Het deeplinken van stream is legaal?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
Hallo,

Ik zit eigenlijk met een probleem omtrent deeplinken van videostreams op een website.
Vanmorgen heeft bij mij een bekende TV zender gebeld over paar streams die ik deeplink. Volgens hun word ik beschuldig van rippen van content. Ik heb hun uitgelegd dat ik de streams alleen maar deeplink en volgens hun is het toch wel illegaal. Daarover zullen ze mij een artikel sturen waar het word aan getoond dat het illegaal is. Ik heb op heden nog niks vernomen van hun. Verder heb ik ze uitgelegd dat ik geen streams re-stream en dat ik geen content van de streams opsla op mijn servers.

Zover ik weet is deeplinken legaal en zijn laatste 10 jaar regelmatig rechtszaken over geweest. Maar ik weet het nu niet zeker of het legaal is? Als die TV zender aan kan tonen dat ik illegaal bezig ben met deeplinken. Haal ik de deeplinks er wel vanaf. Ook al moet dit met een rechtszaak. Want ik ben niet de makkelijkste.

En ik deeplink hun streams pas enkele dagen. Van andere zenders doe ik dit al meer dan een half jaar. En daar heb ik nog nooit iets van vernomen. En als hun niet willen dat er streams worden gedeeplinkt waarom dan geen beveiliging erin. :9

Met vriendelijk groet,

Gerwin

[ Voor 5% gewijzigd door LamSchaap op 18-02-2011 15:12 ]

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Legaal of niet legaal als de eigenaar het niet wil dan ben je volgens mij snel uitgepraat.

Maar wat bedoel je precies met "deeplinken"?

En gaat het dan bv om het gebruik in bv een blog post of heb je een hele commerciële website opgezet rondom deze filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 15:25

mace

Sapere Aude

Je bedoelt embedden misschien?

Dat geldt volgens mij als "wederopenbaarmaking" ondanks dat je het zelf niet host. Daar is ook al jurisprudentie over volgens mij.

Kort gezegd: Als jij je website om het embedden van andermans content heenbouwt, (bijv. kijkhierTV.nl ofzo) dan mag dat niet.