Telefoon aanlsuiten op het UPC modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 20:30
Ik ga binnenkort waarschijnlijk overstappen van KPN InternetPlusBellen naar een totaalpakket van UPC. We krijgen dan van UPC een modem. Op dit modem zitten twee aansluitingen, links de telefoonaansluiting en rechts een aansluiting voor een UTP-kabel die naar de router moet. Zie ook onderstaande afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/6594/telefoonupcmodem.png

Van de oude KPN telefooninstallatie is o.a. het kleine witte doosje (ik weet niet hoe zo'n doosje heet) aan de linkerkant van de afbeelding nog aanwezig. Dit doosje hangt in de meterkast. De dikke zwarte draad gaan naar de telefoon. Uit deze draad komen twee dunnen draadjes, een rode en een blauwe. Deze zijn verbonden met twee kleine metalen contactplaatjes lijkt het. Vanuit die twee contactplaatjes gaan de rode en blauwe draad naar een connector waar een RJ-11 plug in past (dezelfde connector als op het UPC modem). Nu was mijn vraag of ik de telefoon kon aansluiten door simpelweg een telefoonkabel van drie meter met aan elke kant een RJ-11 plug te nemen en die aan te sluiten op beide RJ-11 connectoren. Ik heb ook ergens gelezen dat i.p.v. een standaard telefoonkabel ook een UTP kabel gebruikt kon worden (i.v.m. de kleinere demping in het signaal), maar dat zou voor 3 meter niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 17:07
Zoals je het getekend hebt zou het moeten kunnen. Ik vraag me alleen af waar de binnenkomende kabel van de KPN is gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:27
Als hij echt naar de telefoon gaat bij je pijl zou het moeten werken, neem aan dat de pinlayout klopt.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 14:52
Als je het bestaande telefoonnetwerk in je woning gaat gebruiken lijkt het me wel zo handig om even het ISRA er vanaf te koppelen. Stel dat je in de toekomst weer ADSL of analoge telefonie neemt dan kun je tegen problemen op lopen als er een kabelmodem met de phone poort aan de telefoonlijn hangt. Kan nooit goed gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekVe
@ AtRi: De binnenkomende kabel van KPN komt uit in het ISRA punt, maar die heb ik niet meer nodig als ik telefonie via UPC neem.

Ik zal inderdaad alle draden van het ISRA afkoppelen (die kwamen ook uit in dat linker doosje, maar die draden heb ik in de tekening al weggelaten). Zie de afbeelding hieronder hoe de situatie nu is:

Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/5969/kpnbekabeling.png

Bedankt voor alle antwoorden. Ik zal het laten weten als het gelukt is, en natuurlijk ook als het niet gelukt is. Maar dat kan nog wel een paar weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekVe
Vandaag is de telefoon overgezet van KPN naar UPC. Ik heb een telefoonkabel aangelegd van het UPC modem naar het doosje. De verbinden van het doosje naar het ISRA punt van KPN heb ik verbroken. Alles is geheel volgens plan verlopen en ik kan nu bellen en gebeld worden via UPC. Nogmaals bedankt allemaal.
Pagina: 1