Mijn eerste waterkoelingssysteem :)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met mijn verjaardag (is nog wel een poosje, 23 juni) een nieuw systeem kopen, en ook waterkoeling. Waterkoeling wilde ik al een tijdje en ik heb sinds kort werk, dus het geld is er :). En ik ben nu eens rond gaan koekeloeren naar goede sets en stuff, maar ik weet niet of het goed is allemaal wat ik bekijk aangezien ik dit nog nooit heb gedaan. Ik ben van plan een i7 te gaan kopen en natuurlijk te overklokken, kwa videokaart weet ik het nog niet echt, maar in ieder geval een van de Geforce 500 serie (denk ik). Mobo wordt natuurlijk ook iets goeds (asus 3 rampage ofzo?). Mn case wordt een thermaltake Armor+ VH6000 BWS.
Ik heb me in ieder geval het volgende bedacht (ik wil op het moment alleen mn CPU koelen, misschien later nog mn GPU erbij) :

-Thermaltake Bigwater 770, (met een extra 240mm rad erbij <-overdreven?)

-XSPC Dual Bay Reservoir Pomp, Swiftech Apogee GTZ, en benodigdheden ofc.

Hoe denken jullie hierover? Kan het anders of zelfs beter?

Wat ik wel nog wil toevoegen is dat ik bij voorkeur het reservoir en pomp in mn 5,25" Bays wil inbouwen, voor ruimtebesparing. Ook had ik gedacht dat een EK Waterblocks EK-BAY SPIN Reservoir - Acetal ook zou kunnen, maar waar kan ik de pomp dan monteren? Misschien achterop het reservoir ofzo?
Het budget bedraagt ~225 euro voor de waterkoeling

In ieder geval zit hier geen haast achter, ik was gewoon al eens wat aan het kijken en ook al wat research aan het doen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Thanks!

Ps, eerste post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis nog iets: waarom wil je waterkoeling hebben?
Waterkoeling kost veel geld, het is moeilijk in te bouwen en een i7 blijft met lucht en een goede koeler ook wel koud genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het voornamelijk voor de stilte aangezien mijn pc nu nogal een herrie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat jij stil vind, maar er zijn ook stille luchtkoelers te vinden. Kijk bvb eens naar http://tweakers.net/revie...rgeleken-introductie.html
Verder kan ik denk ik niet echt helpen, ik heb niet zo veel verstand van waterkoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:09
voor geluid hoef je niet echt waterkoeling te gaan halen. tenzij je het echt fluisterstil wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:13:
Ik weet niet wat jij stil vind, maar er zijn ook stille luchtkoelers te vinden. Kijk bvb eens naar http://tweakers.net/revie...rgeleken-introductie.html
Verder kan ik denk ik niet echt helpen, ik heb niet zo veel verstand van waterkoeling :)
Bedankt, heb het eens doorgelezen en ziet er veelbelovend uit!
saveljos schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:14:
voor geluid hoef je niet echt waterkoeling te gaan halen. tenzij je het echt fluisterstil wilt hebben.
Niet alleen voor de stilte, maar ook de koelprestaties tellen mee. Natuurlijk is luchtkoeling ook heel goed, maar ik wilde zowieso eens iets anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:59

BrammT

The one and only!

Misschien is het allemaal iets te simpel voor je, maar een H50 of H70 om eens mee te beginnen?
Dan kun je langzaamaan naar een custom waterkoelsetje gaan kijken.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je goed spul wil koop dan in ieder geval geen Thermaltake. Kijk het volgende topic eens door.

Best Buy Guide Waterkoeling- discussie

Is wel wat ouder maar de basis blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BrammT schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:14:
Misschien is het allemaal iets te simpel voor je, maar een H50 of H70 om eens mee te beginnen?
Dan kun je langzaamaan naar een custom waterkoelsetje gaan kijken.
Dat kan opzich ook, maar ik wil ook mijn gpu gaan koelen, weliswaar niet meteen maar als ik aan de waterkoeling gewend ben. Dat betekend dat ik dan mijn H50/H70 na een poosje de deur uit kan doen en uiteindelijk toch een set kopen. Zowieso is de H50/H70 niet echt waterkoeling naar mijn mening, het is een gesloten circuit dus weinig tot geen onderhoud en het neemt redelijk wat plaats in beslag (natuurlijk niet zo veel als echte waterkoeling). Ik zie niet in wat je van dit setje kunt leren kwa waterkoeling, het is monteren en klaar, je hoeft niet te vullen, schoonmaken, met slangen te werken enz enz. Als ik het doe, doe ik het goed :)
PilatuS schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:17:
Als je goed spul wil koop dan in ieder geval geen Thermaltake. Kijk het volgende topic eens door.

Best Buy Guide Waterkoeling- discussie

Is wel wat ouder maar de basis blijft hetzelfde.
Thanks, handige topic! :) Heb al eens wat rondgekeken en kwam op t volgende uit (ietjes aangepast) :

CPU:
Swiftech Apogee GTZ € 59,95

Pomp+reservoir:
-XSPC Dual Bay Reservoir Pomp € 55,-

Radiator:
-airplex evo 240 G1/4 € 29,90

Fans: 2x Cooler Master Silent Fan 120 SI1 , 120mm € 8,-

Slang: PVC-Tubing 8x1 mm (10/8 mm) 2m € 2,64

Koppelingen: G1/4'' 8/10mm 6 nodig. Ong. € 8 euro.
- Hangt van de setup af welke nodig zijn qua recht,bocht.

Water: Double Protect Ultra 1l - blue €7,98

Subtotaal: € 171,47

Paar dingetjes hier zijn van http://shop.aquacomputer.de/ , de rest is van pricewatch ;)

Nog opmerkingen?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 19:01 ]

Verwijderd

Ja, 2 opmerkingen:
- koop geen voorgemengde oplossingen. Gewoon gedestillerd water + zilver (spiraal of blokje) in je reservoir is meer dan genoeg om algen en ander ongedierte weg te houden. Vergeet ook niet dat de kleurstof na afloop van tijd zal afbreken en afzetten in je CPU waterblock. Wil je kleur, koop beter gekleurde tubes;
- je meldt dat je ook je GPU wil koelen, in dat geval zal je 240mm radiator niet genoeg zijn icm een i7.

• UnFeX3
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:56
Mischien dat ik hier nog wel een ideetje voor je heb.
http://www.highflow.nl/wa...ual-watercooling-kit.html

Heb hem zelf ook. Goede prijs voor de prestaties. de slangen zijn 7/16 en barbs 8/16 dus zitten er echt strak om, er komt dus zeker ook geen leak. Maar je kan ze eventueel ook vervangen zelf ook gedaan voor voor rode feser tubes. Uitbreiding mogelijkheden zijn er genoeg. Een gozer op overclock.net had 470 3 way sli met i7, dit met 2x 360 rads en 1x 240. Dit is niet optimaal maar laat zien wat de kit nog verder kan.
Pagina: 1