Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rare storing met Java applicatie

Pagina: 1
Acties:

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Hoi mede tweakers,

Ik heb een raar probleem met een java applicatie die via Internet opgestart wordt.

Allereerst mijn hardware:
AMD Phenom II X6 1090T
8GB Corsair DDR3-1600 geheugen
Gigabyte 890FXA-UD5 mobo
ATI Radeon HD6950 2GB videokaart (met Catalyst 11.2 drivers, de nieuwste)

Software:
Windows 7 64-bit
Meest recente Java versie
Firefox 3.6 / Internet Explorer 8 (probleem komt voor bij beide browsers).

Het probleem had ik op mijn oude pc nooit (Intel Core2 Duo met nvidia videokaart 8800 GT), maar die is onlangs gecrasht dus nieuw systeempje gebouwd.

Het probleem is dan als volgt:
Ik ben zelf actief op de financiële markten en maak daarvoor gebruik van ProRealTime (www.prorealtime.com) waarmee grafieken en koersen van aandelen e.d. opgehaald kunnen worden. Dit is een web based programma die gebruik maakt van Java.

Elke keer als ik dit programma nu opstart beginnen de schermpjes (java dus) raar te knipperen. Ze worden helemaal zwart en knipperen en krijg ook een vaag soort ruis door de applicatie heen. Heb ook een screenshot gemaakt die ik vanavond nog even zal plakken hier (ben nu op kantoor en vanaf hier kan ik geen screenshot uploaden op m'n server).

Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt en weet diegene dan ook wat de oplossing is? Wellicht wordt het dudelijk zodra ik vanavond de screenshot geplaatst heb.

In elk geval alvast bedankt.

• Sakete
Zie hier een screenshot van het probleem:

Afbeeldingslocatie: http://sakete.nl/images/screen_java_small.png

Enige hulp wordt zeer gewaardeerd

• Sakete
Ik heb het probleem opgelost. Zal het toch even delen, mochten anderen dit ook een keer hebben.

Wat ik heb gedaan is Anti-aliasing en Anisotropic filtering uitgezet bij mijn videokaart instellingen. Vooral dan de functie 'override any application setting' heb ik gedaan. Op één of andere manier ontstaat er dan een conflict met java applicaties waardoor je zwarte schermen ziet. Schakel je dat uit, dan draait alles weer als een zonnetje.