Windows 7 Boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanniej
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dag heren,

Ik heb even jullie hulp nodig.
Ik heb een Pc waarvan de harde schijf gecrashed was met windows vista erop, hij vraagt constant om herstel te starten.
Nu heb ik een nieuwe harde schijf geplaatst windows 7 geinstalleerd maar er lijkt nog ergens wat van vista te zitten.
Hij start windows 7 namelijk soms wel op en soms geeft hij de laadbalk van vista weer, iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ik kan ook niet in veilige modus komen daar doet hij namelijk hetzelfde.
Misschien met easybcd als het me lukt om in windows te komen kijken of er ergens nog wat zit?
Heb nu overigens wel herstel van windows 7 aan de gang gekregen, kijken of die het op weet te lossen.

Hij kan alweer op slot, na de 4e keer systeemherstel geprobeert te hebben lijkt het nu opgelost.

Helaas te vroeg gejuicht probleem is weer terug.
Ook bij het laden van windows 7/vista cd hangt hij bij het laden wanneer je het logo ziet

Dit probleem kwam in in de database hier tegen :[Win7] Blijft hangen in startscherm

Die heeft ongeveer hetzelfde, ik heb de videokaart eruit gehaald en de onboard videokaart geprobeerd maar deze gaf hetzelfde probleem dus daar zit het hem ook niet in.

Groeten,

Twan

[ Voor 34% gewijzigd door Twanniej op 19-02-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanniej
  • Niet online
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:00

D4NG3R

kiwi

:)

Het algemeen beleid #verbodenanders
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.

Welk vista laadbalkje heb je het over? Ik denk dat je deze bedoelt:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/147/363935521_fa5cbaf0ce.jpg

Deze is gewoon een onderdeel van Win7 zelf. Ik geloof tijdens veilige modus.

Als de installatie gloednieuw is zou ik gewoon opnieuw Win7 installeren, en dan de schijf eerst FORMATTEREN!

Let op, bij formatteren verwijder je ALLE informatie van de schijf. Maak dus eerst een backup van eventuele bestanden die je wilt bewaren.

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 19-02-2011 17:20 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het starten van de Windows 7 setup kan HEEEEL lang duren door verschillende oorzaken. Door bv. floppydrive zoeken, detectie bestaande installatie, hardware problemen.

Tegen welke problemen loop je momenteel aan? Je verhaal is namelijk niet helemaal duidelijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanniej
  • Niet online
Ik heb er een nieuwe harde schijf in geplaatst deze geformatteerd windows 7 geinstalleerd.
En toen vrijwel meteen bleef hij hangen bij het opstarten.
Toen heb ik windows repair uitgevoerd dit hielp niet, echter bij de 3e of 4e keer starte hij weer ineens door.
toen heb ik hem 5x aan en uitgezet om te kijken of het nu op gelost was leek goed te zijn.
En toen begon het weer.
Dus dan zou je inderdaad zeggen opnieuw formatteren en opnieuw installeren alleen wanneer ik dus de dvd van windows 7 erin stop blijft hij op dat balkje wat je hierboven ziet vastlopen en blijft hij hierop.
Numlock springt dan op het toetsenbord weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan gok ik er toch echt op dat er andere hardware in je PC kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Die defecte schijf zit toch niet meer aangesloten neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanniej
  • Niet online
ja dat vrees ik ook ik heb dus een diagnostics laten draaien van hp zelf zegmaar.
CPU kwam daar goed uit harde schijf ook Ram is nu aan het draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanniej
  • Niet online
nee zit een splinternieuwe in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gebruik voor het RAM: http://www.memtest.org/ Een beter programma is er niet.
Gewoon even de .ISO op een CD/DVD branden: http://www.memtest.org/#downiso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanniej
  • Niet online
Ja die heb ik hier ook nog liggen, laat ik zo ook wel even draaien als hij hiermee klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Memtest86+ zul je sowieso 8 tot 10u lang (Bijv als je slaapt?) moeten laten draaien om een definitief oordeel te kunnen geven. Of je moet binnen 10 mins al een error krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanniej
  • Niet online
Heel vreemd, had hem weer aan de gang gekregen, kan hem zo vaak opnieuw opstarten als ik wil geen probleem.
Alleen zodra ik hem 5 a 10min van de stroom af laat en ik probeer hem weer aan te zetten dan begint het gezeik weer.
Dan komt er netjes te staan windows starten en het windows logo en die slaat dan vast en gaan de lampjes op het toetsenbord uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanniej
  • Niet online
Ik heb het eindelijk gevonden hoor, in de bios heb ik even het een en ander zitten proberen.
Ik heb daar XD (Executable Disable) disabled
staat voor Enables or disables the processors XD feature.
en daarmee lijkt het nu opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Vreemd, wat voor een hardware gebruik je precies, en is alles (bios, drivers. etc) up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanniej
  • Niet online
Het gaat om dit systeem:
http://h10025.www1.hp.com...ang=&product=3662316#N380
Alles is up to date, behalve de bios.(ga ik zo even updaten als ik hem aan de gang krijg)
Probleem is overigens na 1,5 dag goed werken weer terug.
Heb hardware tests laten draaien op processor, ram en harde schijf(nieuw)
Videokaart is het ook niet want of ik nou de videokaart eruit haal en de onboard videokaart pak, het probleem blijft.

Zou zeggen dat er dan iets in het moederboard niet lekker moet zitten.
Staan een aantal problemen omschreven over de dvd spelers dat hij daardoor vast zou lopen, alleen dat type zit hier niet in waar dat bij was volgens de hp website.

[ Voor 53% gewijzigd door Twanniej op 21-02-2011 18:38 ]

Pagina: 1