Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Communicatieprobleem met USB geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik heb een Asus Xonar U1 USB geluidskaart aangesloten op een Windows XP laptop. Deze heeft lange tijd redelijk goed gewerkt, maar de laatste dagen heb ik een vreemd probleem.

Als je de USB stekker inplugt start automatisch de meegeleverde 'audio center' software. Hierin kun je diverse belangrijke zaken instellen, zoals de output modus (PCM of Dolby Digital), aantal kanalen, etc. Helaas blijven de laatste dagen alle select boxjes leeg:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/xonar_u1_not_recognized.jpg

Mijn receiver geeft aan nog steeds Dolby Digital te ontvangen, dus blijkbaar zit de kaart nu 'vast' in Dolby Digital mode. Ik vermoedde een defect aan de geluidskaart, maar als ik hem op een andere laptop installeer dan werkt hij prima. Bizar bijverschijnsel: nadat ik de kaart aan een andere laptop had gehangen, functioneerde hij weer zoals vanouds op mijn eigen laptop. Na een reboot van de computer niet meer.

Wat ik al heb geprobeerd om het op te lossen:
  • Andere USB poorten
  • Device disabled en weer enabled
  • Drivers en software verwijderd en nieuwste versies opnieuw geinstalleerd
  • Oudere drivers
  • Andere geluidskaart in mn systeem uitgeschakeld
  • Alle andere USB apparaten losgekoppeld
  • Schudden met de geluidskaart en helende spreuken mompelen
Niets mag baten. Heeft iemand een idee over hoe ik XP en mn geluidskaart weer aan het communiceren krijg?

PS: vermijd dit apparaat! Ik heb er al veel gedonder en een RMA mee gehad.

TabCinema : NiftySplit