Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista] Security Center start niet

Pagina: 1
Acties:

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 09:27
Op de laptop van een kennis kon de Security Center niet meer gestart worden.
Na het verwijderen van een aantal virussen en een hoop malware, merkte ik op dat de Security Center Service verdwenen was.

Na een zoektocht heb ik deze terug geplaatst:
sc create wscsvc type=share start=delayed-auto error=normal binPath="C:\Windows\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted" depend=RpcSc/WinMgmt obj="NT AUTHORITY\LocalService" /DisplayName="Security Center"
Nu staat de service mooi in het lijstje, maar kan hem nog steeds niet starten:
Fout 1075: De afhankelijkheidsservice bestaat niet of is voor verwijdering gemakeerd.
Ik heb de dependencies gecontroleerd (WMI, RPC en DCOM SPL) en deze zijn allemaal netjes (automatisch) gestart.

Ik ben een beetje door alle resultaten op internet heen en wil graag vermijden de pc te moeten formateren.
Iemand nog een idee?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Niet wat je wil horen denk ik, maar toch. Een vraag die ik aan de meeste mensen stel die willen voorkomen dat ze hun pc moeten formatteren: als je weet dat er een hoop malware en virussen op hebben gestaan, ga jij dan nog met een gerust hart je bankzaken doen op dat systeem? Ben je helemaal zeker dat je alles echt verwijdert hebt? Daarnaast heb je een aardige kans dat je langer bezig bent met het oplossen van dit soort problemen dan dat je bezig zou zijn met een schone installatie.

En om ook nog even antwoord te geven op je vraag: deze ook al geprobeerd?
http://www.kaliphonia.com...-or-has-been-marked-for-d

Desktop | Server | Laptop

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 09:27
Rupie schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:31:
Niet wat je wil horen denk ik, maar toch. Een vraag die ik aan de meeste mensen stel die willen voorkomen dat ze hun pc moeten formatteren: als je weet dat er een hoop malware en virussen op hebben gestaan, ga jij dan nog met een gerust hart je bankzaken doen op dat systeem? Ben je helemaal zeker dat je alles echt verwijdert hebt? Daarnaast heb je een aardige kans dat je langer bezig bent met het oplossen van dit soort problemen dan dat je bezig zou zijn met een schone installatie.

En om ook nog even antwoord te geven op je vraag: deze ook al geprobeerd?
http://www.kaliphonia.com...-or-has-been-marked-for-d
Dat klopt, maar het is dan ook mijn pc niet, anders zou ik niet twijfelen.
Ik wil gewoon niet verantwoordelijk zijn voor het eventuele verlies van documenten/progs.

De link die je aanhaalt heb ik idd al geprobeerd, maar tevergeefs.

Ik denk dat ik toch maar aan het formateren ga ;)