Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vSphere] VMware swapt memory zonder reden

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een raar probleem met 1 van onze VM's. Hij swapt voor een, voor mij onduidelijke, reden naar de VMware swap. Zie:

mem

De ESX host waarop hij draait heeft nog 20GB vrij aan geheugen. Verder hebben de resource pools waar hij in staat geen limit. De virtual machine draait op een ESXi 4.1 machine.

Heeft iemand een idee waarom hij dit doet?

They made me do it.

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:38
Een swap file wordt altijd aangemaakt bij het opstarten van een VM. Dit is nodig om de ESX de gelegenheid te geven een deel van het geheugen dat in gebruik is door de VM tijdelijk naar schijf weg te schrijven (als er minder fysiek geheugen beschikbaar is). Zorg in ieder geval dat alle VM's de VMware Tools geïnstalleerd hebben voor beter geheugenbeheer.

Verwijderd

Draai je een 64 bit OS binnen dit systeem en zijn VMware tools geinstalleerd?
Dubbelcheck ook de properties van de VM. Het laatste tabblad geeft eventuele limieten/beperkingen weer. Deze moeten op "unlimited" staan.

• Gardocki
  • Niet online
De VMware tools zijn geinstalleerd en up-to-date. En de memory staat idd op unlimited.
Erg raar, want zelfs al waren de VMware tools niet geinstalleerd, dan zou hij toch nooit moeten gaan swappen, aangezien de ESX-host nog genoeg geheugen over heeft..

They made me do it.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 18:13
Ook geen gekke reservations in de resource pools?

• Gardocki
  • Niet online
Nope.. Denk dat ik maar 's VMware support om hulp ga vragen.

They made me do it.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Host niet toevallig in een cluster? Waardoor hij dus geheugen vrij moet houden voor eventuele failovers?
Pagina: 1