Externe Hardeschijf mount niet

Pagina: 1
Acties:

• Viking_warlord
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 18:12
Mijn LaCie externe USB hardeschijf heeft een half jaar geleden de geest gegeven. Omdat daar nog een aantal dingen op staan die ik ondertussen in moet leveren voor school toch maar even geprobeerd hem weer aan de gang te krijgen.
Bij een vriend hem in zijn PC gehangen en hij wordt herkend door de bios, schijf kwam niet in windows maar dat kon kloppen omdat hij als mac os x extended was geformateerd. Dus omdat ik dacht dat hij het dus aan de USB behuizing van la cie lach en niet de schijf uiteindelijk een sharkoon quickport gehaald(heb ook nog een aantal andere schijven liggen en een vriend ook).

Hardeschijf in de sharkoon en aangesloten helaas geen schijf erbij in finder. Disk Utility gestart en daar is hij netjes te vinden. Vervolgens bij first aid verify en repair gedaan( in root mode) maar hij wil hem nog steeds niet mounten met de melding dat ik first aid moet gebruiken.
Verder heb ik geprobeerd om hem met de hand te mounten met het volgende commando in de terminal:

mount -t hfs /dev/disk1s1 /Volumes/BackupDrive
mount_hfs: Invalid argument

Heeft iemand nog ideeën.
ps:
Helaas doet mijn DVD drive het niet meer dus kan ik de tools die op de OS-X cd's staan niet gebruiken.

• SebasKoot
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Zodra de HD stroom krijgt voel je hem trillen? Maakt hij geluid, en is dat normaal of niet normaal geluid (tikken, kraken)?

In Win moet je hem ook kunnen zien in diskmgmt.msc verwacht ik. (omdat je hem ook in de BIOS ziet)

• Viking_warlord
Ja zodra de stroom er op zit spinned hij en klinkt hij verder normaal.
Bedankt voor de tip in windows, heb ik op dit moment niet beschikbaar maar ga dat vanavond/morgen nog wel proberen.
Ik denk dat het probleem ligt bij de bestands indeling. En dat dat dus de reden is waarom hij niet mount.
Zodra ik verify/repair doe in Disk Utility gebeurt er wel iets en eindigt hij zonder een fout melding. Dus lijkt wel alsof het wel goed is.
Hij mount hem dus alleen niet. Iemand een idee of het kan zijn dat het komt omdat de computer/account toen een andere naam had. Weet namelijk niet of ik dat dan op moet geven tijdens het mounten of dat er een manier is om dat dan als root te doen.

• Viking_warlord
FIXED

Uiteindlijk is het gelukt om de schijf te mounten met:
sudo mount_hfs -j /dev/disk1s1 /Volumes/BackupDrive/
thanks to the man pages.