[Caiway] Modem (Arris 722b) maakt geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitteKoffieMok
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Dag allemaal,

Eerder op de dag heb ik mijn Ariss 722b modem korte tijd van de stroom gehaald. Nadat ik de stroom er weer op heb gezet slaagt de modem er niet in om verbinding te maken met het netwerk van Caiway.

Aan de opstelling (router, switches, bekabeling, diverse configs) is verder niets veranderd. Alles is exact hetzelfde gebleven. Echter komt het modem niet meer online. Op dit moment heb ik de volgende indicators:

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/2404/indicators.png

Ik begrijp dus volgens het Arris 722 manual dat deze combinatie van indicators 'downstream search' aangeeft. Het modem blijft in deze status hangen, voor meerdere uren achter elkaar. Het eraf halen van de stroom en weer aansluiten hebben geen effect gehad. Reset (via knop achter op het modem) hebben ook niet voor veranderingen gezorgd. Ook de andere apparaten (router etc.) heb ik herstart, helaas zonder gewenst effect.

Het modem is direct op de binnenkomende kabel aangesloten met een kort en wel-functionerende coaxkabel (getest), verder ben ik de hoogte van het feit dat Caiway al enige tijd op DHCP is overgestapt, op die wijze is tot op heden dan ook probleemloos een verbinding tot stand gebracht.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door WitteKoffieMok op 20-02-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:16
Als ie al op downstream blijft knipperen is er iig iets mis.. Dat betekend dat ie gewoon simpelweg geen downstream frequentie kan vinden.

Het wel of niet gebruiken van PPPoE of DHCP heeft in dit deel van het opstarten er niets mee te maken, dat is pas als de modem online is (de modem is eigenlijk gewoon een dom transportmedium, wat niets met netwerkprotocollen doet)

Normaal moet ie eerst downstream vinden, waarna het ledje groen of oranje wordt (groen = docsis3, meerdere downstreams, oranje = docsis2).
Daarna gaat ie voor een upstream frequentie zoeken. Als die ook gevonden is gaat de modem z'n modemconfig ophalen bij een provisioningserver. Als die gevonden is en geaccepteerd wordt gaat online aan. Vervolgens gaat ie z'n telefoonconfiguratie ophalen.

Het feit dat ie al geen downstream kan vinden kan een paar oorzaken hebben:
- Storing bij de provider in hun netwerk
- Te zwak signaal, waardoor ie niet online wil komen (je kabelaar kan dit in principe zien, de cmts logt de signaalwaardes, dus als ie voorheen al op het randje hing is dat te zien)
- Modem is defect.

Heb je toevallig kennissen in de buurt met ook een Caiway modem? Probeer jouw modem bij hun, of hun modem bij jouw.
Hun modem bij jouw wel online, of jouw modem niet bij hun online? Modem defect
Hun modem bij jouw niet online, jouw modem wel bij hun? signaal probleem.

Hoe is je TV signaal? Downstream ligt in de UHF band,als je signaal kut zou zijn heb je vermoelijk ook wel ellende met digitale TV. (tenzij de cmts zelf ellende heeft maar dan hebben buren enz ook geen verbinding meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitteKoffieMok
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Het TV signaal is helemaal in orde. Heb zojuist van kantoor een ander zelfde Arris 722b modem meegenomen, aangesloten en die maakte moeiteloos verbinding. Lijkt er dus inderdaad op dat mijn modem het begeven heeft. Ben toch benieuwd wat er stuk is gegaan. Je zou verwachten dat je het apparaat even van de stroom moet kunnen halen (stekkerdoos aan/uit). Had ook eerder verwacht dat hij het helemaal niet meer zou doen i.p.v. dat hij op DS blijft hangen. Maandag maar contact opnemen met Caiway, bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Even contact opnemen met Caiway?

Meestal sta je wel een half uur in de wacht voordat je iemand aan de lijn krijgt daar.

Ik ga meestal zitten met een kop koffie en een krantje bij de hand als ik Caiway bel.