Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] 32-bit trager dan x64?

Pagina: 1
Acties:

• maarten03
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik heb hier een eMachines EL1200 staan. Nou had ik deze naast een bass-boost staan en is de harde schijf waarschijnlijk kapot-getrild. XP was beschadigd (kon niet starten, zelfs niet in veilige modus) en de restore-partitie ook.

Ik heb toen een 32-bit windows geïnstalleerd die ik hier nog had liggen, maar nu is de computer in eens extreem sloom. Kom het door het 32-bit OS, of moet ik het in de richting van geheugen, hdd, koeling zoeken.

De processor is: AMD Athlon(TM) 2650e 64-bit Processor (1.5GHz, 512KB L2 cache and 800MHz system bus)
Overige info: http://www.informatique.nl/661917/acer-emachines-el1200.html

Ik hoop echt dat het een verkeerde instelling ofzo is, want ik heb nu echt niet het geld om nog een keer te upgraden (nieuwe harde schijf zit er in namelijk). Hebben jullie misschien ervaring met zulke problemen? Of bekend met het fenomeen? Erg bedankt voor de moeite.

[ Voor 16% gewijzigd door maarten03 op 20-02-2011 13:59 . Reden: typo ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-11 14:48

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Lijkt mij waarschijnlijker dat het aan de harddisk ligt. Misschien staat hij in PIO modus? Moet je even bij de instellingen van de schijf checken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 22:43
maarten03 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:57:
Kom het door het 32-bit OS, of moet ik het in de richting van geheugen, hdd, koeling zoeken.
Heeft niks met het 32bit zijn van XP te maken, stond er standaard namelijk ook gewoon op (want Home Edition). Denk eerder dat je een aantal belangrijke drivers mist, bv de chipset en videokaart drivers. Definieer trouwens eens 'extreem sloom', op welke momenten etc? SP3 er ook al op?