Ik probeer een supportsysteem met Zend Framework te maken waarbij e-mails die verzonden worden naar een bepaald e-mailadres in een database gezet moeten worden.
In DirectAdmin heb ik een forwarder aangemaakt. Alle e-mails die worden verzonden naar pipe@domein.nl worden geforward naar "| /usr/local/bin/php -q /home/[gebruikersnaam]/domains/[domein.nl]/public_html/klanten/[klantnaam]/pipe/catch"
Ik heb dus een PipeController met een catchAction die er zo uitziet:
Maar ik krijg de beknopte error (die op Google vrijwel niets oplevert): "invalid maildir given"
De slash achter Maildir weghalen heb ik al geprobeerd. Verder heb ik ook geen flauw idee of ik Zend_Mail_Storage_Mbox of Zend_Mail_Storage_Maildir moet gebruiken. Is in de documentatie dit alles wat hierover te vinden is?
In DirectAdmin heb ik een forwarder aangemaakt. Alle e-mails die worden verzonden naar pipe@domein.nl worden geforward naar "| /usr/local/bin/php -q /home/[gebruikersnaam]/domains/[domein.nl]/public_html/klanten/[klantnaam]/pipe/catch"
Ik heb dus een PipeController met een catchAction die er zo uitziet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <?php class PipeController extends Zend_Controller_Action { public function init() { } public function catchAction() { // disable view $this->_helper->viewRenderer->setNoRender(true); // get database resource $db = Zend_Registry::get('db'); ## START MAIL SECTION ## $mail = new Zend_Mail_Storage_Maildir(array('dirname' => '/home/[gebruikersnaam]/Maildir/')); $value = $mail; ## END MAIL SECTION ## // insert data into test table $data['value'] = $value; $data['date'] = date('Y-m-d H:i:s'); $db->insert('tests', $data); } } ?> |
Maar ik krijg de beknopte error (die op Google vrijwel niets oplevert): "invalid maildir given"
De slash achter Maildir weghalen heb ik al geprobeerd. Verder heb ik ook geen flauw idee of ik Zend_Mail_Storage_Mbox of Zend_Mail_Storage_Maildir moet gebruiken. Is in de documentatie dit alles wat hierover te vinden is?