Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Hallo,
Wij hebben thuis een eigenwijze pc staan.. Hij wil Windows 7 niet installeren. Ik had een winkel gemaild wat het probleem zou kunnen zijn en zei zijden dat de HDD kapot aan het gaan was. Met Crystal Disc info hebben we gekeken, daarwas er iets met sectors, weet niet meer precies maar het was niet goed. Dus wij nieuwe HDD besteld en er vanavond in gestoken. Met volle hoop de W7 cd erin gedaan en de installatie gestart maar net zoals eerst loopt hij vast tijdens het uitpakken van de bestanden van de installatie.. Ik heb 2 cd's van w7 liggen, 1 32 en 64 bit en 1x 64bit alleen. Bij de dubbele loopt hij vast en bij de 64bit blijft hij op 0% en loopt hij niet vast.
Ongeveer hetzelfde wat hij met de vorige HDD ook deed. Wat ik geprobeerd heb:
- Videokaart eruit zodat hij minder stroom zou eten en de voeding miss te slap zou zijn.
- SATA kabels wisselen met die van de dvd-speler.
- SATA poorten gewisseld op het moederbord.
Windows Xp wil op een of andere manier wel installeren. nog niet geprobeerd op de nieuwe HDD want ik wil graag w7 erop hebben.

De specs zo even uit me hoofd:
CPU: AMD Athlon x2 64 5200+
Video: GeForce 9800GTX+
Ram: 4x1GB
Moederbord:Foxconn A690GM2MA
Voeding: 350W
De pc is rond de 3 jaar oud nu ongeveer denk ik.

Wie kan mij helpen?
Mvg.
Kryziek

[ Voor 6% gewijzigd door Kryziek op 18-02-2011 22:27 . Reden: Was eind vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:48

Quad

Doof

Heb je in de BIOS gezeten?
Misschien even in de BIOS de sata functie op AHCI zetten.
Dat zou een optie kunnen zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Ik heb er wel eens in gezeten ja. Ik heb ergens ver weg een optie gevonden die ik op "IDI->AHCI" kon zetten, dat heb ik gedaan maar heeft niet mogen baten.. hij liep vast waar ik bij stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat voor merk voeding is het? Dat noem je namelijk niet in de startpost.

Als het een crappy merk voeding is dan kan dat ook zorgen voor instabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis112
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-08 10:04

Struis112

,D Struis

Uit ervaring moet je hem juist niet in ACHI zetten, heb je alle opties al doorgelopen ?

My style cant be duplicated or recycled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
ThinkPadd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:44:
Wat voor merk voeding is het? Dat noem je namelijk niet in de startpost.

Als het een crappy merk voeding is dan kan dat ook zorgen voor instabiliteit.
Zon merkloos ding die bij de kast zat.
Struis112 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:49:
Uit ervaring moet je hem juist niet in ACHI zetten, heb je alle opties al doorgelopen ?
Nog niet, ik zal ze een keer proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:52
Windows 7 heeft profijt van AHCI, ik zou het daarom niet uitzetten.
Ik kreeg Windows 7 niet geïnstalleerd omdat het geheugen defect was. Er zit in de setup cd van Windows 7 een geheugentest programma. Probeer dat eens.

Ik doe even een aanname, die cd's zijn kopietjes? Werken ze wel op een andere pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
AHCI zou ik juist aanzetten ;) Dat verschil merk je uiteindelijk wel in performance ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Ik heb nu Native IDE geselecteerd en toen de installatie gestart. Toen ben ik gaan douchen en toen ik terug kwam stond er een BSOD voor. In me domme kop vergeten op te schrijven wat er stond heb ik hem gerestart.
Maar nu blijft hij bij de bios haken. Als ik op Del druk om in de setup te komen staat er alleen "entering setup" en meer doet hij niet.

Cd'tjes zijn idd illegaal maar heb wel legale key.
Ik draai nu zelfs op 1 van die cd'tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:42
Ik zou even een memtestje uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Hoe kom ik daar dan? xD
Kan het helpen als ik de bios reset dmv batterij verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Ik kan dat hele batterijtje er niet uit krijgen..
En hij komt nog steeds niet door de bios heen. Ik denk dat ik hem maar een weg breng..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Probeer eens de sata controller drivers te installeren vanaf USB stick. Ondanks dat de windows 7 installatie mijn SATA controller wel herkent (met AHCI enabled) levert een installatie toch altijd een BSOD op. Na alsnog de driver te laden werkt het als het zonnetje. Dit zou bij jou ook nog wel eens kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:54
Kryziek schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:36:
Ik kan dat hele batterijtje er niet uit krijgen..
En hij komt nog steeds niet door de bios heen. Ik denk dat ik hem maar een weg breng..
waarschijnlijk zit er ergens een jumper voor de reset. Moet je even in je handleiding kijken. Hier staat een en ander ook uitgelegd: http://www.wikihow.com/Reset-Your-BIOS

Kom je dan nog steeds niet door je bios, dan wordt het tijd om wat meer essentiele onderdelen te gaan vervangen (moederbord of processor)...

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Klinkt misschien raar, maar is die DVD wel bootable ??

Als je hem van internet hebt gedownload, kan het zijn dat het niet bootable is..

Ook al een paar keer gehad... Brand een nieuwe DVD met bootable script (met magic iso moet dat makkelijk lukken)

Suc6

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Menace
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Probeer het met 1 reepje geheugen. Vista had een probleem als je meer dan 2 gig geheugen had, dan wilde Vista niet installeren.

Het zou met Win7 al opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
disable de floppy controller in je bios.. dit geeft ook nog wel eens problemen tijdens installatie

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Als je XP wel kan installeren, waarom draai je de windows 7 installatie niet vanuit XP?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
R.E. schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:44:
[...]

waarschijnlijk zit er ergens een jumper voor de reset. Moet je even in je handleiding kijken. Hier staat een en ander ook uitgelegd: http://www.wikihow.com/Reset-Your-BIOS

Kom je dan nog steeds niet door je bios, dan wordt het tijd om wat meer essentiele onderdelen te gaan vervangen (moederbord of processor)...
Ik heb wel ergens een jumpertje zien zitten.
Soundstorm2010 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:21:
Klinkt misschien raar, maar is die DVD wel bootable ??

Als je hem van internet hebt gedownload, kan het zijn dat het niet bootable is..

Ook al een paar keer gehad... Brand een nieuwe DVD met bootable script (met magic iso moet dat makkelijk lukken)

Suc6
Ja dat is hij want ik draai nu me laptop op 1 van die cd'tjes.
The_Menace schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:33:
Probeer het met 1 reepje geheugen. Vista had een probleem als je meer dan 2 gig geheugen had, dan wilde Vista niet installeren.

Het zou met Win7 al opgelost moeten zijn.
Kan het proberen.
nedernakker schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:36:
disable de floppy controller in je bios.. dit geeft ook nog wel eens problemen tijdens installatie
Ik kan de bios niet eens in komen xD
Maar als ik erin kom zal ik hem uit zetten, zit namelijk toch niet in de pc.
kKaltUu schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:38:
Als je XP wel kan installeren, waarom draai je de windows 7 installatie niet vanuit XP?
Dan kun je de Systeem partitie toch niet overschrijven? Dan zit ik met 2 OS'en op 1 partitie. (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat kKaltUu het over een upgrade heeft en dan zit je dus niet met 2 OS'sen op 1 partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:49

The Executer

Lekker belangrijk!

Als je nu problemen hebt om in je bios terecht te komen, kun je inderdaad even een bios reset doen. Mocht het probleem hierna nog bestaan, koppel dan alle extra hardware even af, zoals CD/DVD-spelers, harde schijven, videokaart als je een mogelijkheid hebt om onboard te gebruiken, 1 reepje geheugen etc.) Kom je hierna wel in je bios, kan het zijn dat 1 van deze apparaten je tegenwerkt, of een combinatie ervan.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
We hebben batterijtje eruit gekregen en toen starte de pc weer.
Dus ik direct de Windows XP cd erin (legaal) en gestart. Maar die gaf na een tijdje ook een BSOD.
We brengen hem vanavond naar de reparateur.. Ik ben schijtziek van dat ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Laatst online: 13-09 18:23
Kryziek schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:13:
We hebben batterijtje eruit gekregen en toen starte de pc weer.
Dus ik direct de Windows XP cd erin (legaal) en gestart. Maar die gaf na een tijdje ook een BSOD.
We brengen hem vanavond naar de reparateur.. Ik ben schijtziek van dat ding..
Wacht nog even. Want een dergelijk probleem heb ik vandaag ook gehad.

Goed, download dit bestandje even op een werkende Windows computer:
http://www.memtest.org/do...6+-4.20.usb.installer.zip
in deze zip zit een bestandje. hiermee zet je Memtest86+ op een USB stick. Dus een USB-stickje regelen en leegmaken. Dan installeert Memtest en plug je die in je kapotte PC. In de BIOS moet je de Boot Sequence aanpassen. Meestal staat er iets in van '1st boot device' of kn je naar rechts naar boot in het menu. afijn, na die op USB te zetten als het kan (anders USB-Floppy of CD-ROM, weet niet meer precies) de veranderingen opslaan en schroef je je PC even open. Haal de harde schijf los (je kunt heb laten zitten, alleen de kabels eruit) en start je je PC op. Als het goed is moet hij opstarten in Memtest.

Als dit het geval is, doe je een run. na een uur of twee moet je een error vinden. Is dit het geval? dan is het ram-geheugen kapot.
Is dit niet zo? dan heb je hetzelfde geval als ik.

toevallig vandaag weer gerepareerd. De computer kwam binnen met 2 harde schijven. Allebei met Ubuntu gescand, allebei bad-sectors. Nu is degene met 10 BS er erger aan toe dan degene met 140. Waarom weet ik niet, maar Windows is up- and running met de kapottere harde schijf dan met de 10 bad sectors. dus die gaat hooguit nog een halfjaar mee.

Je hebt eerder vertelt iets over sectors te hebben gelezen. Dit kan het prima zijn, je hebt dan een bad-sector in een kritieke positie op je harde schijf. De harde schijf is dan rijp voor de sloop.

Dus doe de memtest even, als je geen errors krijgt is het je harde schijf. krijg je een error, 1 in 2 uur is al genoeg, kun je nieuw RAM gaan halen.

[ Voor 70% gewijzigd door naarden 4ever op 25-02-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:42
Zo'n vraag stellen kan toch niet hier op GoT.
Eerste hit op Google is direct raak. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
naarden 4ever schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:29:
[...]

Wacht nog even. Want een dergelijk probleem heb ik vandaag ook gehad.

Goed, download dit bestandje even op een werkende Windows computer:
http://www.memtest.org/do...6+-4.20.usb.installer.zip
in deze zip zit een bestandje. hiermee zet je Memtest86+ op een USB stick. Dus een USB-stickje regelen en leegmaken. Dan installeert Memtest en plug je die in je kapotte PC. In de BIOS moet je de Boot Sequence aanpassen. Meestal staat er iets in van '1st boot device' of kn je naar rechts naar boot in het menu. afijn, na die op USB te zetten als het kan (anders USB-Floppy of CD-ROM, weet niet meer precies) de veranderingen opslaan en schroef je je PC even open. Haal de harde schijf los (je kunt heb laten zitten, alleen de kabels eruit) en start je je PC op. Als het goed is moet hij opstarten in Memtest.

Als dit het geval is, doe je een run. na een uur of twee moet je een error vinden. Is dit het geval? dan is het ram-geheugen kapot.
Is dit niet zo? dan heb je hetzelfde geval als ik.

toevallig vandaag weer gerepareerd. De computer kwam binnen met 2 harde schijven. Allebei met Ubuntu gescand, allebei bad-sectors. Nu is degene met 10 BS er erger aan toe dan degene met 140. Waarom weet ik niet, maar Windows is up- and running met de kapottere harde schijf dan met de 10 bad sectors. dus die gaat hooguit nog een halfjaar mee.

Je hebt eerder vertelt iets over sectors te hebben gelezen. Dit kan het prima zijn, je hebt dan een bad-sector in een kritieke positie op je harde schijf. De harde schijf is dan rijp voor de sloop.

Dus doe de memtest even, als je geen errors krijgt is het je harde schijf. krijg je een error, 1 in 2 uur is al genoeg, kun je nieuw RAM gaan halen.
We hebben hem al weg gebracht. xD
Ik was zelf helemaal vergeten de ram te checken terwijl het hier wel gezegd is.. stom van me.
Maar goed, is de ram kapot dat kan er direct een nieuwe in gezet worden. xD
Maar bedankt voor de info, hier kan ik in de toekomst zeker wat mee. ;)
Jimster schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 01:51:
[...]

Zo'n vraag stellen kan toch niet hier op GoT.
Eerste hit op Google is direct raak. 8)7
Sorry. :*)
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wat meer weet, zou je het dan willen laten weten?
Ik ben altijd wel nieuwsschierig
Pagina: 1