Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:05
Ik heb een raar probleem hier... nog nooit gehad dit, ik heb een adaptec 1430SA PCI-e 4X SATA RAID kaart gekocht en op een nforce 4 mobo gezet. Bij de eerste boot werkt de kaart, te zien in POST, de bios komt voorbij met hotkey om config in te gaan, je kent dat wel. Maar zodra ik 1x reboot, dan ziet het mobo de kaart in zijn geheel niet meer. Haal ik de power stekker uit de PSU en boot opnieuw, dan pas komt ie terug, totdat ik weer reboot natuurlijk. Het maakt niet uit met welke methode ik reboot (bijv Ctrl-alt-del of de resetknop). Power knop inhouden totdat hij uit gaat en dan weer indrukken helpt ook niet. De stroom moet er af zijn geweest voordat het mobo de kaart weer ziet.

Dus wil ik die adaptec raid kaart en dus mijn array beschikbaar hebben, kan ik nooit rebooten, tenzij ik 'm afsluit (pc uit), de stroom stekker uit de PSU haal, terugsteken en pas dan kan ik weer booten :S

Al geprobeerd:
Ik heb de mobo BIOS geflashed, geen verschil
reset naar defaults, geen verschil, alle andere kaarten er uit gehaald
de onboard LAN, USB, Serieel, en RAID controllers allemaal uit
ook AC97 uit

De kaart in een PC gestoken met mobo met X48 chipset: daar gaat het wél goed. (tsja intel vs nvidia)

Mijn vraag is, wat kan hiervan de oorzaak zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Roenie1 op 19-02-2011 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:05
He 4x slot stond ingesteld op 1x, dat veranderd in 4x maar haalde niets uit. Dan de kaart verplaatst van het 4x slot naar het tweede 16x slot (draait op 8X), probleem opgelost. |:(