Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[SRV2008 / Exchange 2007] Outlook versie geblokkeerd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Server 2008 en daarop een Exchange 2007.
Wij werken overal met Office 2007 of nieuwer en hebben nog geen problemen gehad.

Nu heb ik een laptop geïnstalleerd met W7 en wil ik graag outlook 2003 gebruiken.
Ik heb Office 2003 geïnstalleerd maar krijg bij het opstarten van outlook de volgende melding:
"De beheerder van de Exchange-server heeft de versie van Outlook die u gebruikt, geblokkeerd. Neem voor ondersteuning.....''
"Your Exchange Server administrator has blocked the version of Outlook that you are using. Contact your administrator for assistance."

Op het internet heb ik gezocht maar kwam niet de juiste oplossing tegen.
1. kb/924625 - Method 6: Unblock your version of Outlook in Exchange 2007
- Deze heb ik uitgevoerd maar helaas geen gewenst resultaat.
(Set-CASMailbox MailboxName -MAPIBlockOutlookVersions:$null)
2. Reg keys verwijderen van de laptop office opnieuw installeren
- Dit heb ik gedaan maar geen oplossing nog.

Weten jullie nog iets dat ik kan doen?

Gr, Jack

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:26
Zonder zoekwerk is het volgende niet geheel zeker maar laat ik dit balletje eens opgooien.
Als je exchange 2007 installeerd en zegt dat je alleen office 2007 clients heb dan maakt exchange geen public folders aan welke bij 2003 en oudere clients nodig is voor sommige communicatie.
Dit zou mogelijk ook nog effect kunnen hebben op je probleem.

Zie ie zo vind ik het al vreemd dat jij dat mapi block commando draait op de mailbox ipv de store.
Die block zit namelijk niet op mailbox niveau maar op store niveau.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Verwijderd

Topicstarter
Red Cell schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:10:
Zonder zoekwerk is het volgende niet geheel zeker maar laat ik dit balletje eens opgooien.
Als je exchange 2007 installeerd en zegt dat je alleen office 2007 clients heb dan maakt exchange geen public folders aan welke bij 2003 en oudere clients nodig is voor sommige communicatie.
Dit zou mogelijk ook nog effect kunnen hebben op je probleem.
Bovenste stuk wat je zegt over de public folders zou de oplossing kunnen zijn, hier ga ik op verder zoeken.
Zie ie zo vind ik het al vreemd dat jij dat mapi block commando draait op de mailbox ipv de store.
Die block zit namelijk niet op mailbox niveau maar op store niveau.
Dit commando : (Set-CASMailbox MailboxName -MAPIBlockOutlookVersions:$null) werd als oplossing gegeven bij de neergezet KB die ik gegeven heb.
Dit zou een ''mogelijke'' oplossing kunnen zijn.
Daarom heb ik het hier ook gepost omdat het vaker naar voren komt op het internet als er gezocht word op mijn foutmelding :)