Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sstfn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-01-2023
Hallo,

Ik ben hier bezig met een windows server maar nu wil het geval zijn dat ik ineens geen enkele rechten meer heb over de map 'groep6c'. Ik kan dit allemaal handmatig terugzetten maar is er geen andere manier?

Als ik aanvink dat ik alles wil toepassen ook op submappen zegt die dat ik daar geen rechten voor heb aangezien niemand rechten over die bestanden en mappen heeft. En vervolgens stelt die dus niks in..

Het is me gebeurd nadat ik via \\server\groep6c de rechten heb ingesteld. Wat er precies heeft gedaan weet ik niet maar wel dat alle rechten ineens van alle bestanden en mappen af zijn.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Het is echt heel veel werk om dat allemaal handmatig te doen aangezien er >1000 bestanden staan..

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

sstfn schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:42:
Hallo,

Ik ben hier bezig met een windows server maar nu wil het geval zijn dat ik ineens geen enkele rechten meer heb over de map 'groep6c'. Ik kan dit allemaal handmatig terugzetten maar is er geen andere manier?

Als ik aanvink dat ik alles wil toepassen ook op submappen zegt die dat ik daar geen rechten voor heb aangezien niemand rechten over die bestanden en mappen heeft. En vervolgens stelt die dus niks in..

Het is me gebeurd nadat ik via \\server\groep6c de rechten heb ingesteld. Wat er precies heeft gedaan weet ik niet maar wel dat alle rechten ineens van alle bestanden en mappen af zijn.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Het is echt heel veel werk om dat allemaal handmatig te doen aangezien er >1000 bestanden staan..

Bedankt alvast
Take ownership met een administrator account en dan de gebruikers /groepen toevoegen met de desbetreffende rechten?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sstfn
Maar dat moet ik bestand voor bestand doen. Als ik de hoofdmap overneem met Take ownership en aanvink dat ik ook alle onderliggende mappen wil dan krijg ik alleen maar errors omdat die daar geen rechten over heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sowieso NOOIT Full Control rechten geven aan gebruikers/groepen want daarmee kunnen dus de permissions gewijzigd worden.

Take Ownership inclusief alle onderliggende folders zou gewoon moeten werken.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

En als je alleen de owership overneemt op de hoofdmap, en daarna permissies gaat opzetten, en daar die inheritance op laat zetten? Wat zijn de precieze foutmeldingen en kan je controleren wie dan wel owner zijn op deze mappen?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sstfn
kKaltUu schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:36:
En als je alleen de owership overneemt op de hoofdmap, en daarna permissies gaat opzetten, en daar die inheritance op laat zetten? Wat zijn de precieze foutmeldingen en kan je controleren wie dan wel owner zijn op deze mappen?
Niemand is de owner van die mappen en krijg dus alleen dat ik er niet in kan aangezien ik de rechten niet heb.

// Topic kan dicht.
Was een vinkje vergeten te plaatsen. :z

[ Voor 6% gewijzigd door sstfn op 04-03-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:25

SeatRider

Hips don't lie

sstfn schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:01:
[...]

Niemand is de owner van die mappen en krijg dus alleen dat ik er niet in kan aangezien ik de rechten niet heb.
Als (domain)administrator moet je jezelf wel weer owner kunnen maken.

Voorbeeldje voor Vista: http://www.vista4beginner...ermissions-take-ownership

[ Voor 13% gewijzigd door SeatRider op 04-03-2011 10:05 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sstfn
SeatRider schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:04:
[...]

Als (domain)administrator moet je jezelf wel weer owner kunnen maken.

Voorbeeldje voor Vista: http://www.vista4beginner...ermissions-take-ownership
Het is me al gelukt, ik was een vinkje vergeten te zetten ergens. :')
Pagina: 1