PcS+ Radeon 5850 VRM Overclock doet raar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dag tweakers. ik probeer m'n PcS+ 5850 te overklokken, maar bij de VRM gaat er iets mis.

het punt is, als ik m'n pc opstart en daarna gelijk MSI afterburner, GPU-Z en Furmark, dan zet ik m'n klok op 1150MHZ (die is stabiel). als ik Furmark dan een minuutje laat lopen en m'n VRM hoger ga zetten haal ik makkelijk de 1200MHZ. maar als ik Furmark dan op pauze (spatiebalk) zet, en na 10 seconden weer aanzet dan krijg ik gelijk een crash (verticale streepjes in een rare kleur. geluid doet het dan nog wel etc.). dus hoe weet ik nou hoe ik 'm stabiel krijg en hoe ver ik kan gaan?
overigens, m'n core loopt al op 860 MHZ zonder overvolt! =D

anyway, weet iemand wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:23:
dag tweakers. ik probeer m'n PcS+ 5850 te overklokken, maar bij de VRM gaat er iets mis.

het punt is, als ik m'n pc opstart en daarna gelijk MSI afterburner, GPU-Z en Furmark, dan zet ik m'n klok op 1150MHZ (die is stabiel). als ik Furmark dan een minuutje laat lopen en m'n VRM hoger ga zetten haal ik makkelijk de 1200MHZ. maar als ik Furmark dan op pauze (spatiebalk) zet, en na 10 seconden weer aanzet dan krijg ik gelijk een crash (verticale streepjes in een rare kleur. geluid doet het dan nog wel etc.). dus hoe weet ik nou hoe ik 'm stabiel krijg en hoe ver ik kan gaan?
overigens, m'n core loopt al op 860 MHZ zonder overvolt! =D

anyway, weet iemand wat hier aan de hand is?
Je hoeft je geheugen niet zo ver te overclocken, de core geeft meer perf als je die overclockt. En verticale streepjes geeft aan dat je geheugen dus ook niet verder wilt.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!