Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe laptop (voornamelijk om mee te nemen onderweg) en nu vind ik de Macbook Air nogal vet natuurlijk.
Wat ik er zoal op wil gaan doen is ontwikkelen in Visual Studio 2008 (BIDS) i.c.m. SQL Server 2008R2 (BI-suite).

Nu las ik zojuist deze blogpost:
http://blogs.msdn.com/b/s...microsoft-evangelist.aspx
Een Microsoft medewerkster met een Macbook Air.

Heeft er iemand ooit SQL Server 2008R2 gedraaid via Bootcamp (Win7)?
Hoe performed deze? Al eens enkele queries gedraaid op bijvoorbeeld AdventureWorks?

Over het algemeen draait Windows 7 erg netjes op de Macbook Air (YouTube staat vol met filmpjes), alleen nu wil ik graag de meningen van mede-ontwikkelaars horen.
Anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als je het kan draaien op elke willekeurige andere Win7 machine met een Core 2 Duo en 4GB RAM, is er geen reden waarom het op de MacBook Air niet zou draaien. Apple gebruikt geen magische processoren. Ik zou zelfs durven beweren dat de kans aanwezig is dat een identiek gespecte Thinkpad beter zou performen, omdat Lenovo aanmerkelijk meer tijd steekt in het optimaliseren van Windows drivers dan Apple doet. Niet heel vreemd ook. ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja ik draai SQL Server 2008 R2 op m'n MacBook Pro, maar daarvoor ook op m'n MacBook unibody en ik werk zelfs meestal in VMware in plaats van Boot Camp. Nu ben ik geen BI'er en ik heb geen GB's aan databases, hooguit enkele honderden MB's maar het punt is dat ik geen verschil merk met een Windows laptop.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties!

@Canaria: Lokaal zal ik alleen de AdventureWorks databases hebben draaien (OLTP en OLAP), niet zo bijzonder groot (paar GB's).
Voornamelijk vanuit BIDS (Visual Studio 2008) een connectie maken naar een ontwikkel-/productieserver of lokaal een sample-set inlezen van een productiedatabase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:59:
Thanks voor de reacties!

@Canaria: Lokaal zal ik alleen de AdventureWorks databases hebben draaien (OLTP en OLAP), niet zo bijzonder groot (paar GB's).
Voornamelijk vanuit BIDS (Visual Studio 2008) een connectie maken naar een ontwikkel-/productieserver of lokaal een sample-set inlezen van een productiedatabase.
moet gewoon mogelijk zijn, gewoon 4 gb ram of meer in de air dan zit je wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou dan ook inderdaad het topmodel kiezen (13", 2,13Ghz, 4GB).
Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:04:
[...]

moet gewoon mogelijk zijn, gewoon 4 gb ram of meer in de air dan zit je wel goed.
Meer dan 4GB RAM in de MacBook Air? Dat zou leuk zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even wat ge-googled over de Windows Experience Index (I know) i.c.m. met de MacBook Air 13":

MacBook Air 13" 2.13GHz 256GB SSD 4GB Ram Late 2010 = 5.3!
Gewoon meer dan mijn laptop bij de klant:
Dell E6410 (i5 2,4Ghz, 8GB, Intel GPU) = 4.3...
(Dit komt voornamelijk door de GPU)

http://forums.macrumors.c...hread.php?t=631734&page=4

Details:
I got the 13" *1.86GHz* 256SSD 2GB Ram.
Processor: 5,3
RAM: 5,5
Gfx: 5,3
Gaming gfx: 6,0
Hard disk: 6,9
Top model:
Component Details Subscore Base................................................ score
Processor Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU L9600 @ 2.13GHz..................... 5.7
Memory (RAM) 4.00 GB.................................................................. 5.9
Graphics NVIDIA GeForce 320M....................................................... 5.3
Gaming graphics 1915 MB Total available graphics memory.................... 6.0
Primary hard disk 14GB Free (33GB Total).......................................... 6.9

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Die Windows Experience index zegt bijzonder weinig. Het is een getalletje dat eigenlijk enkel zegt dat het traagste onderdeel die score heeft. Lekker nuttig. Als ik een 12-core Mac Pro pak met 64GB RAM en ik pak een 4200rpm SATA schijfje uit een rev-A MacBook Air, is de WEI misschien ook wel 3,8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Whieee schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:55:
Die Windows Experience index zegt bijzonder weinig. Het is een getalletje dat eigenlijk enkel zegt dat het traagste onderdeel die score heeft. Lekker nuttig. Als ik een 12-core Mac Pro pak met 64GB RAM en ik pak een 4200rpm SATA schijfje uit een rev-A MacBook Air, is de WEI misschien ook wel 3,8.
Maar tegelijk weet je ook dat je ervaring ruk is omdat je constant op je 4200rpm schijf moet wachten. Het zegt dus wel degelijk íets ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Whieee op 18-02-2011 17:06 ]

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Digistorm schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:58:
[...]

Maar tegelijk weet je ook dat je ervaring ruk is omdat je constant op je 4200rpm schijf moet wachten. Het zegt dus wel degelijk íets ;)
mwah. Een WEI van 3.8 zegt dat er minstens iets is dat een score van 3.8 doet. Het zegt niets over de performance van de machine. Ik denk dat het instapmodel van de MBA wel aangetoond heeft dat het ene trage onderdeel het andere niet is. Een 42% tragere CPU dan de 13" MacBook Pro, de helft minder RAM, dezelfde IGP, en een SSD. De SSD maakt alle verschil in 'experience' van het OS. De experience van het OS is op de MBA dus beter dan de MBP. Maar voor CPU intensieve taken maakt de MBP gehakt van de MBA. Toch hebben ze beide een WEI van 5.7. Makes no sense.

edit/quote, what's the difference :+

Pagina: 1