3 beeldschemen op 1 videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25
ik heb hier 3 beeldschermen die wil ik via vga, hdmi en dvi aansluiten op een Asus GeForce GT 430 PCI Express x16

nu geeft windows aan dat er maar 2 van de 3 beeldschermen te gelijk aan kunnen, alle mogelijk combinaties zijn mogelijk met 2 schermen maar niet 3 te gelijk

ik neem aan dat het dus met deze kaart niet mogelijk is ?

ik ken iemand die heeft een Ati radeon hd 4300 serie op PCI Express x1 (zo'n smal poortje) en hij heeft wel 3 beeldschermen er op zitten

kan elke ATI kaart het wel aan of sommige nVidia kaarten ook of kunnen sommige Ati kaarten het en nVidia helemaal niet ?

iemand een idee ? als elke ATI het kan zat ik er aan te denken een us Radeon HD 5450 te bestellen hier voor

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Nee niet mogelijk. Je zult:
1. extra videokaart
2. ATI kaart met Eyefinity.

Maar waarschijnlijk is het gemakkelijker om een extra videokaartje te plaatsen. Elke videokaart is geschikt. Oke, nagenoeg..., PCI kaarten, PCI-E kaarten of als je niet bang bent om te dremelen, een PCI-E 16x kaart in een PCI-E 1x slot drukken. Werkt ook prima :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
ik had 3 schermen aansturen dit topic over het hoofd gezien, hoop reacties de 1e zegt het is wel mogelijk de andere zegt weer alleen met een display poort...

er zit alleen een PCI express 16x poort op en wat pci poorten en daar is volgens mij niet echt meer iets voor te krijgen ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PCI is nog wel wat voor te krijgen, maar echt heel ideaal is het niet.
Met PCIe x16 kun je op zich prima uit de voeten, dus daar zou je een kaart voor kunnen kopen die met 3 monitorren overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

De eyefinity kaarten hebben vaak een displayport, of meerdere displayports. Niet elke monitor heeft daar een aansluiting voor, en om er wat anders van te maken (bijvoorbeeld DVI) heb je een converter nodig. Nu zijn er passieve convertertjes te krijgen, maar die werken niet altijd zo prima. Een degelijke actieve DP-->DVI converter werkt wel prima, maar is dus weer een extra kastje (vaak met USB aansluiting voor power).

Een extra videokaart is overigens goed te vinden. Ze zijn waarschijnlijk niet meer zo gemakkelijk nieuw te krijgen, en zijn dan ook nog regelmatig dik overpriced. De key is om een vraag ad te plaatsen in V&A of op marktplaats. Elke PCI videokaart is geschikt, zeker met windows 7 en het WDDM 1.1 display driver model.

Als je een PCI-E 1x poort hebt zitten, kun je daar ook een PCI-E 16x kaart in kwijt. Gewoon even de achterkant uit het slot dremelen en de kaart er in drukken. Werkt prima. Misschien dat je nog wat connectors aan de kaart zelf moet verdremelen, maar je bent hier wel op het tweakers forum :). De meesten zijn echt niet bang voor een beetje dremelwerk.

Overigens zijn er ook nog USB --> VGA "kaarten" te krijgen. Maar de throughput van USB is niet hoog genoeg om daar vloeiend videomateriaal op weer te geven. Voor tekst en webbrowsen werkt dat nog wel redelijk.

mogelijkheden genoeg dus :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
ik heb nog een nieuwe PCI kaart gevonden :

http://www.centralpoint.n...0-gs-pci-art-cgn-gs842pl/

die moet toch gewoon samen kunnen werken dan met mijn huidige Asus GeForce GT 430 PCI Express x16 ?

dan sluit ik 2 schermen op mijn huidige videokaart aan en de 3e op die PCI Geforce 8400 ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jup, dat zou gewoon moeten werken. Ik heb zelf ook 2 videokaartjes in m'n systeem om 3 monitoren aan te sturen (een 4870 en 4350) en dat gaat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
Nou het werkt hoor met de 8400 PCI en 430 PCI Express :)

BarryMel

Pagina: 1