PCI videokaart

Pagina: 1
Acties:

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 23:05

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een mobo zonder AGP en hij wilt een nieuwe videokaart want dat onboard vind die maar niets voor ze spellen. ik heb hier onder een lijsje met wat ik denk dat het wel redelijke kaarten zijn;

3dfx Voodoo5 5500 PCI (Retail) FL 489,-
3Dlabs Oxygen GVX1 PCI (Retail) FL 2149,-
3Dlabs Oxygen VX1 PCI (Retail) FL 689,-
Asus V3800 TNT2 32MB PCI FL 381,-
Cardexpert TNT-2-M64 PCI 32MB FL 205,-
Creative GeForce2 MX 32MB PCI (Retail) FL 334,-

dit zijn de PCI videokaarten die ik gevonden heb maar ik zat te denken aan de GeForfce 2 MX of de VooDoo 5?

een wat is dat 3Dlabs Oxygen dan wel?? is dat goed voor spellen.

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Verwijderd

Neem de voodoo 5
de voodoo kaarten maken nagenoeg geen gebruik van de AGP-poort.

De geforce 2 mx wel, je kunt in benchmarks zien dat de 2mx al gauw een procentje of 20 (als ik mij goed herinner) langzamer is als je hem van AGP naar PCI zet. Bovendien is de voodoo 5 momenteel erg goedkoop.
Nadeel: geen nieuwe drivers en minder ondersteuning omdat 3dfx niet meer bestaat.

De voodoo 5 is vaak ook sneller dan de 2mx.

Vergeet die 3dlabs kaarten, dat is voor professioneel werk, niet voor games.

De TNT2 is oud, de TNT2 m64 oud en gecastreerd.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op Friday 16 March 2001 13:47 schreef rderoode het volgende:
Nadeel: geen nieuwe drivers en minder ondersteuning omdat 3dfx niet meer bestaat.
Een belangrijk nadeel lijkt mij en ook nog eens een duurder prijskaartje. Ga voor een GeForce2 MX...

Verwijderd

De Cardexpert zou ik niet nemen. Ik heb hem voor m'n ouders gekocht en hij functioneert best goed. Het probleem is echter dat er geen actieve koeling op zit en door de vorm van het koelblok kun je er geen fan op zetten. Trust me!
Helaas is het dus wel een kaart die behoorlijk warm wordt. We hebben er maar een pci slotkoeler onder gehangen maar ik moet er niet aan denken om hem heftig over te klokken.

Verwijderd

Doe 'm maar die MX.