Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Onlangs is mijn Asus P5QPL-VM overleden doordat er een schroef te veel in de backplate van de kast is blijven zitten die maakte sluiting achterop het moederbord. Het onderdeeltje wat kapot is gegaan heb ik een groen hokje om getekend met paint en een dikke rode pijl naar waar dat hokje zit. Aldus de tekening.

http://imageupload.org/?di=812980579444
http://www.woofiles.com/dl-228806-I6pMFRP1-P5QPLVM.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img292.imagevenue.com/loc570/th_63985_P5QPL_VM_122_570lo.jpg

(allemaal zelfde plaatje, verschillende servers.)

Ik heb al contact gehad met Asus NL maar wat zei zeggen is breng het bord terug naar de winkel en claim garantie. Ik heb het bord dus 2e hands gekocht en geen factuur, dus kan ik het nergens naar toe brengen lijkt me of zijn er meer opties?

Ik kan zelf redelijk solderen, dus voor de hand ligt ook zelf dat onderdeeltje vervangen, hoe kom ik er achter welk onderdeeltje hier gezeten heeft? Asus weet deze vraag niet te beantwoorden. Ik ga morgen nog mailen naar vestigingen van Asus in de V.S. en/of U.K. of andere contact mogelijkheden waar ik meer kans heb deze technische vraag te beantwoorden zijn ook welkom.

Er is ook nog een mogelijkheid dat er hier een tweakert is met hetzelfde plankje ..?? Helup.. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Plaatje doet het niet.

Daarnaast is de kans groot dat niet alleen dat specifieke onderdeel naar de haaien is.
Overigens vind ik het wel vreemd dat Asus naar garantie wijst. Het zou mij verbazen dat (mocht je de factuur e.d. nog wel hebben) je in zo'n geval garantie krijgt. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja ik begrijp het terugsturen verhaal wel, deze moederbordjes refurbishen ze weer en die gaan dan weer naar de klanten die binnen de garantie termijn een defect hebben. Mits ze te maken zijn natuurlijk zonder al te veel rare fratsen.

Plaatjes werken weer trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 10:12
dat onderdeel lijkt mij een transistor te zijn.
kunnen ze je bij Asus daarmee niet verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is een kleine MOSFET.

Ben het eerlijk gezegd eens met Asus. Een SMD MOSFET vervangen is een beetje pielwerk, maar is op zich wel te doen. Probleem is alleen dat MOSFETs tot de meest robuuste onderdelen op een mobo behoren. Tegen de tijd dat een MOSFET doorgebrand is kun je je donder erop zeggen dat andere delen (zoals het chipset...) al lang de geest gegeven hebben.

Ik heb in m'n jonge dagen shit klinkt echt als "opa vertelt" tientallen moederborden met soldeerbout onder handen genomen. Defecte condensatoren kon je zo vervangen en het bord weer werkend krijgen. Maar ik heb niet een keer een bord met dode MOSFETs aan de praat kunnen krijgen :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:40

Dark

who tweaked the light?

^- met boven, mosfets stuk is meestal meer aan de hand... hoe uit het probleem zich?

zo aan de locatie op het board te zien zou het te maken kunnen hebben met de voeding van de sata poortjes, het bios deel, of wellicht de southbridge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Lijkt me idd iets wat niet zomaar gebeurd maar mocht je een mosfetje kunnen krijgen is het altijd de moeite waard om iig te proberen of het werkt. werkt het niet, kost het je de kop ook niet. Ben het echter wel eens met bovenstaande dat er waarschijnlijk meer kapot is...

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is dan nog welke mosfet moet ik proberen.. de zaak klinkt al vrij hopeloos nu..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 20:16 ]

Pagina: 1