Probleem met aanvragen verhuizing Tele2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-10 14:53
Ruim 6 jaar geleden heb ik bij Tele2 internet+bellen+TV aangevraagd. Ik heb 4,5 jaar van de diensten gebruik gemaakt; hierna heb ik het TV-gedeelte opgezegd omdat Tele2 destijds geen HDTV-zenders in het pakket had. De laatste 1,5 jaar maak ik dus alleen gebruik van internet+bellen bij Tele2.

Per 1 maart ga ik verhuizen. Een maand vantevoren heb ik gebeld met de klantenservice van Tele2 om mijn abonnement op te zeggen. Dit was niet mogelijk; blijkbaar ben ik bij het opzeggen van TV een nieuw 2-jarig contract aangegaan. Ik kon het abonnement afkopen (€130) of verhuizen. Ik heb gekozen voor de verhuizing, en aangegeven dat ik per 1 maart ga verhuizen en de huidige bewoner zijn ADSL-abonnement per 5 maart heeft opgezegd. Dit was geen probleem, aangezien er ongeveer 3 weken staat voor een verhuizing.

De volgende dag kreeg ik een SMS: "De oplevering van uw verbinding is gepland op maandagavond 2 mei". Direct hierna heb ik weer contact met Tele2 opgenomen, en de situatie uitgelegd. De medewerker kon het niet voor mij aanpassen, maar zou het doorgeven aan het hoofdkantoor. Er zou binnen 48 uur contact met mij worden opgenomen. Na 3 dagen had ik nog niets gehoord, en heb ik weer gebeld, hetzelfde verhaal gedaan, waarna mij weer werd meegedeeld dat ik binnen 48 uur iets van Tele2 zou horen. Weer niets gehoord; het nog een keer geprobeerd via de web-chat, hetzelfde verhaal, weer niets gehoord. Inmiddels heb ik 5x met het 0900-nummer van de klantenservice gebeld (soms meer dan 10 minuten in de wacht gestaan), en het probleem is nog niet opgelost.

Ik ben Tele2 inmiddels behoorlijk zat, en wil graag van mijn abonnement af. Heeft iemand ervaring met dit soort situaties? Hoe dring je tot ze door? Radar? Consumentenbond? Aangetekende brief? Betaling storneren? Blijven bellen met de klantenservice?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:51
Ik vind een maand van te voren ook niet echt een ruime tijd om voor je verhuizing nog dingen op te gaan zeggen. Zou ik al veel eerder mee zijn begonnen.

Bel nog een keer, en vraag of je met zijn of haar meerdere kan spreken die je meer duidelijkheid kan geven waarom het zo loopt. En stuur een aangetekende brief.
Maar probeer eerst te achterhalen waarom het pas zo laat is. Want als ik dat zo lees heb je daar niet naar gevraagd. En misschien is dit wel een type-fout, lijkt me onwaarschijnlijk, maar het kan aangezien ze zelf zei dat er 3 weken voor een verhuizing staat.

Je zou ook eventueel een direct nummer van Tele 2 kunnen proberen, al weet ik niet zo snel waar je deze kan vinden.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er loopt wel een een tele2 webcare dienst rond volgens mij
ik akn zo even niet op de usernaam komen

ah
[Verwijderde gebruiker]

Je zou ze een dm kunnen sturen als ze dit bericht niet oppikken

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 18-02-2011 23:01 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Robtimus

me Robtimus no like you

Telfort != Tele2 toch?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 01:34
ik zou zeggen: blijf bellen. Je hebt schijnbaar haast, dus een brief sturen duurt te lang. Telefonisch is de enige mogelijkheid. De tip: schrijf namen en afdelingen op. Probeer de boel een beetje in kaart te brengen, zodat je weet wie er iets voor je kan betekenen en wie niet.
Storneren is ook leuk, maar volgen mij zal dat geen effect hebben op bespoediging van de oplossing van je klacht, het kan het hoog uit erger maken omdat er na verloop van tijd diensten geblokkeerd gaan worden. In het ergste geval is alles op tijd verhuisd, maar is je verbinding geblokkeerd/opgeheven omdat je niet betaald hebt. Storneren heeft alleen zin als je niks meer met de dienst te maken wilt hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Murcielago op 20-02-2011 13:50 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

oops even in de war met versatel/tele2 combo

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-10 14:53
Heb gisteren weer teruggebeld; blijkbaar heeft iemand op het hoofdkantoor de verhuizing per 2 mei uit het systeem gehaald, en er een nieuwe verhuizing voor 2 mei ingezet. Was ik het natuurlijk niet mee eens, dus dat wordt weer doorgegeven aan het hoofdkantoor, die gaan het uitzoeken, enzovoorts. Zelfde verhaal voor de 5e keer.

Heb maar UPC aangevraagd. Die zeggen binnen 7 werkdagen te kunnen leveren. Ik wil nu gewoon van Tele2 af, dan maar m'n abonnement afkopen; heb het aardig gehad met ze.
SgtElPotato schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:45:
Ik vind een maand van te voren ook niet echt een ruime tijd om voor je verhuizing nog dingen op te gaan zeggen. Zou ik al veel eerder mee zijn begonnen.
Dat ben ik met je eens, maar ik wilde niets opzeggen voordat m'n hypotheek rond was. Ik wilde dus ook opzeggen, niet verhuizen, maar dat kon niet zonder m'n 2-jarig contract af te kopen wat ik aan was gegaan bij het opzeggen van TV via Tele2.

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Naar mijn weten is het niet mogelijk een nieuwe lijn aan te vragen terwijl er nog een oude lijn actief is (niet op een normale manier, anyway). Dus 5 maart + 3 a 4 weken zou normaal zijn.

Maargoed, ik hoop dat je UPC verbinding wel volgens schema komt, moet er niet aan denken zonder internet te zitten!

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De 2 mei wat aangegeven is is de maximale tijd waar het zeker omgezet moet zijn, in de praktijk is het eerder.

@ Cio: Tele2 gaat via telefoonlijn, UPC via kabel.

Maar of je met UPC zo blij moet zijn :D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-10 15:51
Je wilt van tele2 af zonder je abo af te kopen en vind dat je daar recht op hebt omdat? Toegegeven, het duurt in dit geval wat langer voordat de oplevering af is gerond (normaal is dit iets van 3 tot 4 weken) maar dat gebeurt soms. Steek je hand in eigen boezem, je hebt het gewoon allemaal veel te laat in gang gezet.

Ik verwacht niet dat ze je abo zonder afkoopsom opzeggen. Als dat wel gedaan wordt heb je gewoon heel veel geluk.

...

Pagina: 1