Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Unlimited Bandwith = Unlimited bandwith?

Pagina: 1
Acties:

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hey,

op deze website zag ik staan dat je voor $5 per maand unlimited bandwith hebt. Nu ken ik wat mensen die werken bij urbanterror.info. Die hosten het spel zelf (bijna 1GB) op hun website. Echter mag er maximaal 200x1MB/s door die lijn heen. Heel vaak willen mensen het spel downloaden en zit de lijn gewoon vol. Als je dan daar voor $5 per maand een website host, daar plaats je dat bestand en dan kan je makkelijk bijvoorbeeld 1000TB per maand er doorheen rammen? (200MB/s=200x60=12000MB/m = 12000MB/m*60*24=17280000 MB/dag = 17280000MB/dag*(365/12)=525600000MB/maand=525600GB/maand=525,6TB/m) Natuurlijk is het niet 24/7 dat de lijn op 200MB/s loopt, maar zou zo'n hoster(en er zijn makkelijk nog 50 te vinden die unlimited bandwith hebben) je account (mogen) bannen als je zoveel data per maand er doorheen jaagt?

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Er is vziw bij elke hostingprovider een FUP, lees hiervoor altijd even de voorwaarden voordat je een contract afsluit. Zo zal er voor overdreven veel internetverkeer vaak extra gerekend worden.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Echt unlimited bestaat niet, het is altijd FUP, en voor $5,- per maand vrees ik dat ze al vrij snel extra kosten gaan rekenen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Uit de voorwaarden:
http://www.site5.com/legal/resource-usage/
On certain web hosting plans, Site5 does not place limits on the amount of particular resources a single client may use. Site5 makes every reasonable effort to provide clients with the disk space and bandwidth resources needed for their websites within the limitations of these Terms of Service. Site5 monitors all servers via automated and non-automated methods to help ensure no single client adversely impacts other clients located on the same server.

Please note that shared hosting plans are for website hosting, and the storage of backups, file repositories, MP3s, videos, photo archives, and similar is strictly prohibited. Violators of this policy may have their accounts terminated without refund.
Kortom: als anderen last van je hebben, wordt er ingegrepen en files ter download aanbieden is schijnbaar sowieso uit den boze. Een concrete FUP in de zin van aantal GB per maand zie ik niet echt staan.

Hier staat ook nog wat toelichting:
http://wiki.site5.com/Overselling_and_Resource_Usage

Komt er op neer dat een normale site niet geacht wordt ook maar in de buurt te komen van 5TB/m, waardoor ze dat makkelijk goedkoop kunnen aanbieden. Je moet er dus ook niet vanuit gaan dat je zomaar zonder consequenties 5TB/m mag verbruiken. Kortom, dat 5TB / unlimited verhaal is vooral mooie marketingpraat :P

[ Voor 59% gewijzigd door Orion84 op 19-02-2011 21:06 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Of als ze niet extra gaan rekenen dan wordt je veelal na een x overschrijding op een 10mb switch gegooid oid.

Bandwidth kost gewoon geld, een onverwachte periodieke overschrijding ( slashdot effect etc ) is waarvoor dit soort unlimited dingen zijn opgezet. Niet voor continu maximaal gebruik.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 16:26
Er zal vast wel een soort FUP zijn, of als je te veel CPU gaat gebruiken, dat je dan of extra gaat betalen, of de verbinding wordt langzamer, of je website wordt offline gehaald tot het begin van de volgende betaalperiode.

1000TB per maand verstoken, voor $5 per maand, it sounds to good to be true ;)

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Inderdaad;) Misschien moet ik maar gewoon met een computertje in een datacenter gaan zitten:P Ik ga me denk ik maar even oriënteren hoe zoiets werkt. Is dit gewoon een server kopen op bv dell.nl en die ergens in een datacenter in nld plaatsen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Daarbij sluit je met de eigenaar/uitbater van dat (stukje) datacenter net zo goed een contract af over de hoeveelheid data die je mag verstoken ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Beatboxx schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:05:
Inderdaad;) Misschien moet ik maar gewoon met een computertje in een datacenter gaan zitten:P Ik ga me denk ik maar even oriënteren hoe zoiets werkt. Is dit gewoon een server kopen op bv dell.nl en die ergens in een datacenter in nld plaatsen?
http://www.leaseweb.com/e...servers/unmetered-servers

Wel effe de kleine lettertjes goed lezen voordat je 328Tbyte per maand gaat pompen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 16:26
burne schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:19:
[...]

http://www.leaseweb.com/e...servers/unmetered-servers

Wel effe de kleine lettertjes goed lezen voordat je 328Tbyte per maand gaat pompen.
Maar 89 euro per maand (voor de goedkoopste) is wel ff wat meer dan de 5 dollar uit de TS ;)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

yannickie111 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:22:
Maar 89 euro per maand (voor de goedkoopste) is wel ff wat meer dan de 5 dollar uit de TS ;)
Dat is het wat het kost om zonder gezeik veel dataverkeer te doen. Ik zit niet meer in die tak van sport, dus geen idee van de huidige inkoopprijzen, maar verkeer kost geld, net zoals de machine, de stroom en de ruimte. Ohja, je ziet dat het een eigen machine is, met niemand anders erop? Dat je een 100Mbit-poort helemaal vol mag trekken? Kun je vele honderden 5-dollar-per-maand-accountjes mee vervangen.

Het kost wat, maar, dan heb je ook iets. In dit geval iets substantieels zelfs.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1