Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:01
Ik ben op zoek naar een router waarmee je de wifi aan en uit kunt zetten met een knop of toets op de router zelf, dus niet via inloggen op de pagina van de router.

Ik heb er nog maar twee kunnen vinden nl:

HERCULES WIRELESS N ROUTER HWNRI-300
Netgear WNDR3700

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Hercules, maar zijn er nog meer routers met zo'n dergelijke knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zover ik weet heeft elke Sitecom 300N router een aan / uit schakelaar. Maar zeg eigenlijk nooit mijn router uit, waarom wil je dit doen? Kosten / engergie besparing?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Destianto schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:54:
Zover ik weet heeft elke Sitecom 300N router een aan / uit schakelaar. Maar zeg eigenlijk nooit mijn router uit, waarom wil je dit doen? Kosten / engergie besparing?
Goed lezen TS wilt alleen WIFI uitzetten, niet de gehele router.

Is inderdaad een optie die niet op veel routers zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kon dit dacht ik met linksys routers getimed doen als je er een custom firmware opzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-08 13:13

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Kan je niet gewoon een snelkoppeling maken naar het tabblad in je router waar de wirelessbroadcast aanzet of net uitzet. Dan hoef je enkel maar dubbelklik, verzet bolletje, save settings, te doen. Keuze genoeg bi dat soort routers :P
Neen serieus, waarom wil je het kunnen uitschakelen met een schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Oke, inderdaad iets te vluchtig gelezen, maar wat heeft het voor nut om de Wifi uit te schakelen?
Detectie / beveiligings doeleinden?

[ Voor 58% gewijzigd door Greatsword op 18-02-2011 13:19 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Dat knopje op die netgear is volgens mij van WPS (Wifi Protected Setup) niet om de functie aan of uit te schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-08 15:55
Joindry schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:00:
Kan je niet gewoon een snelkoppeling maken naar het tabblad in je router waar de wirelessbroadcast aanzet of net uitzet. Dan hoef je enkel maar dubbelklik, verzet bolletje, save settings, te doen. Keuze genoeg bi dat soort routers :P
Neen serieus, waarom wil je het kunnen uitschakelen met een schakelaar?
Nadeel is dat er ook routers zijn die even een complete restart doen als je bolletje doet en dan opslaan. Kwam ik laatst achter toen ik iemand draadloos ging fixen via teamviewer. Ik klik op opslaan en hoppa, inet weg, telefoonverbinding weg, 3 minuten later, tring tring,

Je zou er wat aan hebben als je merkt dat je kinderen stiekem wifi lopen te gebruiken terwijl ze al zouden moeten pitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 15:43
dus je wilt de internettoegang dichtzetten na een bepaalde tijd voor bepaalde clients... (lees telefoon, laptop, desktop). Er zijn wel routers waarbij dat mogelijk is. Dan kun je op bepaalde tijden mac adressen blokken.

Je kan ook eeen tweede AP neerzetten, waar alleen de kinderen op aanloggen en daarvan na sesamstraat de stekker eruit trekken ;)

[ Voor 23% gewijzigd door muppet99 op 18-02-2011 13:12 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik zou zelf kiezen voor een losse accespoint en daar een schakelaar tussen doen.

Afbeeldingslocatie: http://store.rjmpc.com/product_images/745883553860.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdelenhuis.nl/artikelAfb/8287-410x400.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door raymonvdm op 18-02-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 20:37
Bij de Netgear WNDR 3700 kan je met 1 druk op de knop wireless aan/uit zetten.

Werkt prima hier, gebruik toch de helft van de tijd geen draadloze verbinding. Dan zet ik hem dus gewoon uit.
Bespaard ook nog eens stroom. Je ziet de knop al wel op meerdere routers verschijnen.

Door deze knop mogen de fabrikanten geloof ik het green label gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door Roger_Rabbit op 18-02-2011 13:16 ]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:13
Net even geprobeerd en mijn WRT320N van linksys heeft de mogelijkheid om de wireless uit te zetten met de dd-wrt firmware. Net als waarschijnlijk veel andere routers die dd-wrt ondersteunen.
Onder services zit een kopje genaamt: "SES / AOSS / EZ-SETUP / WPS Button" waarrbij je deze de optie kan geven om de wireless uit te zetten. wellicht werkt het met meer routers in combinatie met de dd-wrt firmware.
Ook heeft de firmware de mogelijkheid om de uren dat het wireless aanstaat te schedulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 11:55

klown

geek

Draytek vigor 2130n heeft ook een knopje om wlan aan/uit te schakelen fysiek op de router zelf (en de router wordt er niet door gereset)

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
Fritzbox ook volgens mij; je kan 'm in nacht-modus draaien waarbij WiFi uit staat (tijd kun je zelf instellen, dus 0:00-23:59). Met het knopje kun je 'm weer aanzetten. Gaat weer uit volgens mij zodra alle clients afgemeld zijn.

Je kan wifi zelfs aanzetten via de telefoon.

Zal de config eens doorspitten.
[edit]
Je kan wifi aan en uit zetten met de telefoon:
WLAN (Funknetzwerk) einschalten #96*1*
WLAN (Funknetzwerk) ausschalten #96*0*

En je kan 'm via nacht-modus uitzetten; via knop of telefoon kan ie weer aan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OlJdwbUJr7aSTRhKD2aJ6p8w/full.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Krypt op 18-02-2011 13:35 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratzip
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Op de Zyxel 2602 HN zit er een:
http://internet.telfort.n...len/modem/P-2601HN-F1.jpg
(knopje zit aan de linker kant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
De optie om de wifi uit kunnen zetten is eigenlijk een compromis, mijn vriendin wil niet continu in de wifi straling zitten, maar ik wil wel ff de ereader, laptop etc draadloos kunnen verbinden. Dan is het dus heel makkelijk om even via een knop of schakelaar de wifi aan/ uit te zetten. Dan is zeg maar iedereen weer tevreden :)

Heeft iemand trouwens ervaring met de hercules, is namelijk ook nog eens redelijk geprijsd.

[ Voor 12% gewijzigd door rened80 op 18-02-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratzip
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Huh je kan wifi straling niet voelen toch? In dat geval kan je ook gewoon een klein rond stukje tape over het wireless lichtje plakken en zeggen dat je bluetooth gebruikt ofzo. En dat dat 'alleen aan gaat als je het gebruikt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Hebben jullie DECT telefoons thuis? Zitten namelijk op dezelfde frequentieband :)
Anders eens kijken naar een router die iets van low-power mode ondersteund (zoals weer de Fritzbox); die gaat pas vol zenden zodra er een wifi connectie is.

[edit]
En anders de optie die raymondvdm geeft toch een optie; ergens een goedkoop Wifi accesspoint/router op de kop tikken waarbij je de router functionaliteit uitschakelt, op je netwerk aansluit en vervolgens gewoon met een schakelaar aan en uit zetten. Waarschijnlijk ook nog de goedkoopste oplossing.

[ Voor 39% gewijzigd door Krypt op 18-02-2011 14:03 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 09:51
rened80 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:38:
mijn vriendin wil niet continu in de wifi straling zitten
Jeetje, dan zou ik d'r maar niet vertellen wat er verder nog in de lucht hangt naast WiFi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-07 01:05
Slurpgeit schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:07:
[...]

Jeetje, dan zou ik d'r maar niet vertellen wat er verder nog in de lucht hangt naast WiFi :).
Inderdaad. Daarbij is het nog niet bewezen dat alle stralingen (en dat zijn er nogal wat) slecht zijn voor je.
Ik zou eerder mijn vriendin even vertellen dat ze niet zo moet zeuren dan geld uitgeven voor een nieuwe router, maar that's me :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
hahaha ja ik snap jullie punt hoor. en nee om dezelfde reden ook geen dect telefoons.
Nu heb ik zelf een goedkoop routertje van sweex gekocht, maar ik merk dat deze wat langzaam wordt, want alle snelheden qua internet gaan omhoog.

Dus ik dacht een goede reden om een nieuwe router te kopen, met de mogelijkheid van een fysieke aan uit knop.

@roger rabit, hoe is bij jou de draadloze verbinding bij de netgear WNDR3700, ik lees hier wisselende verhalen over qua sterkte

• Krypt
Ter info; de HERCULES WIRELESS N ROUTER HWNRI-300 is nu in de aanbieding bij iBood voor €25,-

Pvouput live

Pagina: 1