USB stick wordt niet gezien in Win. 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-07-2022
Goededag allen,

Mijn probleem is als volgt, mijn nieuwe duracell USB-stick van 16GB wordt niet door mijn laptop gezien. Ik heb een lacie externe 2,5" HD eraan hangen van 120GB die het perfect doet. Als ik de poort van de lacie probeer is er nog geen reactie. Zefls nadat ik de lacie een andere schijf letter heb gegeven (van L naar X) is er niks. De USB-stick staat bij opslag beheer er niet eens bij...
Het lampje van de stick zelf brandt wel.
Ik snap er niks meer van.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de stick al eens op een andere pc geprobeerd?? Heb je ook onder systeembeheer gekeken? Heeft de stick wel een driveletter toegewezen gekregen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozes
ik heb het nog niet op een andere computer kunnen proberen en bij systeem beheer staat ie er niet eens tussen, dus geen drive letter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij het over "deze computer" of echt over "systeembeheer"? Er zit namelijk een verschil tussen de 2.
Bij "systeembeheer" kan je namelijk een driveletter toewijzen aan de stick, bij "deze computer" niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Werkt de stick wel op een andere computer? Zo ja, dan kan je de werking van de stick zelf al uitsluiten en zit het dus in de laptop.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozes
was echt bij systeem beheer, zelfde plek waar ik een andere ex HD een hoger drive letter heb gegeven in de hoop dat mijn stick dan wel misschien gezien zou worden door het vrij gekomen letter die lager in de reeks zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan is er wat anders aan de hand. Hoor je een geluidje dat er nieuwe hardware wordt gevonden als je de stick aansluit? Als dat niet het geval is, kan je even kijken hoe het met de drivers zit. Wat ook nog een mogelijkheid is, al sluit ik die uit, is dat de usbpoort net niet genoeg spanning levert, waardoor de stick verder niets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozes
Het geluidje hoor ik niet en als ik kijk op de site van duracell zeggen ze dat deze er niet zijn en niet nodig zijn. Ik dacht ook aan een te lage spanning maar het zou raar zijn aangezien dezelfde poort wel een schijf zonder voeding van 120GB kan hebben zonder moeite. Ik begin te denken dat er misschien iets mis is met de stick zelf tenzij ik iets mis. Vanavond kan ik het ff proberen op mijn desktop op mn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozes
de drivers die er trouwens niet zijn en niet nodig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geluidje is een functie van Windows, dus wat Duracell daar over te melden heeft, is voor mij waardeloos.
Drivers voor USB 2.0 zijn wel degelijk nodig, hoe wil je anders je root hub aansturen?? Ik weet niet welk OS jij draait, maar hier zijn ze nog altijd nodig, simpelweg omdat er anders niets werkt.
Pagina: 1