[iPhone 4] tik/ruis geluidje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 21:33

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een iPhone 4. Het apparaatje bevalt me ontzettend goed, alleen laatst toen ik wat muziek ging luisteren via de earphones viel me wat op. Op het moment dat ik geen muziek speelde, en het volume nog wel wat hoog stond, hoorde ik op bepaalde momenten een soort kort tik geluidje gevolgd door wat ruis. Het geluidje kan ik op de volgende momenten triggeren:

-Als ik in het begin scherm ben en ik druk 1 keer op de homebutton, dat je dus in de zoekfunctie terecht komt.
Op dat moment hoor ik een licht tik geluidje en hoor daarna een ruis.
(het viel me hierbij op als ik de capslock toets in het zoek scherm uitzet, er dan uitga, en er dan weer inga, het tik geluidje weg is. Maar als ik het dan weer de capslock toets aan laat staan, komt het weer terug)
-Als de telefoonfunctie ga gebruiken, als ik dus het scherm met de nummertoetsen in komt.

Ik hoor dit ook als de de earphones loskoppel, via de speaker. Ik moet hierbij zeggen dat ik dan wel het volume op zijn hoogst moet hebben en mijn oor er redelijk dichtbij moet hebben om het te horen.

Mijn vraag is nu, wat is dit en waar kan het aan liggen? Of hoort dit zo bij de iPhone 4?
Kan het misschien een software probleem zijn?
Het is misschien een klein 'probleem' maar als ik voor dat bedrag een telefoon koop verwacht ik wel dat hij perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:12

tomk94

Developer

Fl0yd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:28:
Beste Tweakers,

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een iPhone 4. Het apparaatje bevalt me ontzettend goed, alleen laatst toen ik wat muziek ging luisteren via de earphones viel me wat op. Op het moment dat ik geen muziek speelde, en het volume nog wel wat hoog stond, hoorde ik op bepaalde momenten een soort kort tik geluidje gevolgd door wat ruis. Het geluidje kan ik op de volgende momenten triggeren:

-Als ik in het begin scherm ben en ik druk 1 keer op de homebutton, dat je dus in de zoekfunctie terecht komt.
Op dat moment hoor ik een licht tik geluidje en hoor daarna een ruis.
(het viel me hierbij op als ik de capslock toets in het zoek scherm uitzet, er dan uitga, en er dan weer inga, het tik geluidje weg is. Maar als ik het dan weer de capslock toets aan laat staan, komt het weer terug)
-Als de telefoonfunctie ga gebruiken, als ik dus het scherm met de nummertoetsen in komt.

Ik hoor dit ook als de de earphones loskoppen, via de speaker. Ik moet hierbij zeggen dat ik dan wel het volume op zijn hoogst moet hebben en mijn oor er redelijk dichtbij moet hebben om het te horen.

Mijn vraag is nu, wat is dit en waar kan het aan liggen? Of hoort dit zo bij de iPhone 4?
Kan het misschien een software probleem zijn?
Het is misschien een klein 'probleem' maar als ik voor dat bedrag een telefoon koop verwacht ik wel dat hij perfect is.
Heb het zelfde probleem met m'n ipod touch 2g. Ook via luidspreker, dacht 's nachts 'wat ik ik nou weer' :?

Heb het opgelost door me volume zachter/uit te zetten wanneer ze op de luidsprekers staan. Een volledige herstel heeft bij mij niks uitgemaakt.

Denk dat dit verschillende oorzaken kan hebben. Een daarvan is dat er toch wat elektriciteit van je accu bij de speakers komen, wat de speakers omzetten in geluid. Of gewoon een slechtere geluidschip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
tomwebfreak schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:35:
[...]

Heb het zelfde probleem met m'n ipod touch 2g. Ook via luidspreker, dacht 's nachts 'wat ik ik nou weer' :?

Heb het opgelost door me volume zachter/uit te zetten wanneer ze op de luidsprekers staan. Een volledige herstel heeft bij mij niks uitgemaakt.

Denk dat dit verschillende oorzaken kan hebben. Een daarvan is dat er toch wat elektriciteit van je accu bij de speakers komen, wat de speakers omzetten in geluid. Of gewoon een slechtere geluidschip.
Hmm, nouja dat vind ik niet echt een oplossing voor het probleem. De iPhone is pas een paar weken oud en het abbonement ervoor is nog niet eens ingegaan. Ik heb hem bij telfort besteld. Zou je voor zoiets hem kunnen omruilen voor een nieuwe? Neem aan van niet, maar zuur is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
De "geluidskaart" om het maar zo te noemen, staat niet altijd aan in je iDevice. Voor de energiezuinigheid natuurlijk.

En zo'n ding is natuurlijk niet perfect en maakt wat ruis.

Maar ik moet zeggen dat ik bij m'n 32gb iPod 3g wel veel moeite moet doen om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-10 17:02

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Ik ken eigenlijk geen enkel elektronisch apparaat dat muziek afspeelt dat het niet heeft. Ooit dacht ik ook dat er iets fout zat, maar ik hoor het dus bij elk apparaat. Telefoons, MP3-spelers, laptops, desktops...

Ik zeg dus, maak je geen zorgen, er loopt niks fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Lorefice schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:55:
Ik ken eigenlijk geen enkel elektronisch apparaat dat muziek afspeelt dat het niet heeft. Ooit dacht ik ook dat er iets fout zat, maar ik hoor het dus bij elk apparaat. Telefoons, MP3-spelers, laptops, desktops...

Ik zeg dus, maak je geen zorgen, er loopt niks fout.
Nouja ik heb bijvoorbeeld ook een ipod nano, en daarmee heb ik het nooit gehad.
Maar jullie hebben dus hetzelfde met jullie iphone 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:16

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb het ook niet met mijn Creative ZEN, maar wel op mijn android telefoon. Misschien dat dit iets te maken heeft met draadloze connectiviteit ? Ik weet het niet, maar ik weet wel dat er heel wat apparaten zijn die er last van hebben. Laptops, GSMs, ...

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
De achtergrondverlichting van mijn Nokia N72 maakte altijd een licht geruis. Gewoon hoorbaar zonder oortjes of speaker.

Een ipod nano heeft waarschijnlijk hele andere inhoud dan een iphone en ipod touch.

Bij mijn desktop hoor je, mits je een koptelefoon op hebt, geruis als je de muis beweegt, zodra je dan een video converteert is het extreem! Maar als je op dat volume muziek aan zet heb je blijvende gehoorschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Het blijkt dus gewoon normaal te zijn idd. :) Net de iphone van een vriend van me in handen gehad en die had het ook. Ik ben gewoon wat huiverig met zo'n nieuw apparaatje. Maar bedankt iedereen voor de geruststelling, ik kan weer onbezorgd genieten van mijn iphone. :P
Pagina: 1