Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:57
Ik heb een MSI CX620 226NL
Met dus oa Core i5 430M en 4GB DDR3 ram.
Maar doordat ik vooral ook nu met school en zelf hobby met VMware bezig ben raakt het beschikbare geheugen, 3,79GB in no time vol.

Ik wil dus uitbreiden naar op zijn minst 6GB, echter volgens MSI site is 4GB max..?
Chipset is Intel HM55.
http://global.msi.eu/inde...680&cat3_no=&prod_no=1985
Ik zie zelf wel eens laptops voorbij komen met de HM55 chipset met 6GB ram voorbij komen..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:56
Als MSI zegt dat 4G max is, waarom zou je daar aan twijfelen?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Geen idee, want volgens mij heeft het toch allemaal te maken met het chipset?
Vroeger wel eens gedaan bij een toshiba laptop, max 512MB ddr maar 1GB slikte het prima.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Ik ben bang als hun zeggen het 4gb is dat het 4gb is.
Tenzij het bios flashen etc de mogelijkheid gaat geven tot 8gb maar dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je buiten spec wil gaan werken wordt het een kwestie van proberen.
Zorg ervoor dat je DIMMen hebt die niet een te hoge chipdichtheid hebben, want dan gaat het sowieso niet (volledig) werken, en probeer of je daarmee boven de 4GB kan uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Apple zegt ook 4GB max. voor de late-2009 MacBook, maar daar kan prima 8GB in.
Heb je op fora gevonden dat gebruikers wel meer dan 4GB vol hebben gekregen? Je zult het namelijk moeten hebben van ervaringen van ófwel gebruikers, ófwel testsites (en dan het liefst met bijbehorende winkel die het geheugen verkoopt, zodat je garantie hebt dat 't echt werkt).

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik heb wel enkele sites langs zien komen waar de MSI CX620 6GB ram had, echter was het niet mijn type 226NL.
Ondertussen ook even een mail gestuurd naar MSI zelf, kijken wat hun ervan zeggen.
En anders even langs een PC boer gaan, vragen of ik een 4GB dimm kan proberen :).
Dat zijn denk ik de opties die ik heb.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Bij mijn vorige Dell werd meer dan 4 GB RAM niet ondersteund. Echter bij een van de firmware updates stond bij de notities dat er ondersteuning was toegevoegd tot 8 GB RAM. En warempel, het werkte ook nog. De (bijgewerkte) documentatie bleef echter volhouden dat er ondersteuning was voor maximaal 4 GB. Houd er rekening mee dat als het officieel niet ondersteund wordt dat bepaalde zaken wellicht niet geheel werken. Denk aan UEFI of bepaalde firmware gerelateerde zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mektheb schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:48:
Ik ben bang als hun zeggen het 4gb is dat het 4gb is.
Tenzij het bios flashen etc de mogelijkheid gaat geven tot 8gb maar dat betwijfel ik.
Is niet altijd waar.
Ooit had ik een Toshiba laptop (Pentium 3) die officieel max 256MB trok, maar prima met 512MB draaide.
Vaak is het ook vaak een advies icm het OS wat mee geleverd wordt of wat eventueel geleverd kan worden, zodat de laptop altijd het geinstalleerde OS kan draaien, onafhankelijk van de configuratie.

Ik zou zeggen: test het.
Bestel 2x4GB, stop het er in. Werkt het niet, stuur je het terug.
En met opzet bestellen ivm wet koop op afstand (binnen 8 dagen geld terug zonder opgaaf van reden)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1