Probleem met nieuwe kernel en modprobe

Pagina: 1
Acties:

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Hallo, ik heb dus m'n 2.2.17 kernel van m'n debian 2.2 distro geupgrade naar 2.4.2 en dat is helemaal goed gegaan behalve het volgende: Tijdens het opstarten doet ie een modprobe voor autofs,ntfs en smbfs ondersteuning, maar terwijl ie dat doet geeft ie een foutmelding dat ie de modules niet kan vinden, nu heb ik deze wel geinstalleerd. Weet iemand waar deze modules neergezet worden tijdens de installatie , en hoe ik deze foutmelding kan verhelpen??
Alvast bedankt..

Verwijderd

Misschien moet /etc/conf.modules (of modules.conf) aangepast worden in verband met de upgrade van 2.2.x naar 2.4.x.

Misschien een keertje depmod-en?

De device drivers staan ergens in /lib/modules/<kernel-name>/bla
, de directory-namen zijn enigszins gewijzigd sinds 2.4.x.

Verwijderd

En trouwens ook
make modules && make modules_install
gedaan?

• remsie
Ja, dat heb ik gedaan, maar ik zal eens kijken bij die conf. file..tnkx voor de reactie!

Verwijderd

tik eens in "depmod -a" en kijk of het probeleem daarna is opgelost.

Verder nog het volgende:
Weet je zeker dat je het als module gecompileerd hebt en niet statisch in de kernel? Als het namelijk statisch is valt er weinig te insmod-den he!

• remsie
Das een hele goeie, hij probeerd namelijk ook een 3com module te insmodden terwijl ie die vantevoren al insteld als eth0: voordat ie insmod, maar das bij die andere niet het geval, waar kan ik trouwens instellen dat ie bepaalde modules niet meer probeerd te insmodden, of moet ik daarvoor de kernel opnieuw helemaal compileren..??

vreemd genoeg kent ie het depmod commando niet :'(

Verwijderd

De module directories zijn verandert bij 2.4.x.

Gewoon ff:

man modules.conf
/etc/modules.conf aanpassen (de modules staan in /lib/modules/2.4.x)
depmod -A

herstarten en klaar is kees.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gebruik anders de kernel module loader, werkt perfect.
Pagina: 1