Probleem met Dell laptop + d/port dockingstation

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb een Dell Latitude D830 met een d/port dockingstation, zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.marktplaza.nl/images/1/87/Dell-D-Port-Portreplicator-PR01X-Latitude-13715787.jpg

Nu wilde ik vandaag de bedrade netwerkpoort gaan gebruiken, maar ik krijg dit niet aan de praat. Als de laptop in de dock zit, blijft de netwerkadapter aangeven dat er geen kabel zit aangesloten, zowel als ik de UTP in de dock steek, als rechtstreeks in de laptop. Zodra ik de laptop loshaal van de dock werkt het wel.

De laptop is voorzien van Windows 7, en ik heb geen configuratietools van Dell. Quickset ondersteunt Win7 niet.

In eerste instantie gokte ik dat de dock stuk is, maar dan zou de netwerkpoort op de laptop zelf het nog wel moeten doen. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:49:
De laptop is voorzien van Windows 7, en ik heb geen configuratietools van Dell. Quickset ondersteunt Win7 niet.
Ehh, jawel? Probeer eens de versie van een andere laptop, de xps 15 bijvoorbeeld.
Een bios update kan ook uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
SeatRider schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:49:
Ik heb een Dell Latitude D830 met een d/port dockingstation, zo'n ding:
[afbeelding]

Nu wilde ik vandaag de bedrade netwerkpoort gaan gebruiken, maar ik krijg dit niet aan de praat. Als de laptop in de dock zit, blijft de netwerkadapter aangeven dat er geen kabel zit aangesloten, zowel als ik de UTP in de dock steek, als rechtstreeks in de laptop. Zodra ik de laptop loshaal van de dock werkt het wel.

In eerste instantie gokte ik dat de dock stuk is, maar dan zou de netwerkpoort op de laptop zelf het nog wel moeten doen. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Is het niet zo dat het dockingstation alle functies overneemt zodra je de laptop erin zet?
Dan zou het dus wel zo kunnen zijn dat je netwerkpoort op je laptop het niet meer doet, want het dockingstation neemt die functie over.
Dan zou ik concluderen dat de netwerkpoort op het dockingstation defect is.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
in de docking zit geen netwerk kaart, alleen een aansluiting die elektrisch de poort overneemt via de docking connector. Het kan dus zijn dat het poortje op de docking defect is. Het kan ook dat de docking connector ergens beschadigd is.

https://discord.com/invite/tweakers