• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:20
Ik heb een spaarloon rekening bij (wat ooit Fortis was) de ABN AMRO. Deze rekening is niet meer ingebruik, er wordt niets meer bijgeschreven. Als sinds 2005 niet meer. Komt door wisselen van werkgever. Afgelopen december ontving ik een brief van de ABN dat de rekening is overgezet van Fortis naar ABN en dat het hier om een gewone spaarrekening gaat. Er staat zo'n 700,- op. Dit geld staat te niksen, ultra lage rente stand.

Dus ik dacht, ik zeg de rekening op. Ik heb de ABN AMRO gemaild met de vraag of ik het geld kan opnemen? Kort gezegd, dat gaat niet. Mijn volgende vraag aan de ABN was: kan ik de rekening dan opzeggen? Kort antwoord: Uw vraag is doorgezet naar de betreffende afdeling. Dat gaat nu al 2 maanden zo.

De respons van de bank is matig tot slecht te noemen en ik kom niet aan MIJN geld.

Hoe nu verder hiermee? Bellen? Dan krijg ik e.o.a. computer systeem aan de lijn. Brief schrijven? Met welke inhoud dan?

Iemand tips?

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11 22:20
Naar een ABN AMRO kantoor gaan?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als het er langer dan 4 jaar heeft gestaan kun je gewoon een brief naar de bank schrijven waarin je je rekening opzegt. Geef in de brief aan op welke tegenrekening het saldo gestort mag worden.

Wat gaven ze als reden dat het geld niet opgenomen kon worden? Het is inderdaad een geblokkeerde rekening, maar na 4 jaar vervalt de blokkade.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 16:18

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

P_de_B schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:01:
Als het er langer dan 4 jaar heeft gestaan kun je gewoon een brief naar de bank schrijven waarin je je rekening opzegt. Geef in de brief aan op welke tegenrekening het saldo gestort mag worden.

Wat gaven ze als reden dat het geld niet opgenomen kon worden? Het is inderdaad een geblokkeerde rekening, maar na 4 jaar vervalt de blokkade.
Het is eind vorig jaar toch helemaal vrijgegeven?

Ik heb toen via een website mijn geld opgevraagd, binnen enkele weken had ik het toen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ja, maar dan had je het toen wel moeten opvragen. Ik heb dat idd ook gedaan.

De bank van TS heeft sowieso geen grond om het geld niet vrij te geven.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• O085105116N
Dat is het juiste antwoord.

Ik heb eindelijk iemand aan de lijn gekregen (gewoon een onverstaanbaar verhaal ophangen). Ik kan de rekening gewoon stopzetten volgens de medewerker aan de telefoon.

Dat konden ze me via de mail niet vertellen. Ik snap niet dat dit 2 maanden moet duren. Naar zo'n kantoor gaan gaat niet 123, dan moet ik al verlof pakken.

Het lijkt er op dat het is opgelost

Verwijderd

O085105116N schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:17:
[...]

Dat is het juiste antwoord.

Ik heb eindelijk iemand aan de lijn gekregen (gewoon een onverstaanbaar verhaal ophangen). Ik kan de rekening gewoon stopzetten volgens de medewerker aan de telefoon.

Dat konden ze me via de mail niet vertellen. Ik snap niet dat dit 2 maanden moet duren. Naar zo'n kantoor gaan gaat niet 123, dan moet ik al verlof pakken.

Het lijkt er op dat het is opgelost
No offence maar dat je zal 2 maanden afwacht vind ik wel een beetje laks hoor. Tuurlijk is het slordig van hun kant dat het zo lang duurt maar als ik na een week nog geen antwoord heb zou ik meteen al aan de telefoon hangen. Sterker nog, in zo'n geval zou ik waarschijnlijk als eerste een telefoontje plegen.

• O085105116N
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:20:
[...]
No offence maar dat je zal 2 maanden afwacht vind ik wel een beetje laks hoor. Tuurlijk is het slordig van hun kant dat het zo lang duurt maar als ik na een week nog geen antwoord heb zou ik meteen al aan de telefoon hangen. Sterker nog, in zo'n geval zou ik waarschijnlijk als eerste een telefoontje plegen.
Als je naar de ABN AMRO belt, dan krijg je een computer aan de lijn, deze kan je dus niet helpen met een specifiek porbleem. Zoals je kunt lezen in mijn TS, had ik deze ervaring al opgedaan. Ik heb dus gelijk gebeld. Dat leek niet de juiste oplossing. Echter onverstaanbaar gebrabbel levert je toch een levend iemand op. (Dat verzin je toch niet?)

De eerste keer kreeg ik de melding dat ik het maar via tele bankieren moest doen. Destijds dacht ik dat je dus alleen maar via de mail nog contact kon krijgen, naar een kantoor gaan was niet 123 een optie, maar ik zal dus nu wel moeten.

En ja, ik heb het een beetje op zijn beloop laten gaan verder, gewoon eens om te kijken wat er zou gebeuren.
Uiteindelijk wist een medewerker me binnen 5 minuten alles uit te leggen, waar ik via de mail al 2 maanden op wacht.

Maar goed, ik heb mijn centen nog niet, wat de een zegt aan de telefoon, is nog geen waarheid.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 16:18

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Naar een kantoor gaan? Waarom?

http://www.abnamro.nl/nl/...ng/vrijval_spaarloon.html

Dit is wat ik heb ingevuld, het formulier werkt nog, dus zal de mogelijkheid er ook nog zijn. Zoals ik al meldde, ik had in enkele weken mijn spaarloon gestort gekregen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• O085105116N
Tukk schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:00:
Naar een kantoor gaan? Waarom?

http://www.abnamro.nl/nl/...ng/vrijval_spaarloon.html

Dit is wat ik heb ingevuld, het formulier werkt nog, dus zal de mogelijkheid er ook nog zijn. Zoals ik al meldde, ik had in enkele weken mijn spaarloon gestort gekregen.
Dat gaat dus niet, het is geen spaarloon rekening meer.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-11 08:01
O085105116N schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:59:
[...]

Dat gaat dus niet, het is geen spaarloon rekening meer.
Dan moet TS dus gewoon een brief schrijven dat hij zijn rekening op gaat zeggen :) het leven is zo simpel
Pagina: 1