Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PHP] Script uitvoeren op de zelfde browser

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was bezig met een klein blog alles ging prima tot dat ik bij het volgende kwam.

Ik heb een textarea gemaakt met een submit button zoals hieronder nu wou ik het volgende doen
waneer ik bericht typ dat het blijft op de pagina.

want nu als ik hem submit krijg ik wel een bericht terug gestuurd maar als ik dan nog een bericht wil posten is de bericht die ik hiervoor hebt getypt weg.

Ik heb veel geprobeerd maar ik kom er namelijk niet meer uit graag zou ik weten waar ik het fout zit te doen.

Groet,

Taibah.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
    <?php

echo"
    <form action= 'Welcome_screen.php' method='post'>
    <table width='150%'>
        <tr>
            <td>
                Naam
            </td>
            <td>
                <input type='text' name='name' mexlength='40';
            </td>
        </tr>
            <tr>
            <td>
                bericht
            </td>
            <td>
                <textarea cols='20' rows='10' name='bericht' maxlength='40'></textarea>
                <p>
                <input type='submit' name='submit' value='post'>
            </td>
        </tr>
    </table>
    </form>
    ";
        $bericht = $_POST['bericht'];
        $name= $_POST['name'];
            echo $name, "\t";
            echo $bericht;

?>

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je moet het bericht weer ín de textarea zetten als het soort request een post is en het bericht geset is. :)

[ Voor 84% gewijzigd door CodeCaster op 19-02-2011 11:09 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:07:
Je moet het bericht weer ín de textarea zetten als het soort request een post is en het bericht geset is. :)
Het moet zoiets worden als een blog wanneer je een bericht plaats dat het gewoon komt op de zelfde php pagina.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat is nu specifiek je vraag dan? Volgens mij bedoel je dat de ingevoerde teksten opgeslagen moeten worden (in bijv. een database). Dan moet je jezelf toch echt meer gaan verdiepen dan dit ;)

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:04:

want nu als ik hem submit krijg ik wel een bericht terug gestuurd maar als ik dan nog een bericht wil posten is de bericht die ik hiervoor hebt getypt weg.
Dat klopt. Je slaat toch nergens wat op?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dan zul je de verstuurde berichten in een database moeten opslaan. Nu zie je alleen wat je zelf gepost hebt en dat is natuurlijk niet bijster interessant.

Je mag wel iets meer informatie geven zodat het voor anderen ook duidelijk is welk idee jij in je hoofd hebt. ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Cartman! schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:12:
Wat is nu specifiek je vraag dan? Volgens mij bedoel je dat de ingevoerde teksten opgeslagen moeten worden (in bijv. een database). Dan moet je jezelf toch echt meer gaan verdiepen dan dit ;)
Nee dat wil ik niet wat ik wil is dat ik een bericht kan posten op de zelfde pagina. En als ik nog een bericht wil toevoegen op de zelfde pagina dat het gewoon moet blijven wat nu gebeurt is de bericht die ik ervoor plaats verdwijnt en dan komt de nieuwe.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:13:
[...]

Nee dat wil ik niet wat ik wil is dat ik een bericht kan posten op de zelfde pagina. En als ik nog een bericht wil toevoegen op de zelfde pagina dat het gewoon moet blijven wat nu gebeurt is de bericht die ik ervoor plaats verdwijnt en dan komt de nieuwe.
Mag ik je een tip geven? Ga gewoon wordpress installeren. Dit wordt niets. Of gaat op zijn minst nog hééééél lang duren.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Principe wat je wil gaat (nu) nog niet helemaal lukken, je post een stuk tekst op een statische pagina, die na de submit gewoon weer 'opnieuw' inleest, zonder tekst. Zonder eerst je text ergens op te slaan (desnoods txt based) en die uit te laten lezen, zal je je oude text nooit meer 'boven water' kunnen halen, of uberhaubt zichtbaar maken voor anderen.

Makkelijke insteek is om eens te kijken hoe plaintxt gastenboeken werken, om het idee te krijgen hoe je reacties/posts op dezelfde pagina kan laten weergeven en opslaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:11

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Met alle respect, leer programmeren. Dit topic raakt echt de meest basale onderwerpen en die snap je niet. Zoals ik in je vorige topic aangaf: lees onze Quickstart nu eens goed door. Je post wederom "Dit wil ik". Het "dit doe ik" klopt totaal niet met hetgeen je wil en je negeert wederom tips van anderen. Op deze manier schiet het niet op en neigt dit naar een scriptrequest.

Als je zo nodig een blog wil, neem een TweakBlog of installeer wordpress ergens.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.