Zyxel P-2602HW-D1A in Bridge & KPN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268714

Topicstarter
Hoi heb hier een Zyxel P-2602HW-D1A, en een nieuwe router erachter, de TP-Link TL-WR1043ND

Werkt perfect in switch mode... maar uiteraard wil ik graag de TL-WR1043ND als router, en de Zyxel als gewoon modem.

Als ik de Zyxel in bridge zet, en alle instellingen voor ADSL laat staan, KPN (username password) vpi vci,

krijg ik geen verbinding op de TL-WR1043ND, ook niet als ik het IP statisch invoer, en het subnetmasker ook niet.

Enig idee wat ik verkeerd doe?
Is dit niet mogelijk ofzo met dit modem?

DCHP uit, NAT uit etc. in de Zyxel.
Gaat allemaal vanzelf als je bridge doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:59
Anoniem: 268714 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 19:17:
Hoi heb hier een Zyxel P-2602HW-D1A, en een nieuwe router erachter, de TP-Link TL-WR1043ND

Werkt perfect in switch mode... maar uiteraard wil ik graag de TL-WR1043ND als router, en de Zyxel als gewoon modem.

Als ik de Zyxel in bridge zet, en alle instellingen voor ADSL laat staan, KPN (username password) vpi vci,

krijg ik geen verbinding op de TL-WR1043ND, ook niet als ik het IP statisch invoer, en het subnetmasker ook niet.

Enig idee wat ik verkeerd doe?
Is dit niet mogelijk ofzo met dit modem?

DCHP uit, NAT uit etc. in de Zyxel.
Gaat allemaal vanzelf als je bridge doet. ;)
Op 't kpn consumentennetwerk kun je niet bridgen. (8/48,pppoa)

doordat er authenticatie gebruikt wordt (pppoa) moet je deze info toch 'ergens' kwijt.

Er zijn wel opties voor, Speedtouch (Thomson/Technicolor) noemt t spoofing, Zyxel noemt het half-bridge

Lees http://www.valadissupport.nl/z186.html maar eens door. Met een beetje geluk is dat ook wel van toepassing op jouw model. (maar goed, een simpele 660 modem halen is makkelijker en voordeliger in stroomverbruik, je gaat nu een router/wifi/sipding gebruiken om alleen nog maar de modem te spelen)

Ik neem aan dat je wel weet dat je voip (als je dat gebruikt) en wifi ook niet meer werken als je 'm als modem-only inzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
weet ik, maakt me niet uit.

Heb net een Vigor 120 besteld, dat gaat dan zeker toch wel werken of niet :P

Topicstarter
Joh, heb ik nu die Vigor 120, kom ik er nog niet uit... sta echt voor gek hier.
=/

Heb zojuist de Draytek aangesloten, instellingen gedaan, jup krijg DSL verbinding inclusief IP adres van KPN.

Krijg echter geen internet dan op me laptop :(
Daarnaast is het zo als ik dit doe, en me router erachter hang, dat hij een Dynamisch IP wil instellen, maar dan doet die nog niks.

Weet iemand hoe je de Draytek Vigor 120 in bridge zet? Ik heb de handleiding al, maar het lukt niet echt... omdat je niet echt kan bridgen, met KPN dus.

EDIT: Het is dus gelukt! Moest het modem op bridge zetten, kan dus hierbij wel, was ik in de war mee door Zyxel verhaal! en de ROUTER OP PPPOE :) en Voila!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 268714 op 24-02-2011 20:04 ]