Ziggo: Opzeggen, maar toch jaren gratis kunnen genieten?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.883 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hmm,

De laatste tijd kom ik steeds meer mensen tegen (ook op het werk) en vrienden van me, die in het Ziggo-verzorggebied wonen. Ooit hadden sommigen van hen een Ziggo Basis TV abonnement, van 17 euro per maand. Deze week kwam er iemand langs me, die me vertelde dat ze al 6 JAAR TV kijkt, via de kabel, ZONDER dat ze ervoor hoeft te betalen... :X

De rest van mijn vrienden, kijkt al een jaar of 2, 3 zonder dat ze ervoor hoeven te betalen.

Ik kijk nu TV via de satelliet,.. maar mijn vader betaald nog wel de volle laag. Mijn vraag is: Hebben meer mensen dit? Misschien ALLEMAAL? Of gaat er iets mis bij Ziggo,.. of of..? :?

Gr..

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:11
Ze zullen wel Essent betalen ipv Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat komt door Ziggo zelf. Bij een verhuizing zegt de oude bewoner alles op, maar Ziggo sluit niet af. De nieuwe bewoners melden zich niet aan bij Ziggo, maar kunnen gewoon kijken.

Nu doet Ziggo dat afsluiten wel, althans, waar het kan. Ik heb in een flat gewoont waar de kabel buiten de flat binnenkwam, en 28 huizen op 1 kabel zaten, en dus niet per woning afgesloten kan worden.

Tijd terug was nog in het nieuws dat Ziggo dit wilde tegen gaan. Maar blijkbaar zijn ze nog niet zo snel.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ze zijn gewoon te lui om voor elke afsluiting naar de verdeelkast te rijden. risico wat jij en zij nemen

je betaald wel iets in de vorm van default belasting. maar ik ben vergeten waar ze dat bij proppen

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 19-02-2011 23:04 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14

Onbekend

...

Ik kan mij voorstellen dat als iemand een adreswijziging doorgeeft, dat het nieuwe huis wordt aangesloten en de factuur gewoon op het nieuwe adres aankomt, maar dat Ziggo niet apart een monteur gaan sturen om een kabel fysiek los te maken.
Ik weet wel dat Ziggo sinds vorig jaar hun administratie aan het bijwerken is, en onbetaalde aansluitingen aan het afsluiten is....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Wij hebben hier ook tot juni 2010 ruim anderhalf jaar gratis kabel-tv van ziggo gehad. Toen kregen we een brief dat we konden kiezen tussen af laten sluiten of een abonnement te nemen. Daar ben ik overigens niet op in gegaan, vond het te duur, heb toen digitenne van kpn genomen.

[ Voor 4% gewijzigd door navlim op 19-02-2011 23:07 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
"lekker" Standerd Definition kijken op je full hdtv.
Al kreeg ik Digitenne gratis, dan keek ik nòg niet. Je hebt echter altijd mensen die het beeld goed genoeg vinden....

Ziggo HD is echt adembenemend mooi!
ontopic: geen fijne mentaliteit trouwens om door een duidelijke fout gratis te kijken. Als ik in een winkel zonder alarm ben, steel ik toch ook niks?

En dan trots hier verkondigen dat je 1,5 jaar gratis hebt gekeken, maar daarna t aanbod te duur vinden?

Het zou leuk en eerlijk zijn als je met terugwerkende kracht zou betalen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ferry34 op 20-02-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Het leuke is dat ook al die digitale kanalen gewoon door diezelfde kabel lopen. Als je dus iemand kent met een abo en de juiste decoder (dreambox oid) en jij neemt er ook een, je ook nog eens gratiesch digitale tv kunt kijken ook... Lang leve de vooruitgang! :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:16:
Al kreeg ik Digitenne gratis, dan keek ik nòg niet.

ontopic: geen fijne mentaliteit om door een duidelijke fout gratis te kijken. Als ik in een winkel zonder alarm ben, steel ik toch ook niks?

Het zou leuk zijn als ze met terugwerkende kracht zouden moeten betalen.
Ik vind je vergelijking nogal scheef opgaan. Je steelt niks bij Ziggo, zij leveren een dienst, waar jij niet om gevraagd hebt en ook niet voor betaalt. In jouw ogen zou ik ook fout bezig zijn als mijn buurman buiten in de tuin een beamer aanzet en ik deze toevallig kan zien uit mijn raam en meekijk.

Het is overigens geen fout van Ziggo, maar een bewuste keuze. Ik ben het met je eens dat het niet netjes is, maar als Ziggo die keuze maakt kan ik het mensen ook niet kwalijk nemen dat ze daarvan profiteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

OMX2000

By any means necessary...

Ferry34 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:16:
Al kreeg ik Digitenne gratis, dan keek ik nòg niet.

ontopic: geen fijne mentaliteit om door een duidelijke fout gratis te kijken. Als ik in een winkel zonder alarm ben, steel ik toch ook niks?

Het zou leuk zijn als ze met terugwerkende kracht zouden moeten betalen.
Ziggo HD adembenemend mooi is overdreven. Het is behoorlijk afhankelijk van de programma's. Ik heb nu het HD pakket genomen, om ff te testen. Maar ik vind RTL 4, SBS 6 etc nou niet echt veel beter dan de standaard SD.

Nederland 123 heeft soms wel hele mooie uitzendingen. Vooral bij het WK, dat zag er strak uit. Maar de gemiddelde programma's zijn volgens mij gewoon ge-upscaled.

Maar hoe werkt dat afsluiten dan? Het signaal op kabel is toch een broadcast? Of kunnen ze voortaan ook gericht op 1 adres het hele signaal afsluiten?

[ Voor 8% gewijzigd door OMX2000 op 20-02-2011 10:24 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
OMX2000 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:24:
[...]

Ziggo HD adembenemend mooi is overdreven. Het is behoorlijk afhankelijk van de programma's. Ik heb nu het HD pakket genomen, om ff te testen. Maar ik vind RTL 4, SBS 6 etc nou niet echt veel beter dan de standaard SD.

Nederland 123 heeft soms wel hele mooie uitzendingen. Vooral bij het WK, dat zag er strak uit. Maar de gemiddelde programma's zijn volgens mij gewoon ge-upscaled.

Maar hoe werkt dat afsluiten dan? Het signaal op kabel is toch een broadcast? Of kunnen ze voortaan ook gericht op 1 adres het hele signaal afsluiten?
Het is een broadcast medium, maar de fysieke opbouw van (bijna) alle kabelnetwerken is een ster netwerk. Bij jou in de straat (of in de buurt) staat een zogenaamde eindversterker waarin voor iedere huis een aparte kabel is aangesloten. Afsluiten van een huis is een kwestie van afkoppelen van de kabel.

Dat dit niet altijd gebeurt is voor een deel omdat ze bij opzegging wegens verhuizing het signaal er nog even op laten staan zodat een nieuwe bewoner direct kan kijken. Een ander deel zal misschien bij de monteurs (die geen zin/tijd hebben) liggen, kostenoverwegingen (afsluiten kost veel loon), of misschien is het systeem dat Ziggo tegenwoordig gebruikt niet in staat goede werkbonnen te maken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
[...]

Dat zijn ook geen kanalen die constant HD uitzenden. Ik zou zeggen zet 'm is op Discovery of Nat. Geo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 20:56

Bestla

Kvinne

Remus schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:31:
[...]

Het is een broadcast medium, maar de fysieke opbouw van (bijna) alle kabelnetwerken is een ster netwerk. Bij jou in de straat (of in de buurt) staat een zogenaamde eindversterker waarin voor iedere huis een aparte kabel is aangesloten. Afsluiten van een huis is een kwestie van afkoppelen van de kabel.

Dat dit niet altijd gebeurt is voor een deel omdat ze bij opzegging wegens verhuizing het signaal er nog even op laten staan zodat een nieuwe bewoner direct kan kijken. Een ander deel zal misschien bij de monteurs (die geen zin/tijd hebben) liggen, kostenoverwegingen (afsluiten kost veel loon), of misschien is het systeem dat Ziggo tegenwoordig gebruikt niet in staat goede werkbonnen te maken hiervoor.
Toen Ziggo nog Casema was hadden ze te maken met ingehuurde monteurs ( Planhold en TSN )die internet aansluitingen deden en aan en afsluitingen uitvoerden.
Nu gebeurde het regelmatig dat werkbonnen werden ingeleverd met de melding er opgeschreven dat de versterkerkast niet gevonden was.

Toen ik werkende voor Casema was, (Ik was Planholder ) was ik storingsmonteur voor de Planholdmonteurs. Na een tijdje waren er 112 werkbonnen verzameld van aan of afsluitingen waarbij de versterkerkast niet gevonden was.
Ik ben op pad gegaan en heb ze allemaal gevonden, en afgesloten wie afgesloten diende te worden. En dat in 6 uurtjes werk, in de regio Den Haag.
Monteurs hadden vaak geen zin om de auto uit komen en als de kast niet zichtbaar was vanuit de auto schreven ze al op dat de kast niet vinden was.
Vandaar dat het gebeurde dat afsluitbonnen maanden tot zelfs anderhalf jaar lang bleven liggen.
Casema deed vooral tijdens EK en WK wedstrijden inhaalrondes met afsluitingen van verhuisde mensen of wanbetalers.
Tijdens EK en WK gegarandeerd succes. Als ik een afsluiting moest doen in die tijd dan liet ik de motor van de auto draaien want sommige mensen kunnen zeer agressief reageren als plots het beeld op zwart gaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zie het ook gewoon gebeuren dat Ziggo vaak niet afsluit. Ik heb 1 keer met UPC gehad dat de kast van de verdeler opstond en zag het adres waar ik naar toe ging dat de kabel eruit lag. Ik denk prik hem erin en ja hoor we hadden televisie. We hebben toen nog een aantal jaar gratis gekeken. Waar de gelegenheid moet je ook gebruik van maken toch?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

beany

Meeheheheheh

itsalex schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:09:
Waar de gelegenheid moet je ook gebruik van maken toch?
Het heet STELEN.

Je neemt een product af, betaal er ook voor of neem het product niet af.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:18

ralpje

Deugpopje

Remus schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:31:
[...]

En het feit dat de verdelers voor geen meter kloppen.
Ik heb al jaren casema / ziggo, in combinatie met wat digitale keuzepakketten, internet en telefonie.
M'n buurman werkt bij KPN, en heeft vanuit de baas dus telefonie, internet en digitenne voor weinahg.
Toen, een maand ofzo na zijn verhuizing, casema (of toen al ziggo?) nog geen nieuwe aanvraag voor een abbo hadden gezien, gingen ze de kabel in de verdeler dus loshalen. Op vrijdag.
Alleen bleek dus dat de kabel met hún huisnummer onze kabel was en andersom.
* ralpje zat dus een heel weekend zonder internet, telefoon en tv.

Later is een Planhold mannetje hier bijna een hele dag bezig geweest om alle kabels in de verdeler na te lopen en weer juist te labelen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

beany schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:13:
[...]

Het heet STELEN.

STELEN is het niet, want Ziggo heeft immers her originele product nog. Piracy? Arggh! (A)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37
Gevalletje kosten-baten.

In veel gebieden is het nog niet mogelijk om op afstand een aansluiting aan- of uit te schakelen. Er moet dan fysiek iemand de betreffende kabel uit de tap halen.

Maar wetende dat veel mensen het toch nemen, lang niet altijd de kabel juist te vinden is (of de labels niet meer leesbaar zijn), zijn de kosten dus hoger om iemand langs te laten gaan voor het afsluiten (en als ze het dan toch nemen weer aan te sluiten) dan maar aan te laten staan.

Daarnaast bestaat die klant niet in de administratie van hun, waardoor het voor hun ook geen extra kosten betekend (alleen wat minder inkomsten). Itt tot internet is een extra gebruiker geen belasting op het netwerk.

Kleinere kabelaars hebben het over het algemeen beter voor elkaar. Die hebben monteurs in eigen dienst, en kunnen vaker op afstand poorten uitschakelen in de kasten.

Doordat het kabeltje slechts een transportmedium is van HF signalen, is het niet gebonden tot alleen analoge TV: Als je pa/ma/broer een 2e digitaal abbonement neemt voor slaapkamer of whatever, werkt ie ook prima op een andere aansluiting. Idem voor internet. Alleen in grotere gebieden kan dat soms niet, als de modem (bv) op een andere cmts is. Maar in 90% vd gevallen werkt dat allemaal gewoon.
Step schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:18:
[...]

STELEN is het niet, want Ziggo heeft immers her originele product nog. Piracy? Arggh! (A)
Stelen... dat is een groot woord. Immers, het is niet zo dat de kabelaar er geld op moet bijleggen (indirect wel verlies, want ze hadden er anders extra inkomsten voor).

Het is dezelfde discussie als iemand die gebruik maakt van een open wifi verbinding van de buurman. Je gebruikt alleen de signalen die in je eigen pand aangeboden worden.

Vroeger, toen er nog kijk- en luistergeld was, was de discussie hetzelfde: Mensen die dit niet betaalden (vnl streng-gelovigen) hadden in 50% vd gevallen wel stiekem een TV staan, en zoiezo wel een radio.

Daarbij is er nog altijd het recht op het ontvangen van vrije signalen. Dat mag iedereen, mits er geen bijzondere handelingen voor verricht hoeven te worden. Imho valt het inpluggen van een stekkertje niet onder een byzondere handeling. Pas als je creatief gaat doen met een ontvanger-van-kennissen enz is het een ander verhaal, maar het basispakket analoge tv valt hier mogelijk wel onder: Het wordt je immers in je huis aangeboden.
Of dit ook letterljik zo zwartwit standhoud bij een rechter weet ik alleen niet.

Ook in de postwereld geld hetzelfde: Als jij iets ongewenst aangeboden krijgt, mag je het houden.

Uiteraard is het netjes om het te melden bij de partij in kwestie, maar afaik niet verplicht, en kan men ook niet eisen dat je met terugwerkende kracht het abbonement/product alsnog betaald.

[ Voor 39% gewijzigd door DJSmiley op 20-02-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
itsalex schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:09:
Ik zie het ook gewoon gebeuren dat Ziggo vaak niet afsluit. Ik heb 1 keer met UPC gehad dat de kast van de verdeler opstond en zag het adres waar ik naar toe ging dat de kabel eruit lag. Ik denk prik hem erin en ja hoor we hadden televisie. We hebben toen nog een aantal jaar gratis gekeken. Waar de gelegenheid moet je ook gebruik van maken toch?
Dit vind ik toch wel iets verder gaan.

What's next : Vanuit mijn werk als ... weet ik dat je zo'n verdelerkast kan openbreken (zonder zichtbare schade) met een schroevendraaier dus tja waar de gelegenheid is moet je er toch ook gebruik van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 15:51

Defspace

Administrator

[...]

Het heet STELEN.

Het is zeker geen stelen.
Als iemand een product naar jouw huisadres stuurt zonder dat je daar om gevraagd hebt dan mag je het houden _en_ hoef je er niet voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Het heet STELEN.

Goh! Wat een principes ineens...die zie ik nou nooit terug in de download topics als ik roep dat downloaden van films/muziek e.d. diefstal is. :+

niet persoonlijk, maar een algemene observatie gezien het aantal mensen hier die dit diefstal vinden

[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 20-02-2011 13:37 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Delayed disconnect is slimmer vanuit het oogpunt van de kabelaar:

- bij verhuizingen niet aan én afsluiten, maar wel verhuiskosten kunnen rekenen
- bij verhuizingen kan de nieuwe bewoner de dienst uitproberen en ziet een brief waar hem/haar gevraagd wordt of hij/zij het houden wil.
- mensen zijn niet geneigd op te zeggen puur om geen abonnementskosten te betalen.

Wel is er natuurlijk het risico dat mensen idd jaren niet betalen. Echter, zodra zo iemand bijv digitale TV wil kijken (vooral met HDD+HD decoder echt veel beter dan analoog), zal hij/zij toch dat abonnement moeten afnemen. Het is ook niet raar dat kabelaars je het liefste zsm over laten stappen op digitaal: dat kunnen ze per kaartje afsluiten én neemt minder bandbreedte in op de kabel.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
[...]

Het heet STELEN.

Dus als de pizzabezorger bij mij pizza's blijft afleveren, ondanks dat ik niet betaal, en ik die pizza's aanneem, is dat stelen?
Als de krantenbezorger kranten (bijv. telegraaf) aflevert zonder dat ik daarvoor betaal, is het stelen als ik die krant lees? Moet ik die krant maar negeren, omdat ik er niet voor betaald heb?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik maak er geen gebruik van maar ik wilde even testen of dat de losse kabel was. Het klopte ook maar er is daarna Tele2 gekomen. Ik heb de kabelaansluiting de meterkast ingeduwd en toen nog een keer getest of die het deed. Die deed het prima. De aansluiting is nog steeds aangesloten zonder gebruik van te maken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afsluiten gebeurd nog altijd in een wijkkast. Een fysiek stekkertje eruit trekken, waarbij een monteur voor is vereist. Ik heb zelf ook 1.5 jaar ongestoord TV kunnen kijken zonder ook maar iets te betalen. Ineens de brief met er is een aansluiting actief maar er is geen geregistreerd abbonee. Binnen 10 dagen zou het worden afgesloten indien er geen respons op zou worden gegeven, en heb inmiddels Digitenne in huis staan. TV kijken doe ik toch niet zoveel, waarom dan 16,50 betalen als het ook met 8,50 kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Step schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:18:
[...]

Je neemt een dienst af waar je niet voor betaald.
Defspace schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:27:
[...]

Als iemand een product naar jouw huisadres stuurt zonder dat je daar om gevraagd hebt dan mag je het houden _en_ hoef je er niet voor te betalen.
Je kan een kabel signaal niet houden. Het is een dienst die je afneemt.
mphilipp schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:37:
[...]

Goh! Wat een principes ineens...die zie ik nou nooit terug in de download topics als ik roep dat downloaden van films/muziek e.d. diefstal is. :+

niet persoonlijk, maar een algemene observatie gezien het aantal mensen hier die dit diefstal vinden
Ik heb ook gedownload, klopt. Maar ik ben daar op terug gekomen. Ik koop mijn films e.d. tegenwoordig weer. Waarom? De makers van die films(of andere audio visuele producten) moeten ook een boterham eten. En volledig buiten het feit dat downloaden van films LEGAAL is aangezien de makers via een andere weg gecompenseerd worden(thuiskopie heffing).
Gamebuster schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:51:
[...]

Dus als de pizzabezorger bij mij pizza's blijft afleveren, ondanks dat ik niet betaal, en ik die pizza's aanneem, is dat stelen?
Als de krantenbezorger kranten (bijv. telegraaf) aflevert zonder dat ik daarvoor betaal, is het stelen als ik die krant lees? Moet ik die krant maar negeren, omdat ik er niet voor betaald heb?
Lekker makkelijk om het te vergelijken met een fysiek product. Een kabel signaal is geen fysiek product. Sterker nog, jij verricht handelingen (aansluiten van een kabel aan je tv). Je maakt gewoon misbruik van het feit dat er standaard voorzieningen in je huis aanwezig zijn, zoals riool, electra, water, telefoonaders en kabel. Of heb je liever dat ze die meuk eruit trekken en dat jij duizenden euro's aan aansluitkosten mag betalen als je er gebruik van wil maken? Ze maken het je makkelijk en goedkoop door al die voorzieningen te laten zitten als je uit huis weggaat of erin trekt. Jij maakt daar misbruik van door gewoon het signaal te gebruiken zonder ervoor te betalen. Betaal jij je water ook niet? Dat komt ook gewoon zo je huis instromen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
[...]

Het heet STELEN.

Je roept wat maar je weet niet waar je het over hebt. Als je een dienst krijgt aangeboden of geleverd waar je niet om vaagt is dat zeer zeker geen stelen. Je mag dat dan gewoon gebruiken.

Jaren geleden eens voor iemand zo'n zelfde zaak met UPC even opgelost. Die was ergens gaan wonen en had daar ook TV (of internet, whatever) Had daar niet om gevraagd, was gewoon niet afgelsoten nadat de vorige bewoner was verhuisd. Er kwam 1 maal en brief van UPC, 1 briefje teruggeschreven met daarin niet gevraagde geleverde diensten en klaar was het. Daarna is natuurlijk wel de verbinding afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier na de opzegging van UPC ook nog een maand beeld gehad op de kabel. Ze moeten inderdaad in de wijkverdeelkast een kabel loshalen om het beeld op zwart te krijgen. Mijn buurman heeft op die manier 3 jaar gratis gekeken voordat die een brief kreeg met de melding dat hij een abonnement moest nemen of dat de stekker er uit ging.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

maartend schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:01:
[...]

Je roept wat maar je weet niet waar je het over hebt. Als je een dienst krijgt aangeboden of geleverd waar je niet om vaagt is dat zeer zeker geen stelen. Je mag dat dan gewoon gebruiken.

Jaren geleden eens voor iemand zo'n zelfde zaak met UPC even opgelost. Die was ergens gaan wonen en had daar ook TV (of internet, whatever) Had daar niet om gevraagd, was gewoon niet afgelsoten nadat de vorige bewoner was verhuisd. Er kwam 1 maal en brief van UPC, 1 briefje teruggeschreven met daarin niet gevraagde geleverde diensten en klaar was het. Daarna is natuurlijk wel de verbinding afgesloten.
Of ik juridisch nou wel of niet weet waar ik het over heb, dat maakt eigenlijk niks uit.

Eigenlijk geeft dit topic een beetje aan wat er mis is tegenwoordig met het morale besef van de mensen. Ikke ikke ikke, en de rest kan stikken. Dat het niemand interesseert dat ze een dienst afnemen waarvoor ze niet betalen en daar blijkbaar totaal geen schuldgevoel over hebben is zorgwekkend. Allemaal egocentrisch gedrag.

Als meer en meer mensen dit gaan doen zal dat resulteren in het feit dat kabelaanbieders bij een verhuizing daadwerkelijk fysiek gaan afsluiten. En als je dan een aansluiting wil als nieuwe bewoner mag je daar dan dus dik voor gaan betalen. Allemaal te danken aan mensen die het nodig vinden om diensten af te nemen zonder er voor te betalen(ofterwel: een gebrek aan eerlijkheid).

[ Voor 14% gewijzigd door beany op 20-02-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Defspace schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:27:
[...]

Ahum.. Defspace, en anderen die deze quote daarna ook uit context gebruiken: lees even terug waar deze quote over ging: deze gebruiker heeft zichzelf aangesloten toen de kast even onbeheerd openstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 07:07
Er lopen twee verhalen door elkaar.. De laatste mensen die roepen dat het stelen is, reageren op itsalex. Ik begreep uit zijn verhaal dat hij naar de verdeelkast is gegaan en daar de kabel er weer in heeft geprikt.. Tja.. dan noem ik het wel stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Jimster schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:10:
Er lopen twee verhalen door elkaar.. De laatste mensen die roepen dat het stelen is, reageren op itsalex. Ik begreep uit zijn verhaal dat hij naar de verdeelkast is gegaan en daar de kabel er weer in heeft geprikt.. Tja.. dan noem ik het wel stelen.
Mwa, zelf een kabel in je tv stoppen en die verbinding met de kabel van de kabelaanbieder is eigenlijk het zelfde. Het zou maar zo kunnen zijn zelfs dat je niet eens eigenaar bent van de kabel(het aansluitpunt) van de kabelaanbieder!! Netzoals dat de watermeter ook niet jouw eigendom is, ondanks dat dat ding wel in je huis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Gwaihir schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:06:
...toen de kast even onbeheerd openstond.
Het woord "even" kan je beter weglaten. In bijvoorbeeld Haarlem, volgens mij UPC gebied, valt het mij op dat er veel van die wijkkasten al langere tijd openstaan. Eerst dacht ik nog dat er sprake was van onderhoud, maar na verloop van maanden staan ze nog steeds open. Iedereen kan zo de hele buurt weer van signaal voorzien door alle loshangende F-connectors aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gamebuster schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:51:
[...]

Hij heeft in dit geval de pizzaboer wel zelf laten komen (de kabel in de verdeelkast van de versterker gestoken)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:19
Waarom zou je die kabel tv "stelen" Neem een Digitenne abbonomentje voor 8 euro p/m (4 euro voor 2e/3e/4e kastje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Voor al jullie morele scherpslijpers hier nog n gevalletje mazzel-of-jatwerk? :

Had in 2005 n kwartaal abbo op de NRC. Kreeg daarmee de krant in de bus én ik kon m in pdf van internet halen.
Voor mn werk zat ik veel in t buitenland en maakte voor die periodes gebruik vd mogelijkheid de bezorging op te schorten, bij terugkeer volstond n telefoontje om de bezorging te hervatten. Het kwartaal abbo werd automatisch verlengd met de duur van de opschorting.

Service!

Na n tijdje kwam ik er achter dat ik in die periodes wél toegang behield tot de digitale versie vd NRC. Best handig als je lang en ver van huis bent. Ik raakte al snel gewend aan het digitaal lezen vd krant en heb de bezorging niet meer laten hervatten.
Deze situatie is geheel automaties gehandhaafd tot afgelopen jaarwisseling de NRC n metamorfose en reorganisatie onderging. Toen bleek ineens mn account verlopen zodat ik genoodzaakt was n digitaal abbo af te sluiten om de krant te kunnen blijven lezen.

Heb m wel ruim 5 jaar op basis van n openstaand kwartaal abbo'tje kunnen lezen zonder de portemonnaie te trekken.

Mazzel en/of Jatwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Laatst online: 20:59
In onze oude flat (100 wooneenheden) zat de verdeelkast van UPC achter een deur bij iemand in zijn berging in de kelder van de flat. Aangezien de eigenaar van die box amper thuis was (i.v.m. werkzaamheden in het buitenland) en hij het vertikte om voor een monteur zijn box te openen heeft zeker de helft van de flat gratis het signaal van UPC ontvangen, om de 2 maanden lag er een kaartje in de bus dat het binnenkort toch wel afgesloten werden, met een speciale aanbieding.

internet en telefonie was door de complexiteit en ouderdom van het netwerk in de flat niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
ArChie schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:22:
[...]

Het woord "even" kan je beter weglaten. In bijvoorbeeld Haarlem, volgens mij UPC gebied, valt het mij op dat er veel van die wijkkasten al langere tijd openstaan. Eerst dacht ik nog dat er sprake was van onderhoud, maar na verloop van maanden staan ze nog steeds open. Iedereen kan zo de hele buurt weer van signaal voorzien door alle loshangende F-connectors aan te sluiten.
Waarom denk je dat die wijkkasten openstaan? Misschien doordat een handige buurman dat ding op gemaakt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Mijn oom heeft ook al jaren TV zonder dat ze betalen.
Voordat ze in het huis kwamen te wonen had vorige bewoner de kabel af laten sluiten, maar dat is niet gebeurt.
En ze hebben dat nu al ongeveer 8 jaar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
[...]

HD zenders zijn natuurlijk alleen adembenemend mooi als het programma ook in hd is opgenomen, want anders is er geen enkel verschil met een zender die al door de decoder is geupscaled.
National Geographic hd en Discovery hd zijn het mooiste, omdat deze meestal in hd zijn opgenomen.

over het niet melden van t signaal: ik ben taxichauffeur en het gebeurt regelmatig dat ouderen mij onbedoeld teveel geld geven, zoals 2 briefjes van 20 euro en zeggen: laat de rest maar zitten (de rit is 18 euro).
Ik geef altijd t duidelijk onbedoelde geld terug en wijs hun op de fout.
Blijkbaar zijn er hier veel mensen die zouden zeggen: hij geeft het zelf toch?

Okk gevonden portemonnees en gsm's breng ik terug, terwijl anderen t zouden houden?
ik vind t normaal om t terug te geven.

[ Voor 20% gewijzigd door Ferry34 op 20-02-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 12:56

boesOne

meuh

beany schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:05:
[...]

Of ik juridisch nou wel of niet weet waar ik het over heb, dat maakt eigenlijk niks uit.

Eigenlijk geeft dit topic een beetje aan wat er mis is tegenwoordig met het morale besef van de mensen. Ikke ikke ikke, en de rest kan stikken. Dat het niemand interesseert dat ze een dienst afnemen waarvoor ze niet betalen en daar blijkbaar totaal geen schuldgevoel over hebben is zorgwekkend. Allemaal egocentrisch gedrag.
Tuurlijk niet. Ten eerste dient de kabelaar maar het signaal fysiek af te sluiten. Als ik een andere nutsvoorziening niet betaal of niet wens dan is er gewoon geen signaal.
Ten tweede moet de kabelaar niet zeuren dat er als gevolg van hun luiheid een paar mensen gratis tv kijken.
Te derde kan je mensen moeilijk van ''egocentrisme'', ''gebrek aan schuldgevoel'' beschuldigen als de kabelaar zo losjes met zijn product omgaat. Tevens wordt er niets gejat. Het kost de kabelaar niks als pietje toch tv kijkt. Erger nog, het kost de kabelaar meer om het signaal wel af te gaan sluiten.

Je morele high horse positie die je hier inneemt zal wel door de zondagsrust komen denk ik, maar slaan doet hij nergens op.
Als meer en meer mensen dit gaan doen zal dat resulteren in het feit dat kabelaanbieders bij een verhuizing daadwerkelijk fysiek gaan afsluiten. En als je dan een aansluiting wil als nieuwe bewoner mag je daar dan dus dik voor gaan betalen. Allemaal te danken aan mensen die het nodig vinden om diensten af te nemen zonder er voor te betalen(ofterwel: een gebrek aan eerlijkheid).
Tuurlijk niet. Dan gaan ze toch naar een andere kabelaar of naar digitenne. En *als* de kabelaars het zo'n issue vonden zouden ze niet reageren op dit einde der tijden met een.. jawel.. kaartje in de bus met een aanbieding..

Leuke intentie, die begaanheid met de oneerlijkheid in de wereld, verkeerde topic..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

beany schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:58:
[...]
En volledig buiten het feit dat downloaden van films LEGAAL is aangezien de makers via een andere weg gecompenseerd worden(thuiskopie heffing)
Dát vind ik nou het grootste löl argument. Oke, het is zogenaamd legaal, maar geen hond wordt gecompenseerd als ik iets downloaden en via mijn NAS afspeel op mijn HTPC.

Maar goed, laten we die discussie niet aangaan, want het gaat hier om kabelkijken. Laat ik zeggen dat ik het niet eens ben met de legaliteit van het downloaden, ook al doe ik het zelf (en ik koop ook nog zat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit topic is niets meer dan een "ik ook, ik ook" opsomming met daarin verschillende discussies waarin versimpeling van argumentatie of andere vergelijkingen gebruikt worden. De toon is daarom ietwat negatief.

Om de TS uit de brand te helpen: providers sluiten je contractueel af, maar laten het 'mechanische' afsluiten, d.m.v. de wijkkast, vaak achterwege vanwege de hoge servciekosten van de monteur en zijn bestelbus. Dat is niet alleen bij Ziggo, maar ook b.v. bij UPC.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.