accountview .net backoffice server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een analyse voor een webshop op basis van accountview. De klant heeft de .net backoffice server reeds aangeschaft - en is in gebruik met een oplossing van hun oude leverancier. Helaas is deze niet toereikend en niet goed beveiligd, vandaar dat ze willen overstappen.

Nu wil ik mij voorbereiden op de koppeling, en in de gevonden uitleg op de site wordt mij duidelijk dat accountview xml bestanden dumpt en importeert. Nu ben ik benieuwd of iemand het formaat van de xml bestanden toevallig heeft liggen. Dan hoef ik niet eerst de klant hiermee lastig te vallen.

Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Accountview biedt cursussen voor 't gebruik van (o.a.) de backend, ik kan je aanraden die op z'n minst te volgen. Ik heb er indertijd een gevolgd (wat 't kost weet ik niet, mijn baas heeft dat toen betaald). Er zijn namelijk (althans, toen) nogal wat "weetjes" die je never-nooit doorgrond had gekregen als je die cursus niet gevolgd had. Nu was dat toen nog geen .Net maar COM en ik kan je 1 ding vertellen: ik heb heel wat gevloekt op AV. De COM componenten waren gaar, deden de helft van de tijd maar wat er gedocumenteerd was en veel moest ik zelf uitvogelen en met de vele bugreports die ik bij ze heb neergelegd werd nooit iets gedaan. AV was, in mijn ervaring (laat dat duidelijk zijn!), totaal niet geschikt als backend voor een website. Hoe dat anno 2011 is durf ik niet te zeggen; misschien dat 't ondertussen wel beter is.

Het formaat van de XML bestanden hoef je je klant niet mee lastig te vallen; dat kun je gewoon opvragen bij Accountview; ik zie dan ook eerlijk gezegd niet waarom je daar een topic over opent en zou afgaan op informatie van derden als je het rechtstreeks bij de bron kunt krijgen.

[edit]
Ik heb 't even nagekeken; het ging in mijn geval over 7.1(a).
[edit2]
Ik meen me te herinneren dat er ergens in de Accountview map een xsd en/of xml met wat (karige) "documentatie" staat/stond.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 20-02-2011 20:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi RobIII,

bedankt voor je reactie. De odbc koppeling kan inderdaad ook nog gebruikt worden. Maar hier is gekozen voor de andere oplossing. Ik zal eens even bellen met AV en horen wat ze zeggen.