Interactieve TV via stekkerdoos?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396910

Topicstarter
Ik zou een KPN draadloze verbindingsset 200 Plus willen gebruiken om geen draad van mijn meterkast naar tv te hoeven trekken... alleen bij mijn tv zit alleen een mogelijkheid om dit via stekkerdoos te doen. Ze zeggen erbij om dit nooit te doen maar zal de kwaliteit echt veel afnemen of zal dit wel meevallen ?

Het andere alternatief is het modem in de woonkamer plaatsen en dan de kabel met gootjes wegwerken maar ook niet echt mooi :p en hierbij raden ze ook weer aan om dit in de meterkast te doen en niet telefoonaansluiting in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Dat is gewoon HomePlug (AV). Dit werkt bij de ene persoon helemaal perfect, en bij de ander - zoals ik - werkt het voor geen meter. Dat ligt vooral aan het stroomnet in huis en over hoeveel groepen je wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 16:31
Als je elektriciteits installatie een beetje op orde en je wasmachine/droger/vaatwasser op een andere groep zitten dan de kabels tussen het stopcontact van tv en de stopcontact in de meter kast moet het zeker geen probleem zijn.

Op de Devolo van KPN zit ook een stopcontact je kan dan het beste je TV of als je een versterker hebt van honderden watts daarop aansluiten. In de Devolo zit namelijk een filter.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En rechtstreeks in het stopcontact duwen geen stekkerdozen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fish schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:20:
En rechtstreeks in het stopcontact duwen geen stekkerdozen
Dit was dus mijn vraag ik heb gewoon niet genoeg aansluiting om dit niet zonder stekkerdoos te doen, maar scheelt dit echt enorm in kwaliteit of zal het wel meevallen? :9

Het is een beetje kostbaar om even te testen 75 euro voor stekkerding en +- 80 euro om een wandcontactdoos in de meterkast erbij te maken.

Of toch gewoon maar via modem in de woonkamer ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 16:31
In de devolo zelf zit een stopcontact dus daar zou je dan je stekkerdoos op aan kunnen sluiten. Maar ik heb het vaak genoeg werkend gezien dat de Devolo aangesloten zat op de stekkerdoos. Zelfs met meerdere TV's op verschillende verdiepingen.

Zolang er maar geen grote ruisbron op zit valt het allemaal reuze mee.

Meteen een tip mocht je ze toch kopen, sluit ze eerst beide aan op 1 stopcontact zodat je ze makkelijk kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoyVi schreef op zondag 20 februari 2011 @ 00:10:
In de devolo zelf zit een stopcontact dus daar zou je dan je stekkerdoos op aan kunnen sluiten. Maar ik heb het vaak genoeg werkend gezien dat de Devolo aangesloten zat op de stekkerdoos. Zelfs met meerdere TV's op verschillende verdiepingen.

Zolang er maar geen grote ruisbron op zit valt het allemaal reuze mee.

Meteen een tip mocht je ze toch kopen, sluit ze eerst beide aan op 1 stopcontact zodat je ze makkelijk kan koppelen.
Ok cool bedankt voor de tip ga het toch maar proberen dan :D
Pagina: 1