Ik wil met mijn verjaardag (is nog wel een poosje, 23 juni) een nieuw systeem kopen, en ook waterkoeling. Waterkoeling wilde ik al een tijdje en ik heb sinds kort werk, dus het geld is er
. En ik ben nu eens rond gaan koekeloeren naar goede sets en stuff, maar ik weet niet of het goed is allemaal wat ik bekijk aangezien ik dit nog nooit heb gedaan. Ik ben van plan een i7 te gaan kopen en natuurlijk te overklokken, kwa videokaart weet ik het nog niet echt, maar in ieder geval een van de Geforce 500 serie (denk ik). Mobo wordt natuurlijk ook iets goeds (asus 3 rampage ofzo?). Mn case wordt een thermaltake Armor+ VH6000 BWS.
Ik heb me in ieder geval het volgende bedacht (ik wil op het moment alleen mn CPU koelen, misschien later nog mn GPU erbij) :
-Thermaltake Bigwater 770, (met een extra 240mm rad erbij <-overdreven?)
-XSPC Dual Bay Reservoir Pomp, Swiftech Apogee GTZ, en benodigdheden ofc.
Hoe denken jullie hierover? Kan het anders of zelfs beter?
Wat ik wel nog wil toevoegen is dat ik bij voorkeur het reservoir en pomp in mn 5,25" Bays wil inbouwen, voor ruimtebesparing. Ook had ik gedacht dat een EK Waterblocks EK-BAY SPIN Reservoir - Acetal ook zou kunnen, maar waar kan ik de pomp dan monteren? Misschien achterop het reservoir ofzo?
Het budget bedraagt ~225 euro voor de waterkoeling
In ieder geval zit hier geen haast achter, ik was gewoon al eens wat aan het kijken en ook al wat research aan het doen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Thanks!
Ps, eerste post
Ik heb me in ieder geval het volgende bedacht (ik wil op het moment alleen mn CPU koelen, misschien later nog mn GPU erbij) :
-Thermaltake Bigwater 770, (met een extra 240mm rad erbij <-overdreven?)
-XSPC Dual Bay Reservoir Pomp, Swiftech Apogee GTZ, en benodigdheden ofc.
Hoe denken jullie hierover? Kan het anders of zelfs beter?
Wat ik wel nog wil toevoegen is dat ik bij voorkeur het reservoir en pomp in mn 5,25" Bays wil inbouwen, voor ruimtebesparing. Ook had ik gedacht dat een EK Waterblocks EK-BAY SPIN Reservoir - Acetal ook zou kunnen, maar waar kan ik de pomp dan monteren? Misschien achterop het reservoir ofzo?
Het budget bedraagt ~225 euro voor de waterkoeling
In ieder geval zit hier geen haast achter, ik was gewoon al eens wat aan het kijken en ook al wat research aan het doen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Thanks!
Ps, eerste post