Verbindings problemen

Pagina: 1
Acties:

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-02 18:03
Ik heb na aanschaf van een nieuwe computer met een moederbord : Asus Crosshair Formule IV, maar deze had geen wifi en wou geen PCI wifi kaartje er in hebben dus had ik een ASUS WL-167G V3 Wireless USB adapter gekocht, driver er op, en dan alles goed zetten codes enzo. Maar ik sukkel al sinds ik heb stickje heb.
Lan is geen mogelijk ivm met geen lan connectie in mijn kamer. Ik krijg altijd hinderelijk traag internet... als ik hem op USB2,0 insteek werkt ie maar op de 3,0 poort lijkt hij het beter te doen daar zit ie dus in.

De ASUS WL-167G V3 is verbonden onder met een Wireless router sitecom 300N WL-575. Ik haal via de PC max 2Mbps, terwijl ik met de laptop ( ook in mijn kamer ) een stevige 20mbps er uit haal...

Ik heb me rot gezocht op dit maar vindt er niets over of weinig gerelateerd, ik zoek waarschijnlijk ook verkeert...
Ik hebzelf de router geupdate, driver update van de stick, herinstalvan de stick, alles opnieuw verbonden van modem naar router. Maar dit heeft totaal geen effect gehad op de snelheid.

Enige hulp?
Het zou zeer welkom zijn :D

Internet providor : telenet, en dan Expressnet XL ( is 30mbps download & 1,5mbps upload )

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• yzx
Weet niemand een oplossing? :(

Verwijderd

Vermoedelijk heeft je USB adapter een beroerde/kleine antenne, waardoor je een slechte verbinding krijgt.

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01-2025
Kun je er geen USb verlengtouwtje tussen doen en dan kijken of je door je stikje te bewegen je signaal beter wordt...

Thanks Mate

• cork87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
Mag ik er van uit gaan dat dit een pc betreft? Ik denk van wel als ik kijk naar je nieuwe mobo. Dan is mijn eerste vraag waarom wifi? een kabel is zo veel stabieler. Misschien vanwege de afstand of moeilijk te bereiken plek waar je PC staat. Waar moet het wifi signaal doorheen, hout of beton? En wat is de afstand?

Mocht je nou echt je pc onmogelijk kunnen bereiken met een kabel zou je misschien kunnen kijken of je ergens een signaal versterker tussen je router en je pc kan zetten. Maar goed laat ff weten wat je setup is en waar je router staat en waar je pc staat en hoe ver ze uit elkaar staan.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:14

lier

MikroTik nerd

De USB sticks ontbeerd het aan een behoorlijke antenne. Geen idee of je een externe antenne op deze stick kan aan sluiten, anders zou je een wireless bridge kunnen overwegen (en dan de bridge met kabel op je pc aan sluiten).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• yzx
Sorry voor de late reply back.

@Bosgoed dat helpt maar toch knikkert de verbinding uit.

@cork omdat er geen ethernet verbinding in mijn kamer is, de signaal moet ongeveer 3 meter afleggen door 1 verdiep beton

@lier, enige idee welke stukken goed zijn?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat je kan proberen is met een USB verlengkabel dat ding verder van je PC/ander electronica leggen, mogelijk dat hij dan een beter signaal kan pakken. De USB sticks met antenne moet je ook nog goed op letten, ik heb er zelf 2 liggen hier welke gewoon een 'holle plastic buis' is, niets met extra antenne.

Maar wat was de reden om geen PCI Wifi kaart te nemen?

Een wifi bridge kan je met bijvoorbeeld DD_WRT firmware op flink wat Linksys routers krijgen, veel 'standaard' routers ondersteuning geen wifi-bridge mode.

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 07-03-2011 16:11 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• yzx
Omdat ik toen dacht dat een stickje genoeg was en die duitser zei ja dat lukt wel, niet dus :(

En budget ook wel eigenlijk, mmm

Als ik plastiek rond de antenne uit doe zou dit iets helpen?

met wel zeggen ps3, laptop, gsm en dan nog eens pc, dit stoort wel aardig maar dat stickje ligt het korste bij de router

[ Voor 24% gewijzigd door yzx op 07-03-2011 16:16 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan kan je ook gewoon zoiets hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.wirelessfans.net/wp-content/uploads/2010/07/fake-antenna.jpg

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• yzx
stickje is gewoon dicht kan geen antenne in, en nu stopt ie met werken de rotzooi :(

wordt er toch maar pissed van, even da nest terug aan de praat krijgen.

dus ik zal maar voor een PCI wifi gaan kijken.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://tweakers.net/price...MrAl0YriM_zlsBC24TgPWUsoP

PCI kaartjes zijn ook niet zo duur.

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-02 17:36
en een verlengkamer met een antenne erom heen bouwen?
Ik zag hier laatst iemand met een wifi stick (of was het een umts dongel?) die er een blikje omheen had gezet... ik gok in het kleine mods topic.

zal een s zoeken.

• yzx
Weet ik, is leuk, maar het budget is zo goed als negatief atm xD

Vindt geen vakantie jobke meer. :(

Stick bolt ondertussen weer, is wel gloeiend heet :/ straks mama vragen voor sponsering haha :D

Bedankt voor de hulp allemaal

Pagina: 1