anyway, a Cyrix chip is a disposable one ...
losing it by overclocking is an acceptable loss ;)

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 14:50
Koop maar gewoon een k6-2(als je moederbord het aankan), want Cyrix-procs kun je niet of nauwelijks overklokken.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:22
Zelfs op de normale frequentie worden Cyrix procs al heel erg heet. Die van mij heeft mijn leven 2 jaar lang verpest :(

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Daar kan ik over meepraten. Heb een tijd geleden een Cyrix M2 300 gehad. Ik had deze toen voornamelijk gekocht, omdat die zo lekker goedkoop was...:p
Al na een paar weken bleek dit echt de miskoop van m'n leven te zijn. Ik zal je verdere details besparen, want die weten we allemaal. Maar ik heb toen ook eens een poging gedaan om die CPU over te clocken, maar hij wilde niet 1 Mhz hoger, omdat ie al zo ver geconfigureerd is dat ie aan z'n top is. Je zou kunnen zeggen dat de Cyrix M2 300 een overgeclockte P233 MMX is (hij draait ook op 233 Mhz :()
Dus als je hem dan nog verder probeert over te clocken, dan vindt ie dat niet zo leuk! :( :( :(

Verwijderd

mijn pa heeft ook een Cyrix M2 300
maare deze loopt dus met gemak op 333 MHZ (geen pr, dus echte 'raw' MHz'en)

3d is zwaar bout op dat ding, maar voorderest gaat tie best.

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:50
Die dingen zijn wel te overklokken hoor :)
Een vriend van me had een PR233, die deed het prima op 266(mobo is te beperkt om hoger te proberen), het enige dat ik moest doen was ff koelspul tussen heatsink en proc smeren en zelfs op 266 bleef dat ding warm, dus niet $%$*heet zoals normaal.

iRacing Profiel

Pagina: 1