Toon posts:

Problemen Nieuwe PC / Moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs bij Afuture het game systeem dat op deze site aangeraden werd besteld.

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2011

Toen ik de pc binnen kreeg, alle kabels had aangesloten kreeg ik echter niks op mijn scherm te zien.
Het was onmogelijk mijn OS te installeren. Eerst dacht ik dat het probleem bij de monitor lag, maar een vriend van mij merkte op dat het moederbord de code 2A toonde.

http://www.scribd.com/doc...nt-and-Beep-Code-List-PUB ( pagina 12 van 15 )

Aangezien ik de pc niet zelf geassembleerd had en dus hopelijk zou mogen verwachtten dat ze bij Afuture tenminste hebben gekeken of het mogelijk was om een OS te installeren ben ik redelijk verbaasd. Ik heb echter geen enkel idee wat ik hier mee aan moet.

Ik heb natuurlijk een mail gestuurd naar Afuture. Maar aangezien ik op mijn vorige mail een nogal knullige reactie kreeg verwacht ik weinig echte hulp van de winkel. Is er waarschijnlijk een onderdeel kapot? Is de pc slecht geassembleerd? Moet hij teruggestuurd worden of is dit probleem makkelijk thuis op te lossen?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:46
Het opstarten faalt als hij met PCI en bus systemen aan de gang gaat.

Iets is dus kapot of niet goed aangesloten. Bel Afuture is op. Want als je er zelf veel aan gaat klooien kunnen ze assemblage garantie laten vallen.

Ik vermoed dat de videokaart niet goed werkt. Je kunt wel kijken of de kabeltjes goed zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriend en ik hebben gekeken of alle kabels goed vast zaten. Hij dacht in ieder geval dat niks los zat of echt verkeerd geassembleerd was.

Heb eerder vandaag twee keer gebeld naar Afuture maar kwam niet door. Heb al meerdere mailtjes gestuurd, maar op mijn eerste mail werd ook pas na 1,5 dag gereageerd. Zou me niks verbazen als ik pas maandag reactie krijg.

Mijn geduld word in ieder geval wel goed getest door deze kwestie :p

Bedankt voor je reactie!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Gewoon in de telefoon klimmen dan want als zij het systeem geassambleerd hebben en je niet eens een post krijgt dan word dat gewoon een verhaaltje terug sturen. Niet zelf gaan kloten want dan zeggen ze dat jij het probleem hebt veroorzaakt.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:46
Joh, Afuture heeft ook Weekend...

Maar, ik verwacht dat, als alles goed lijkt, dat er iets kapot is. Je zou eventueel de bios nog kunnen resetten, maar laat Afuture dat maar oplossen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap ook wel dat zij daar ook weekend hebben. Maar ik stuurde woensdag de mail, kreeg vrijdag ochtend pas een reactie. En als je een bijna pagina lange mail stuurt en daarop alleen de reactie " Krijgt u dit probleem ook wanneer u de monitor op een ander systeem aansluit? " dan ben je natuurlijk niet erg positief over de hulp die je krijgt.

Daarnaast heb ik op verschillende tijdstippen van de dag gebeld en zelfs na enkele minuten werd er niet opgenomen of duidelijk gemaakt dat ik in de wacht stond of iets dergelijks.

Niemand word hier natuurlijk vrolijk van, maar als ze de moeite hadden genomen om de stekker in de kast te steken na het assembleren dan had ik nu niet met dit probleem gezeten. Wat je op zijn minst slordig kan noemen, aangezien je toch betaald voor een duur systeem + professionele assemblage.

Nogmaals bedankt voor je reacties, hopelijk word er maandag wel opgenomen.
Pagina: 1