Beste mede-tweakers,
Gisteren heb ik alle onderdelen van mijn computer binnen gekregen en heb mijn eerste computer gebouwd. Hier een lijstje van de hardware:
Ik vond het in elkaar zitten vrij makkelijk, en toen de computer opstarte voor de eerste keer liep alles soepel. Het geheugen werd gedetecteerd, de harde schijven en de dvd drive ook. Overigens deden de fans het ook allemaal.
Nou had ik nog geen Windows 7 gekocht, dus ik probeerde Windows XP home edition (OEM van Dell) uit. De installatie gaat vrij sloom, maar gaat goed tot halverwege het balkje "Apparaten installeren", dan krijg ik een BSOD met deze error:
Ik heb niet veel verstand van pc hardware en heb na uren 'bouwen' ook geen zin om alles er weer uit te slopen, het zou handig zijn als ik iets specifiekere veranderingen kan doen, om te kijken of dat wel werkt. Het is schijnbaar een veelvoorkomend probleem, maar er zijn zoveel oplossingen dat ik het overzicht een beetje kwijtraak.
Ik heb het geheugen omgewisseld met de andere geheugenbankjes en de videokaart in de andere PCI-express 2.0 x16 poort gedaan, maar dit had geen resultaat.
Is er iemand die me kan helpen met dit probleem? Is er trouwens een grote kans dat er iets van mijn hardware kapot is?
Alvast bedankt!
Gisteren heb ik alle onderdelen van mijn computer binnen gekregen en heb mijn eerste computer gebouwd. Hier een lijstje van de hardware:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 47,- | € 94,- |
| 1 | Asus DRW-24B3ST Zwart | € 17,99 | € 17,99 |
| 1 | Cooler Master HAF 912 Plus | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Scythe Big Shuriken | € 26,90 | € 26,90 |
| 1 | be quiet! Silent Wings BL014 | € 15,- | € 15,- |
| 1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 64,- | € 64,- |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 500W | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 35,- | € 35,- |
| 1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 144,91 | € 144,91 |
| 1 | Asrock 870 Extreme3 | € 72,59 | € 72,59 |
| 1 | Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI | € 32,71 | € 32,71 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 618,60 | |
Ik vond het in elkaar zitten vrij makkelijk, en toen de computer opstarte voor de eerste keer liep alles soepel. Het geheugen werd gedetecteerd, de harde schijven en de dvd drive ook. Overigens deden de fans het ook allemaal.
Nou had ik nog geen Windows 7 gekocht, dus ik probeerde Windows XP home edition (OEM van Dell) uit. De installatie gaat vrij sloom, maar gaat goed tot halverwege het balkje "Apparaten installeren", dan krijg ik een BSOD met deze error:
Ik vind hier ontzettend veel 'oplossingen' voor, maar wat is er nou bij mij aan de hand? Ik lees over geluidskaarten die het niet goed doen, over drivers die je moet updaten (kan niet aangezien ik nog geen OS heb lijkt me), geheugen kan ook een veroorzaker zijn. Maar aangezien het bij mij altijd crashed bij "apparaten installeren" zal het daar wel aan liggen. Maar welk apparaat? De dvd drive doet het gewoon en de twee harde schijven worden gedecteerd en op één daarvan wordt het OS geinstalleerd.IRQL IF NOT EQUAL
STOP - 0x00000000A (0x00000010, 0x00000002, 0x00000000, 0x80515a86)
Ik heb niet veel verstand van pc hardware en heb na uren 'bouwen' ook geen zin om alles er weer uit te slopen, het zou handig zijn als ik iets specifiekere veranderingen kan doen, om te kijken of dat wel werkt. Het is schijnbaar een veelvoorkomend probleem, maar er zijn zoveel oplossingen dat ik het overzicht een beetje kwijtraak.
Ik heb het geheugen omgewisseld met de andere geheugenbankjes en de videokaart in de andere PCI-express 2.0 x16 poort gedaan, maar dit had geen resultaat.
Is er iemand die me kan helpen met dit probleem? Is er trouwens een grote kans dat er iets van mijn hardware kapot is?
Alvast bedankt!