radeon: drivers & utils

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
welke radeon drivers zijn het beste? ik draai momenteel 7089.

welke utils kan ik het beste gebruiken?
(ik gebruik nu niks.) ik wil gaan oc'en en ik wil als dat kan een util voor zo veel mogelijk dingen gebruiken

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

gebruik weer 7075, omdat die 7089 beeldfouten geeft in 3dmrk2001.
en de meest complete tweaker is of die van Humus en die nieuwe die nu nog op de voorpagina van Rage3d staat, alleen die gaat niet helemaal lekker bij mij. Persoonlijk gebruik ik de deze en voor het overklokken setclk los.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ok ik zal eens gaan kijken hoe het werkt.

hoe zit het met de prestaties van andere driversets? 7089 werkt meestal goed bij mij

en nog dit: hoe hoog kan ik gaan met de standaard koeling?

mijn waterkoel project is voorlopig uitgesteld (dus voorlopig nog geen supergekoelde cpu's en gpu's)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• hjs
  • Niet online

hjs

hoe hoog je kan gaan? tja, ehh, kwestie van proberen, ik kom tot 195/195 maar bij mij hangt er een cardcooler boven.

gewoon proberen, laag beginnen, 3dmrk2001 een paar gametest doen, en 5mhz omhoog (ofzo) start bij het begin, net zolang tot ie vast slaat en/of artifacts gaat vertonen

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik zal het eens gaan proberen.

© ocf81 1981-infinity

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Waar kun je die drivers nou vandaan halen?

Op de ATI/support site staan er maar 2 ofzo voor de Radeon

(ik draai win98SE)

It seemed like a good idea at the time

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Kijk maar ff op www.rage3d.com daar staan ze allemaal

Breek je nek voorzichtig

• hjs
  • Niet online

hjs

bij www.m3dzone.com staan ook een hoop drivers, nederlandse site dus misschien tank je dan iets sneller.

Verwijderd

Ik gebruik de 7089. Vind de driver het beste sinds de 7062. Die daartussen waren voor ViVo eigenaren eigenlijk pure crap vanwege de vernietigde capture functie :( maar die werkt gelukkig weer in 7089 :)

3Dmark is een over de kop getrokken benchmark programma. Zoals ik het al altijd gezegd heb is het een pro Nvidia programma. Al maak je een Radeon 1,5 keer zo snel als een Radeon dan zal die Nvidia kaart toch nog een hogere score halen. Ik gebruik gewoon Benches van Spellen die men gewoon speelt. Zoals Q3A en MDK2. Dan geeft het pas een realistisch beeld. 3D mark doet dat niet naar mijn idee.

Ik vind het tevens verspilde schijfruimte voor iets wat je niet meer dan 10 keer draait.
Pagina: 1