Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Beste Tweakers, gisteren heb ik een nieuw pctje gebouwd waarvan de specs in m'n sig staan. Ik kom hier via de LAN-kabel niet mee op internet, en de network diagnostic weet er niets beters op te vinden dan te suggereren dat ik m'n router reset, wat ik al 3x heb gedaan. Het gekke is dat, als ik m'n laptop aan diezelfde LAN kabel hang (met wireless vanzelfsprekend uit), ik gewoon op internet kom.

Ook kan ik via de laptop in de router komen zegmaar, maar het is niet duidelijk wat er precies aan de hand is, er zijn geen settings anders dan zoals het altijd heeft gewerkt. Met de laptop heb ik die dag een ander probleem gehad dat er geen DNS werd gevonden, en dit was wel met een router reset verholpen.

Uiteraard heb ik meteen de meest recente driver voor het nieuwe moederbord gedownload op m'n laptop en via USB stick op de nieuwe pc geïnstalleerd. Het probleem is echter exact hetzelfde als voor de driver installatie, en aangezien google niet echt met behulpzame resultaten (geen enkel opgelost geval?!) komt richt ik me tot jullie. Wat kan er de oorzaak van zijn dat mijn desktop geen valide IP configuratie ziet als er duidelijk niks mis is met m'n router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gokje, zelfgemaakte kabel ?

If so, let even op dat de aderparen in de goede volgorde zijn aangesloten, 1 op 1 verbinden is niet genoeg
Afbeeldingslocatie: http://www.bb-elec.com/images/EthernetRJ45B.gif

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
De kabel is het dus niet als dezelfde kabel wel werkt met z'n laptop. :)

Wat geeft een ipconfig/all voor resultaat?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:13

Quad

Doof

@ Hyp, spatie niet vergeten ;)
@TS, Hoe ziet het netwerk ongeveer uit?
Welk type router etc.
Welke netwerkkaart er in je mobo zit.

Heb je DHCP ingeschakeld?
IPv6 uitgeschakeld?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hyp Hyper schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:12:
De kabel is het dus niet als dezelfde kabel wel werkt met z'n laptop. :)

ehm
Het gekke is dat, als ik m'n laptop aan diezelfde LAN kabel hang (met wireless vanzelfsprekend uit), ik gewoon op internet kom.
Vaak zie je dat de ene nic beter omkaan gaan met overspraak dan de andere

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:13

Quad

Doof

trouwens, check even wat er gebeurt als je in CMD het volgende doet:
ipconfig /release

En daarna:

ipconfig /renew

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:15
Voer voor de zekerheid toch even een winsock reset uit, kans lijkt me klein dat het dat is gezien de verse Windows install, maar het zou kunnen..

netsh winsock reset (dos-prompt uitvoeren als admin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Een heleboel, welke informatie wil je precies hebben?
Vaak zie je dat de ene nic beter omkaan gaan met overspraak dan de andere
Onwaarschijnlijk hoor, ik heb niet met deze kabel geklooid, en sterker nog ik heb er zeker een tiental verschillende systemen aan gehangen de afgelopen 2 jaar dat hij in gebruik is en dit nog nooit meegemaakt.
trouwens, check even wat er gebeurt als je in CMD het volgende doet:
ipconfig /release

En daarna:

ipconfig /renew
Ga ik nu proberen.

Edit: geen resultaat, wat had er moeten gebeuren?

Edit 2: 'An error occurred while renewing interface Local Area Connection 6: unable to contact your DHCP server. Request has timed out.'

Kunnen jullie daar wat mee :?

[ Voor 16% gewijzigd door Singular1ty op 20-02-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
En als je een static ipadrs invult buiten je dhcp range?
werkt het dan wel

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:36
Gokje: laptop max 100MB waardoor er maar 2 aderparen nodig zijn, en de nieuwe PC 1GB waarbij alle paren nodig zijn...

Check je kabel nog eens, gebruik een kabeltester, of probeer het met een kant en klare kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
LiquidSmoke schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:50:
Gokje: laptop max 100MB waardoor er maar 2 aderparen nodig zijn, en de nieuwe PC 1GB waarbij alle paren nodig zijn...

Check je kabel nog eens, gebruik een kabeltester, of probeer het met een kant en klare kabel...
Dan zou de NIC automatisch terug moeten schakelen naar 100 mbit....

Vraagje(s):
1. Welk OS
2. Alle updates binnengehaald en geinstalleerd? (kan niet als de nic het niet doet 8)7
3. Staat de onboard NIC uit in de BIOS?
4. BIOS updaten naar laatste versie!

edit: onnozelheid doorgestreept

[ Voor 6% gewijzigd door Xessive op 20-02-2011 21:58 ]

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het is op zich wel fijn als je de specs in de posts zelf zet zodat niet iedereen voor zich die erbij mag gaan zoeken. De Rampage III Formula, je moederbord, wordt al meer dan een half jaar niet verkocht als ik de pricewatch moet geloven. Is het een nieuw moederbord, of tweedehands?

Het zou natuurlijk gewoon kunnen dat de onboard LAN (eventueel door toedoen van de vorige gebruiker) is overleden.

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 20-02-2011 21:58 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:36
Xessive schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:54:
[...]

Dan zou de NIC automatisch terug moeten schakelen naar 100 mbit....

Vraagje(s):
1. Welk OS
2. Alle updates binnengehaald en geinstalleerd? (kan niet als de nic het niet doet 8)7

Zou moeten inderdaad :Y) vaak genoeg gezien dat terugschakelen niet automatisch gaat.

Andere optie misschien om de pc even naast je switch/router te zetten en met een kant en klaar kabeltje te proberen? Kun je een defecte nic uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat bedoel je met "ik heb er niet aan geklooid" heb je hem wel of niet zelf gemaakt?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Het is op zich wel fijn als je de specs in de posts zelf zet zodat niet iedereen voor zich die erbij mag gaan zoeken. De Rampage III Formula, je moederbord, wordt al meer dan een half jaar niet verkocht als ik de pricewatch moet geloven. Is het een nieuw moederbord, of tweedehands?

Het zou natuurlijk gewoon kunnen dat de onboard LAN (eventueel door toedoen van de vorige gebruiker) is overleden.
Goeie gok, maar de RIIIF is een nieuw exemplaar dat ik uit Duitsland heb laten komen (gewoon gekocht via Alternate.de), word in NL normaal niet verkocht.
Wat bedoel je met "ik heb er niet aan geklooid" heb je hem wel of niet zelf gemaakt?
Dit is een kant en klare kabel uit de winkel die ik een jaar of 3 geleden hier naar zolder heb getrokken en het sindsdien altijd perfect heeft gedaan.
Vraagje(s):
1. Welk OS
2. Alle updates binnengehaald en geinstalleerd? (kan niet als de nic het niet doet

W7 Ultimate x64. Alles binnengeharkt wat er binnen te halen viel. Laatste BIOS erop geknald. Waarom zou m'n NIC uit moeten zijn in het BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
mad-dog schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:25:
Voer voor de zekerheid toch even een winsock reset uit, kans lijkt me klein dat het dat is gezien de verse Windows install, maar het zou kunnen..

Heb je dit al uitgevoerd? Denk dat Mad-Dog aardig in de goede richting zit.......

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Niet toevallig een MAC-address filter wat aan staat in je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
mad-dog schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:25:

Dit was 'm, eureka! _/-\o_

Heb hier straal overheen gelezen, excuus. Mijn Windows installatie was ook niet vers, deze stond op een SSD die ik in verschillende systemen heb gehad voor testdoeleinden.

Probleem is opgelost, deze mag dicht. Het duurde even voor ik reageerde want ben de afgelopen dagen bezig geweest met een overclockje, en daar is geen internet voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Ik schop dit topic, omdat het probleem terug is en het trucje dat hierboven de oplossing leek te zijn niet meer werkt. PC heeft weken geen problemen gehad en 'ineens' is dit gezeik weer terug. Dol ben ik op netwerkproblemen, altijd zo lekker random :')

Ben alweer 3 kwartier aan het kutten geweest, heb 3x netsh winsock reset geprobeerd, ipconfig release/renew, router een keer of 6 gereset, 5 keer de DNS gereset, ik weet in de eerste plaats al niet waarom ik die dingen doe en nu ze ook nog eens geen resultaat sorteren ben ik volkomen clueless en licht gefrustreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En echt niet de aders willen controleren ... doe nou gewoon hoeveel sijd kost het je nou

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Hoe kan er wat mis zijn met m'n kabel als het ding zo uit de winkel is gekomen, ik er zelf nooit in heb gesneden of whatever aan heb veranderd en het al die tijd heeft gewerkt en nu in feite nog steeds werkt?! Kabel is uit 1 stuk, ik kan de stekker niet eens uit elkaar halen om te kijken of er wat mis is en zie ook geen enkele reden om dat te doen behalve nog meer geklooi veroorzaken. Plus, het heeft gewoon gewerkt zo. Op het problemen gevende systeem in kwestie, op een handvol systemen daarvoor en momenteel op de laptop.

Wat me opvalt in de eigenschappen pagina van m'n verbinding is dat het IPV4 adres dat word gekozen afwijkt van de lokale IP, de standaard 192.168.0.1. Ik weet niet of dit ook maar enigzins relevant is, maar ik vind het de moeite van vermelden waard, leuk is dat je in de nieuwe netwerkconfiguratie van Windows 7 echt helemaal niets zelf meer in kan stellen om eea te proberen (zoals deze IP op 192.168.0.1 zetten), of roep ik nu maar wat?

[ Voor 5% gewijzigd door Singular1ty op 21-03-2011 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:28
Misschien wel handig om te vermelden wat voor ip je dan wel krijgt? eentje uit de 169.x.x.x range? Dat is een apipa adres. Eentje die je pc zichzelf toekent als hij geen dhcp server kan ontdekken.

Maar zoals ik het nu begrijp werk je van een installatie op een ssd die in meerdere systemen heeft gezeten? Begin dan eerst eens aan een verse installatie. Daarna netjes alle drivers installeren.

edit: en zelf instellen kan natuurlijk altijd nog. Dat zul je zelf hoop ik toch wel kunnen vinden vanuit het netwerkcentrum. 1 klik en je hebt een lijst met adapter net zoals onder winxp/vista.

[ Voor 19% gewijzigd door Craven op 21-03-2011 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Singular1ty schreef op maandag 21 maart 2011 @ 01:16:
Hoe kan er wat mis zijn met m'n kabel als het ding zo uit de winkel is gekomen, ik er zelf nooit in heb gesneden of whatever aan heb veranderd en het al die tijd heeft gewerkt en nu in feite nog steeds werkt?! Kabel is uit 1 stuk, ik kan de stekker niet eens uit elkaar halen om te kijken of er wat mis is en zie ook geen enkele reden om dat te doen behalve nog meer geklooi veroorzaken. Plus, het heeft gewoon gewerkt zo. Op het problemen gevende systeem in kwestie, op een handvol systemen daarvoor en momenteel op de laptop.

Wat me opvalt in de eigenschappen pagina van m'n verbinding is dat het IPV4 adres dat word gekozen afwijkt van de lokale IP, de standaard 192.168.0.1. Ik weet niet of dit ook maar enigzins relevant is, maar ik vind het de moeite van vermelden waard, leuk is dat je in de nieuwe netwerkconfiguratie van Windows 7 echt helemaal niets zelf meer in kan stellen om eea te proberen (zoals deze IP op 192.168.0.1 zetten), of roep ik nu maar wat?
mja ok ... ik dacht dat je eerder geen antwoord had gegeven, maar ik zie dat ik me heb vergist.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Craven schreef op maandag 21 maart 2011 @ 02:59:
Misschien wel handig om te vermelden wat voor ip je dan wel krijgt? eentje uit de 169.x.x.x range? Dat is een apipa adres. Eentje die je pc zichzelf toekent als hij geen dhcp server kan ontdekken.

Maar zoals ik het nu begrijp werk je van een installatie op een ssd die in meerdere systemen heeft gezeten? Begin dan eerst eens aan een verse installatie. Daarna netjes alle drivers installeren.

edit: en zelf instellen kan natuurlijk altijd nog. Dat zul je zelf hoop ik toch wel kunnen vinden vanuit het netwerkcentrum. 1 klik en je hebt een lijst met adapter net zoals onder winxp/vista.
Tuurlijk, verse install doe ik even :) Ben ik maar 24 uur mee bezig die ik helemaal niet te besteden heb, zonder de garantie dat het iets uithaalt [/bijtend sarcasme] Don't wanna sound like an ass (though I know I am :+ ), maar deze dingen kan ik zelf bedenken en ze lijken me niet erg zinvol, omdat de netwerkaansluiting wel degelijk heeft gewerkt met deze hele installatie etc.

Ik kan eea vinden in netwerkcentrum maar stoor me mateloos aan het feit dat die hele interface zich erop richt 'oplossingen' aan te dragen zonder dat duidelijk word hoe deze worden bereikt, zodat ik niet kan zien waar het fout gaat. Met aanpassen had ik het over de IPV4, en ik heb geen idee waar ik dat moet doen maar als de pc geen dhcp server vind lijkt me dat niet zinvol. Je had gelijk wbt dat IP, het is inderdaad 169.nogwattes. Is dit nuttige info?
mja ok ... ik dacht dat je eerder geen antwoord had gegeven, maar ik zie dat ik me heb vergist.
NP, ik tik altijd hele bijbels tekst dus dat je daar overheen leest kan gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Singular1ty schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:08:
[...]

Tuurlijk, verse install doe ik even :) Ben ik maar 24 uur mee bezig die ik helemaal niet te besteden heb, zonder de garantie dat het iets uithaalt \[/bijtend sarcasme] Don't wanna sound like an ass (though I know I am :+ ), maar deze dingen kan ik zelf bedenken en ze lijken me niet erg zinvol, omdat de netwerkaansluiting wel degelijk heeft gewerkt met deze hele installatie etc.

Ik kan eea vinden in netwerkcentrum maar stoor me mateloos aan het feit dat die hele interface zich erop richt 'oplossingen' aan te dragen zonder dat duidelijk word hoe deze worden bereikt, zodat ik niet kan zien waar het fout gaat. Met aanpassen had ik het over de IPV4, en ik heb geen idee waar ik dat moet doen maar als de pc geen dhcp server vind lijkt me dat niet zinvol. Je had gelijk wbt dat IP, het is inderdaad 169.nogwattes. Is dit nuttige info?

[...]

NP, ik tik altijd hele bijbels tekst dus dat je daar overheen leest kan gebeuren ;)
Je gaf eerst aan dat de SSD die in je schijf zit, dat je die gebruikt hebt op meerdere pc's voor test doeleinden.
Is dat allemaal met dezelfde Windows Installatie? Want dan is er een grote kans dat je gewoon een brakke Windows installatie hebt. Want als een ding killing is voor je installatie, is het op verschillende stukken hardware steeds aansluiten.

Als dat waar is, dan zou ik Windows toch echt opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:48
Singular1ty schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:08:
[...]

Tuurlijk, verse install doe ik even :) Ben ik maar 24 uur mee bezig die ik helemaal niet te besteden heb, zonder de garantie dat het iets uithaalt \[/bijtend sarcasme] Don't wanna sound like an ass (though I know I am :+ ), maar deze dingen kan ik zelf bedenken en ze lijken me niet erg zinvol, omdat de netwerkaansluiting wel degelijk heeft gewerkt met deze hele installatie etc.

[...]

Ik snap niet waarom jij 24 uur bezig bent met een installatie als een nieuwe, op een SSD maar 1,5 uur hoeft te duren inclusief drivers, updates etc. Zelfs toen toen ik een HDD had kon ik het in 5 uur, inclusief installatie van alle programma's en games. Je kunt beter opnieuw installeren, dan ben je waarschijnlijk een stuk sneller gereed als dat je hier gaat zitten wachten op een oplossing EN ben je verzekerd van een installatie 100 procent goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Dan installeer je toch lekker niet opnieuw en blijf je zitten met je probleem? /ik kan ook bijten.

Het maakt mij geen reet uit hoor. Maar werken met een installatie die gedaan is op een andere machine ga ik gewoon niet op troubleshooten. Er zijn daarover zoveel topics te vinden met uitleg waarom....

En nogmaals hoe je handmatig ipv4 instelt kan mn vriendin nog uitzoeken/ googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
MaZeLe schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:21:
[...]

Ik snap niet waarom jij 24 uur bezig bent met een installatie als een nieuwe, op een SSD maar 1,5 uur hoeft te duren inclusief drivers, updates etc. Zelfs toen toen ik een HDD had kon ik het in 5 uur, inclusief installatie van alle programma's en games. Je kunt beter opnieuw installeren, dan ben je waarschijnlijk een stuk sneller gereed als dat je hier gaat zitten wachten op een oplossing EN ben je verzekerd van een installatie 100 procent goed is.
Je weet niet wat ik allemaal op m'n SSD heb staan, neem van me aan dat ik niet zomaar even de boel herinstalleer. Alleen het opnieuw downloaden van al m'n steam games kost me al een dag.

Ik volg alleen de redenatie niet dat ik een verse install moet doen als de boel gewoon heeft gewerkt met deze install en er niks veranderd is. Maar als dat het enige antwoord is wat ik kan krijgen, prima.
Craven schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:49:
Dan installeer je toch lekker niet opnieuw en blijf je zitten met je probleem? /ik kan ook bijten.

Het maakt mij geen reet uit hoor. Maar werken met een installatie die gedaan is op een andere machine ga ik gewoon niet op troubleshooten. Er zijn daarover zoveel topics te vinden met uitleg waarom....

En nogmaals hoe je handmatig ipv4 instelt kan mn vriendin nog uitzoeken/ googlen.
Dan zou je vriendin hier eens moeten reageren, daar had ik meer aan gehad.

Topic gaat nergens naartoe, heb het probleem zelf al opgelost ook al weet ik niet hoe, dus flikker maar dicht.

[ Voor 28% gewijzigd door Singular1ty op 21-03-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
Op het moment dat je een hardeschijf van een systeem overheveld naar een ander systeem heb je te maken met een volledig ander hardware profile.

Op het moment dat je de computer installeert weet Windows precies wat voor hardware je gebruikt. Op het moment dat je dit veranderd(de hardware) kan het goed gaan. Maar het kan ook een ander stuk hardware zijn waar Windows helemaal NIKS meer van snapt.

Op dat moment is je Windows installatie gewoon brak, en is een herinstallatie de beste optie. Er zijn vast manieren om het op te lossen zonder een verse install. Alleen het herinstalleren kost +- 30 minuten + (volgens jou) een dag voor je games.

Het opzoeken van de oplossing voor dit soort hardware problemen kost waarschijnlijk langer. En bij het downloaden hoef je niet toe te kijken, het zoeken van de problemen kost je persoonlijk veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Ik snap je redenatie, maar het probleem is al opgelost na maximaal 2 uur geklooi, al weet ik nog steeds niet wat de oorzaak is geweest dat het opnieuw is ontstaan, of wat ik heb gedaan waardoor het opgelost is.

Wanneer ik m'n SSD overhevel herinstalleer ik altijd alle chipset drivers en ik doe dit zeer zorgvuldig. Anyhow, hopelijk houdt de verbinding het nu weer een paar maanden oud, tot het moment dat ik vrijwillig de tijd neem voor een verse install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Het is mooi dat het nu werkt en dat je onze/zijn redenatie snapt. Maar je snapt toch ook wel dat dit onwerkbaar is voor ons? Je hebt het nu opgelost met wat geklooi en gepruts aan instellingen. Maar wat de oorzaak is ga je waarschijnlijk nooit vinden omdat je op een corrupt systeem werkt. En er valt niet systematisch te troubleshooten op een corrupt systeem omdat het niet reageert zoals een normaal systeem.

Om die reden valt er dus gewoon niet te troubleshooten.
Pagina: 1