Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WIN7] Kan niets installeren op netwerkdrive

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-11 14:50

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik zit met volgende situatie :

Een 2008 server, een XP PC en een boel Windows 7 PC's. Allen op hetzelfde netwerk, zelfde IP range etc, in een workgroup.
Nu heb ik op een share ( waar everyone volledige rechten op heeft ) op de server een map staan met installatie bestanden voor een programma en eveneens een map met de database die dit geinstalleerd programma nodig heeft en de setup van dit programma naar vraagt.

We maken dus een netwerkdrive aan op de clients die verwijst naar de share op de server, wat nog lukt en we installeren op de XP machine het programma, verwijzen in de setup naar de netwerkshare met de database, en klaar. Geen problemen.

Vervolgens wil ik de setup op de Windows 7 clients doen, echter drama.
Ik map eerst de netwerkdrive ( S drive ), wat nog lukt, zoals je kan zien op volgende screen :

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~file10/falcon/screen1.jpg

Maar als ik vervolgens de setup uitvoer en ik kom op de plek waar ik de locatie moet ingeven van de database, dan kan ik in het dropdown menu geen enkele netwerkdrive zien, ook al is ie gemapt, het enige wat ik te zien krijg zijn de boel drives van de kaartlezer ( tem J-drive ).

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~file10/falcon/screen2.jpg

Ik vermoed dat het ergens een instelling van Windows 7 is die nog niet juist staat, maar zou eerlijk gezegd niet weten welke.
Ik heb de windows firewall al afgezet, echter zonder effect.
Iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken ?

UNC path ingeven werkt ook niet.

-| Hit it i would ! |-

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

UAC zeker nog aan staan, of heb je de installatie met elevated rechten laten lopen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
UAC staat nog aan, windows vraagt nog om het te mogen uitvoeren, maar ik bevestig dat dit mag.
Zou hij dan toch nog erover struikelen naar installatie/weergave van netwerkshares ?

Ik ga het in elk geval al eens testen.

-| Hit it i would ! |-

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je krijgt dan te maken met een 'tweede' logon sessie die met andere permissies werkt en je netwerkdrives ook niet meeneemt.
Vandaar dat networkdrive apps tijdens je install procedure gedaan moeten worden zonder UAC registry en folder virtualisatie (tijdelijk UAC uit tijdens de administrative install) of je moet gaan werken aan een alternatieve manier van aanbieden van deze apps (bijvoorbeeld ClickOnce of AppV).

Vergelijk het met hoe Office Starter 2010 aangeboden werd met zo'n Q drive.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Het was inderdaad de UAC.
Volledig afzetten in de config panel, en dan kwam de netwerkshare wel zichtbaar in de lijst met drives in de setup.
Echt wel wreed vind ik.
Was in Vista al irriterend die UAC, gelukkig dat je hem kon afzetten, maar dat ie zo'n impact heeft op gans het netwerkgebeuren, daar krijg ik toch wel horentjes van.

Bedankt alt-92 !

-| Hit it i would ! |-

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is uitermate goed gedocumenteerd en dit soort dingen constateren is een vast onderdeel tijdens je Applicatietesten voor een Windows 7 uitrol.

Dus het is nu niet zo dat dit als een complete verrassing komt, toch? :)

Pagina: 1