afstand overbruggen met wifi, meerdere systemen.

Pagina: 1
Acties:

• excaliburvii
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-04-2024
Goedendag,

ik kom niet uit het volgende wat ik wil gaan doen:

Ik heb een huis met een apparte bijbouw. nu wil ik het netwerk wat ik in het huis heb via wifi uitbreiden naar de bijbouw, maar in de bijbouw staan meerdere hardware systemen. mijn plan is om een wifiapparaat aan te schaffen wat wifi over kan zetten naar utp. (niet door middel van een pc met ICS)....

heeft iemand enig idee wat voor een soort apparaat ik daarvoor aan moet schaffen en hoeveel dit kan kosten?

ik kan niet ieder apparaat een wifi adapter geven, aangezien sommige servers zijn met ILO systeem... tevens wordt het dan denk ik een duurdere grap. daarbij komt dat het netwerk in het apparte gebouw optimaal moet zijn en dat lijkt mij het beste dmv bedraad.

alvast hartelijk dank voor elke reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door excaliburvii op 18-02-2011 14:06 ]

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2025

JohnVanZetten

Man on the run!

Makkelijker oplossing:
Als de gebouwen qua lichtnet gekoppeld zijn, kun je m.b.v. Ethernet-over-Lichtnet je signaal naar een router/switch sturen.

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:46

lier

MikroTik nerd

Zo'n apparaat heet een bridge (maar dat had je zelf ook wel heel eenvoudig terug kunnen vinden).
Deze op een switch aan sluiten je bent klaar...

Is het niet een optie om een kabel naar het bij(ge)bouw te trekken?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:42
En veel routers (of met dd-wrt erop) kun je omzetten naar bridge waarbij je dus de 4 poorten op de router kan gebruiken als switch.

Alles is terug te redeneren naar 4

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-02 18:18
Als je al spreekt over server(s) met ILO en zo zou ik ook opteren om een kabel te trekken, dat zijn net systemen die je niet wil aansluiten op een onbetrouwbare en/of trage draadloze verbinding.

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 09:18
Nog een oplossing is om gewoon een router in het bijbouw als client te laten verbinden aan het draadloos netwerk. Deze router sluit je op het bekabelde netwerk van het bijbouw aan.

Ik heb een tijd lang 2 bekabelde netwerken met WDS aan elkaar geknoopt.

[ Voor 48% gewijzigd door sander85 op 18-02-2011 14:39 . Reden: WDS ]

• excaliburvii
ItsValium schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:34:
Als je al spreekt over server(s) met ILO en zo zou ik ook opteren om een kabel te trekken, dat zijn net systemen die je niet wil aansluiten op een onbetrouwbare en/of trage draadloze verbinding.
klopt, dit is mij ook opgevallen, maar 1 nadeel is dat ik geen kabel onder de grond kan trekken en met dit weer toch best wel een grootte kans heb (lijkt mij) dat de kabel kapot zal vriezen. tevens zijn naar mijn weten de draadloze wifi netwerken van tegenwoordig, zeer zeker de N netwerken al redelijker betrouwbaar en snel. al is dit natuurlijk afhankelijk van weersomstandigheden afstand en andere barrières.

of is dit niet correct?

• excaliburvii
ItsValium schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:34:
ik heb nu 3 dagen geleden een kabel getrokken, ongeveer 15 cm onder de grond, vanacht eerste nacht gehad met vorst en sneeuw, kon vanochtend geen connectie meer maken met de server... vanavond even kijken wat er precies mis is, maar ben bang dat de kabel kapot gevroren is of iets dergelijks :'( (daar ging 50 euries aan UTP kabel...)

duussssss toch waarschijnlijk draadloos gaan werken.....

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:55
Als je iets vorstvrij wilt ingraven moet het toch minstens 80 cm diep.

Verwijderd

Daarnaast even door een buisje leggen, die gele PVC pijpen kosten geen drol en helpen wel goed. Daarnaast is het daarmee makkelijk om later nog een kabel bij te leggen.

50 euro aan UTP kabel? Ligt dat gebouw 100 meter verderop?
Pagina: 1