Hulp bij instellen SMTP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Normaliter via het bedrijf waar ik werk is het allemaal heel handig, HTTP over RPC
instellen en ik kan lekker (als ik niet in het netwerk zit) mailen met mijn zakelijke
mailadres op mijn lokale pc thuis (Windows 7 / Outlook 2010).

Voor wat persoonlijke zaken, waar ik geen 'persoonlijk mailadres' voor wil gebruiken
(lees: adverteren), heb ik een emailhosting-pakket aangevraagd, mede omdat ik ook
wat aliassen kan toevoegen, kortom het staat wat netter.

Kreeg hier vanochtend een GoogleAd en ik ben gaan kijken, toen ik hier op stuitte:
Ads door Google
Domein+ Website = € 15,28
.nl-domein + doorlink = € 3,40 p/j Goedkoopste Hosting van Nederland!
Zo gezegd zo gedaan, gaan kijken, voorwaarden doorgelezen en aanvraagd.
Leuk en lekker goedkoop zo op het eerste oog! Alleen 1 ding:

Ik zit nogal veel onderweg, zit af en toe bij de vriendin thuis, dan weer bij mij,
dan weer onderweg, dan weer daar dan weer hier en in dit pakket zit geen
mogelijkheid van het gebruik van HUN SMTP, maar die van je 'eigen ISP'.

Wie kan mij hierin een beetje op weg helpen? Heb zelf wel een Gmail-account
en dacht dan even makkelijk DIE SMTP te kunnen gebruiken:

smtp.gmail.com
Authentication: Yes
Port for TLS: 587

Maar dan krijg ik een foutmelding:
Delivery to the following recipient failed permanently:

info@nieuwe-domeinnaam.nl

Technical details of permanent failure:
DNS Error: Domain name not found

----- Original message -----

Received: by 10.213.16.140 with SMTP id o12mr1973393eba.29.1298113898282;
Sat, 19 Feb 2011 03:11:38 -0800 (PST)
Return-Path: <mijn account@gmail.com>
Received: from Aspire5551G (ip180-176-212-87.adsl2.static.versatel.nl [87.212.176.180])
by mx.google.com with ESMTPS id t50sm2794162eeh.6.2011.02.19.03.11.36
(version=TLSv1/SSLv3 cipher=OTHER);
Sat, 19 Feb 2011 03:11:37 -0800 (PST)
From: <mijn account@gmail.com>
To: <info@nieuwe-domeinnaam.nl>
Subject: TEST
Date: Sat, 19 Feb 2011 12:11:38 +0100
Message-ID: <00ef01cbd025$c81974f0$584c5ed0$@gmail.com>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_NextPart_000_00F0_01CBD02E.29DEC750"
X-Mailer: Microsoft Outlook 14.0
Thread-Index: AcvQJcbrmTzf9hyiS4e4p8PZTjqcnA==
Content-Language: nl
Ben ik nou echt zo dom? Doe ik wat verkeerd? Of werkt het gewoon niet op de
wijze zoals ik het net deed/doe?

Overigens dan ook meteen een andere vraag: stel ik wil de mail onderweg kijken
via mijn mobiele provider HollandsNieuwe, waarmee ik op mijn Samsung Galaxy
S dan de mail wil kijken? Hoe kan ik dat instellen? Iemand daarmee bekend?

En als ik mijn internet deel via de Android-hotspot, moet ik dan op mijn iPad ook
dezelfde gegevens invullen als SMTP als op mijn SGS? Neem aan van wel hè?!

Anyway, stom dat ik niet heb gelet op het feit dat ze wel of geen SMTP aanbieden.
Mijn fout misschien, maar het is nu al voor een jaar betaald, beetje zonde om dit dan
ongebruikt te laten (verlopen).

Alvast dank x1000 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:15
Gebruik de SMTP server van HollandsNieuwe.
Wist niet dat HollandsNieuwe ook emailadressen uitgeeft. Je moet dan de POP/IMAP gegevens van hun invullen.

Edit:
Het lijkt erop dat je Google SMTP gewoon werkt, alleen is je nieuwe domeinnaam nog niet bij hun bekend. Even 24 uur afwachten dan werkt het waarschijnlijk wel.

[ Voor 36% gewijzigd door Jimster op 19-02-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou begrijp me niet verkeerd, maar zat even te kijken en zag dat 'als' je een mobiele provider hebt
je bij veel mobiele providers, na aanmelden op de site, ook een soort 'SMTP'-service van ze kunt
krijgen, vraag van mij is eigenlijk of HollandsNieuwe (lees: Vodafone) dat dan misschien mogelijk
ook heeft ;-).

Bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/7687/mobiel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:35:

Edit:
Het lijkt erop dat je Google SMTP gewoon werkt, alleen is je nieuwe domeinnaam nog niet bij hun bekend. Even 24 uur afwachten dan werkt het waarschijnlijk wel.
Thanks, dat zou het enigszins kunnen zijn ja! Dan wacht ik even netjes af :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:37

Adze

CCNP !

Je kan de gmail smtp service gebruiken, maar dat gaat niet zomaar...

Providers willen niet graag spam-bots worden, daarom zullen de meeste smtp providers het niet toestaan dat je email verstuurd vanaf een domein die zij niet "kennen". Met "kennen" bedoel ik authoriseren.

Zelf heb ik ook een domein zonder hostingpakket of mail service. Ook ik heb deze bij google onder gebracht. Je kunt namelijk een account voor bedrijven aanmaken (zie op gmail.com onderin). Hier wordt uitgelegd hoe je een maildomein bij hun kunt onderbrengen.

Nadat je dit hebt uitgevoerd (en alle stappen zoals MX records e.d.), kun je gebruik maken van gmail met je eigen domeinnaam en dus ook onderweg je email lezen.

Of je moet zelf een smtp server willen optuigen...

En wat betreft de foutmelding in je eerste post; dat is omdat er nog geen MX records voor je nieuwe domein actief is. Hierdoor kan gmail niet controleren of je van een goede host komt (anti-spam).

[ Voor 14% gewijzigd door Adze op 19-02-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Adze15021979 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:55:

Of je moet zelf een smtp server optuigen...
Zou ik graag willen indeed, maar kan mijn SMTP-server geen constante up-time geven door
het feit dat ik niet eens een 'eigen' internetaansluiting kan nemen in mijn studentenflat /
appertement. Noodgedwongen wordt dit gedeeld via de buurman en met dusdanige
voorzorgsmaatregelen zoals range extenders is het nog steeds zo dat mijn internet er na
x tijd TOCH even uit ligt. Dat maakt het weer zó lastig :S.

Weet jij wat de kosten zijn van GoogleApps trouwens? (want ik ben maar een 'particuliertje').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het in niemand opgekomen/gezien dat hij vanochtend zijn spullen heeft aangevraagd, en dat de kans aanwezig is dat het domein gewoon nog niet in de DNS bij Google staan?

Google Apps is voor particuliere gewoon gratis. Met wat beperking zoals max. 50 e-mailaddresen (accounts eigenlijk) maar meestal levert dit voor particulieren geen probleem op.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 13:04 . Reden: Apps info erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:37

Adze

CCNP !

Weet jij wat de kosten zijn van GoogleApps trouwens? (want ik ben maar een 'particuliertje').
Er zijn gratis varianten voor particulieren, maar zoals ik je posts een beetje lees lijkt het me een "onderneming" met oog op winst. Dan zul je hier moeten kijken:

http://www.google.com/apps/intl/nl/business/smbs.html

Slechts 40,- per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Adze15021979 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:07:
[...]

Er zijn gratis varianten voor particulieren, maar zoals ik je posts een beetje lees lijkt het me een "onderneming" met oog op winst.
Neen, het is meer dat ik onwijs veel adverteer op internet met plaatjes (vinyl), cd's en dergelijke, die OF in
mijn collectie zitten die ik graag wil 'verpatsen' of gewoon ruilen en van maatjes.

Heb echt nog uit de jaren 1997 een mailadres van MSN, die gekoppeld staat aan mijn Gmail maar die begint
al echt aardig vol te raken, heb nu wel middels Outlook (+ connector) getracht de mail allemaal te importeren en gewoon een 'beetje' op te schonen en in .PST te pleuren, voor de just-in-case gevallen, maar ik vind het ook gewoon 'netter' als ik dan een domein heb zoals dus info@vinylplaatjes.nl bijvoorbeeld om plaatjes mee te verkopen (lees: waar ik bereikbaar op wil zijn). Heb ook geen website-hosting genomen omdat ik het enkel bij Marktplaats wil houden.

Maar goed, die 40 euro is, als het niet gratis kan, een goed alternatief me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dank voor de reacties bij deze nog.

Ik heb nu een seconde terug een mailtje gestuurd ter test en deze komt nu aan (inkomend dus):
van <mijn gmail@gmail.com>
aan info@nieuwe domeinnaam.nl
datum 19 februari 2011 14:07
onderwerp test
verzonden door gmail.com
Echter als ik deze nu wil replyen krijg ik dit in Gmail te zien bij ontvangst van de
reply:
van Vinylplaatjes <mijn gmail@gmail.com>
aan <mijn gmail@gmail.com>
datum 19 februari 2011 14:10
onderwerp RE: test
verzonden door gmail.com

details verbergen 14:10 (8 minuten geleden)

Test terug
Dat wil ik eigenlijk niet, bij de afzender zie ik dus wel de correcte naam van mijn zojuist
aangeschafte email-domein, maar als adres zie ik dus het gmail-account dat ik gebruik
als SMTP.

Is dit niet anders te doen?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39

job

Heb je al je domein naam gekoppeld aan google apps?
http://www.google.com/apps/intl/nl/group/index.html

Zo nee, dan zal je nooit de afzender correct krijgen.

[ Voor 51% gewijzigd door job op 19-02-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Na authenticatie moet je in je dns beheer (van je register) email doorverwijzen naar de gmail servers (staat wel een uitleg bij google apps). Email adres binnen google apps aanmaken. wachten tot de dns server geupdatet zijn en het zou moeten werken.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 19-02-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb nu een domain dus 'geregistreerd' GoogleApps. Moest meteen
een verificatieslag uitvoeren dus een Cname record op mijn domein te
registreren:

CNAME googleffffffffc0454c12.nieuwe domeinnaam.nl ; google.com

Dat is nu geverifieerd en werkt, enkel nu moet ik, afgaande op jouw post
dit (->) dus omzetten naar GOOGLE.com?

CNAME -> smtp.nieuwe domeinnaam.nl ; nieuwe domeinnaam.nl

Of hoe kan ik dat doen? Moet ik verder nog dingen 'in Google' doen? Of
zó laten verder allemaal? Want heb nu ook een mailbox dus (nieuw?) na
het aanmaken van Google Apps, moet ik daar verder nog iets mee?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Nope, je moet mx-records aanmaken met een verwijzing naar de google servers.
In google apps kan je wel vinden welke exacte regels je moet toevoegen.
http://www.google.com/support/a/bin/answer.py?answer=140034

[ Voor 16% gewijzigd door job op 19-02-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks, ik ga eventjes zoeken ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Mx omzetting duurt wel maximaal 48 uur voordat het werkt.
Daarna je email adres aanmaken binnen google apps. :)

Mail lezen doe je via: https://www.google.com/a/domeinnaam.extentie
wil je het via imap, dan kan moet je dat net als met een normaal gmail adres eerst activeren.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 19-02-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij had ik beter gewoon domeinhosting aan kunnen vragen / kopen bij Google en was
ik meteen klaar geweest zeker?

Anyway, nu:

We zijn bezig het eigendom van het domein te verifiëren. Dit kan 48 uur duren.

Zodra dit klaar is moet ik de bestaande MX-records verwijderen en
wijzigen door dit?
MX Serveradres Prioriteit
ASPMX.L.GOOGLE.COM. 10
ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM. 20
ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM. 20
ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM. 30
ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM. 30
ASPMX4.GOOGLEMAIL.COM. 30
ASPMX5.GOOGLEMAIL.COM. 30
?

:)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Klopt :)
Eerst verificeren, dan mx records toevoegen (weer max 48 uur wachten).
Dan kan je email adressen aanmaken en mail maar.

[ Voor 88% gewijzigd door job op 19-02-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm....

Weet jij / iemand of het echt dus 4 dagen duurt voordat alles geregeld kan zijn? (eerst
domeinverificatie wat ik dus nu gedaan heb en waar ik niet van kan zien of dat verzoek
goed is doorgekomen want er staat nu alleen dat het nog niet geverifieerd is grr) En dan
nog eens een keer de MX records bij huidige hoster aanpassen?! Of ben ik gewoon zo
strontongeduldig? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Plus dat je bij sommige providers naar geen enkele andere smtp server kan bereiken dan de smtp server van de ISP zelf.

misschien dat sommige hosteren smtp authenticatie ondersteunen, maar die zullen ook op een hand te tellen zijn lijkt me.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:36:

Weet jij / iemand of het echt dus 4 dagen duurt voordat alles geregeld kan zijn?
Binnen NL was je met 24 uur klaar, maar omdat gmail in de vs draait duurt het vervolgens weer een uur of 24 voordat de domain server in de vs de verandering van de domain server in NL oppikt.
Het kan wel iets sneller (nu al de mx verwijzing invoeren), maar doe dat gewoon niet.
Het is voor jou de eerste keer, dus houd het voor je jezelf mooi overzichtelijk en doe het stap voor stap.
eerst domeinverificatie wat ik dus nu gedaan heb en waar ik niet van kan zien of dat verzoek
goed is doorgekomen want er staat nu alleen dat het nog niet geverifieerd is grr)
Dan is het nog niet geverifeerd. gewoon wachten en morgen nog eens kijken.
Je kan natuurlijk altijd controleren of die cname verwijzing al terug te vinden is bij de vs: http://www.kloth.net/services/nslookup.php
of http://www.google.com/support/a/bin/answer.py?answer=47283

Als je het echter bij je dns-beheer goed instelt kan er weinig misgaan.
En dan nog eens een keer de MX records bij huidige hoster aanpassen?! Of ben ik gewoon zo
strontongeduldig?
Ja..
Je had van te voren moet uitzoeken wat de handigste oplossing was voor jouw situatie en niet de eerste de beste google ad aan moeten klikken :).

Ook heb je nu gekozen voor een verificatie via cname.
Je had ook een van de snellere methoden kunnen kiezen. Gewoon eerst lekker lezen hoe alles werkt ipv maar een beetje in de rondte klikken en je verbazen waarom het zo lang duurt.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 21-02-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:46:
[...]
Het kan wel iets sneller (nu al de mx verwijzing invoeren), maar doe dat gewoon niet.
Het is voor jou de eerste keer, dus houd het voor je jezelf mooi overzichtelijk en doe het stap voor stap.
Zal ik doen, het is voor mij nog allemaal redelijk te snappen zo, met deze hulp :).
[...]
Dan is het nog niet geverifeerd. gewoon wachten en morgen nog eens kijken. Je kan natuurlijk altijd controleren of die cname verwijzing al gelukt is.
Die Cname wijziging was al meteen klaar, want bij intikken van de betreffende link
kwam ik al METEEN netjes op Google.com uit, zoals ook de bedoeling is.
[…]
Gewoon lekker lezen hoe alles werkt ipv maar een beetje in de rondte klikken en je verbazen waarom het zo lang duurt.
Goed, ik ga geen blabla ophangen hier, maar je kunt je ook in mijn positie begeven? Ik zoek gewoon iemand / bedrijf die emailhosting kan bieden, zie tal van advertentie’s, zie starthosting , ga een beetje googlen, nou ja de meningen zijn verdeeld, sitebuilders en zooi heb ik toch niet nodig, dus heb deze gekozen. Ik ‘ging’ ervanuit dat het gewoon koek- en ei zou zijn, domein aanmaken, POP3 hier, SMTP daar. Helaas zit ik in de positiedat ik geen vaste ISP heb waarop ik werk, dus dat gaat niet lukken. Dan maar ‘zo’ zeg maar, dan inderdaad maar wat meer klikken / wachten en de reacties hier doorlezen. Maar vond het opmerkelijk dat het alsnog zólang zou duren, aangezien wijzigen (DNS) bij Starthosting meteen worden doorgevoerd. Overigens zag ik toevallig dat Starthosting én Yourhosting.nl één en hetzelfde bedrijf zijn nu ofzo? :?

Dank voor de hulp iig!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:11:
Die Cname wijziging was al meteen klaar, want bij intikken van de betreffende link
kwam ik al METEEN netjes op Google.com uit, zoals ook de bedoeling is.
De wijziging is ook meteen klaar, maar de dns servers moeten wereldwijd nog geupdate worden. Dat duurt zo lang omdat men de wijzigingen automatisch 1 maal per 24/48 uur doorvoert.

Maar kan je eens vertellen welke link je dan op geklikt hebt?
Je kan je cname namelijk niet zo snel na aanmaken testen met een link. Het duurt gewoon minimaal 24 uur voordat de boel geupdate is. Zeker weten dat je je cname goed hebt ingevoerd bij starthosting?
Wat staat er nu in je dns beheer/hostingmananger bij starthosting??
Goed, ik ga geen blabla ophangen hier, maar je kunt je ook in mijn positie begeven?
Dat kan ik zeker :)
Maar zoals bij alles in de pc wereld geldt, weet je er weinig vanaf wil je het uit handen geven dan is dat duur. Wil je het goedkoop dan moet je de tijd nemen om de zaken goed uit te zoeken, en alles zelf regelen.

Jij kiest voor een goedkope oplossing, je goed recht. Alleen dan zal je eigen inzet en geduld moeten opbrengen. Het kost even tijd en moeite om in te stellen, maar dan heb je straks wel belachelijk veel ruimte voor je emails, wereldwijd toegang tot de smtp servers van gmail en als je imap gebruikt overal toegang tot je mails.
Starthosting én Yourhosting.nl één en hetzelfde bedrijf zijn nu ofzo? :?
Jup al jaren.

edit: ik moet toegeven dat ik wellicht wat bot reageer.
Ja wij raden jou google apps aan, maar het is wel jouw taak om uit te zoeken wat daar de gevolgen van zijn.
Als je je dan even had verdiept in wat er allemaal nodig is met google apps dan had je meteen gezien dat er 3 methoden zijn om je domein te verifiëren waarvan jij de langzaamste koos. Ik denk dat je haastige keuze om het via een cname te doen de boel alleen maar heeft vertraagd.

[ Voor 73% gewijzigd door job op 21-02-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 2 keuzes, eentje via het uploaden van een HTML bestand meen ik en een CNAME optie, welke mij (na het lezen van de instructies) véél makkelijker leek. Dus dat heb ik gedaan en het rare was, ik tikte het in en serieus meteen nadat ik het google(cijfergetal+letters).mijndomein.nl intikte kwam ik meteen (zeg na een half uur) op de google daarom was het zo vreemd voor mij dat Google.nl daar wel zó lang (zeg 48 uur) over zou moeten doen.

Had zelf ook beter moeten kijken hoor, ben ik me uiteraard van bewust, maar het was enigszins raar. Zo ook met die handleiding die je ná aanmelding / verificatie van je domein krijgt (van Google), er staat dan bij dat het 'domein' geverifieerd gaat worden verder niks, dan wacht ik 48 uur, nog niks. Toen zelf maar vast die MX records omgezet bij starthosting en hop (of het moet echt weer toeval zijn), ik log een paar uur later in bij GoogleApps et voilá alles is opeens geverifieerd.

Zojuist alles getest en ik ben volledig (via IMAP) online :D.

Je reageerde overigens niet bot, heb het weleens erger meegemaakt op Tweakers hehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik was bang dat je bezig was gegegaan met www.google.com/a/domeinnaam.nl
Maar je had toch de juiste link. Mooi dat het nu gelukt is.

Het is inderdaad even wat werk, maar naar mijn idee ideaal.
Eenvoudig email adressen aanmaken, zeeën van ruimte, en overal mailen. :)
Succes ermee.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 23-02-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks x100.
Pagina: 1