Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SBS Backup zegt "Success", maar geen backup te vinden!

Pagina: 1
Acties:

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 19:53
Raar probleem. Op een Exchange-server draait SBS Backup elke nacht een succesvolle backup en schrijft deze naar een backup-map op een fileserver (dus andere machine). Als ik echter op die fileserver inlog en ga kijken, is de backup-map leeg. Volgens de logfile zou er echter op die locatie een backupfile gemaakt zijn, waar hij een paar uur mee bezig is geweest en die ook succesvol is geverifieerd. Er zijn geen foutmeldingen van welke aard dan ook. De 'backup destination' in de logfile is correct en het is ook echt de goede machine en map waar ik in kijk. Verkenner staat ingesteld op 'show hidden files and folders'.

Het zal wel aan mij liggen, maar wie kan me helpen met dit mysterie?

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Run de job eens handmatig en kijk of de .bkf op de andere schijf wordt aangemaakt en groeit.
Als dat niet gebeurt, kijk eens naar de rechten, als het wel gebeurt, kijk eens na de backup wat er precies gebeurt in de folder (als het te lang duurt gewoon een 2e job aanmaken van alleen bijv. de systemstate of een klein foldertje).

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 19:53
Nou dat lijkt meteen de gouden tip. Als ik vanuit de Exchange-server naar de map op de fileserver browse zie ik wel backups, log ik direct in op de fileserver, dan niet. Als ik op de fileserver inlog vanuit het domain van de mailserver, werkt het wel. Vreemd, maar ik ben nu in elk geval gerustgesteld dat er backups zijn gemaakt.

Dankjewel!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

No problemo, nu meteen ook je logs laten mailen naar je helpdesk/admin en klaar is kees.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.