Toon posts:

Meerdere koetjes via netwerk uit 1 buff-in?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bv. 2 koetjes op 2 machines heb draaien, kan ik die dan allebei dezelfde buff-in en buff-out op mijn netwerkschijf laten gebruiken?

Of moet ik op die netwerkschijf voor elk koetje een aparte map met aparte buffers maken?

Verwijderd

Kijk hier eens
[topic=138116]

Misschien kom je er dan uit

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja, dat noemt men bij dnet buffer sharing.
Ga de setup van de koe maar eens in, dan kom je het vanzelf tegen }:O

* DSmarty vraagt zich af wie nu de HlpDsk is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik het zo doe gaat het dus fout? :

Ik start een koetje vanaf m'n netwerkschijf op een PC.

Ik loop naar een andere PC, log daar ook in, en kan daar dus ook op mijn netwerkschijf.

Ik start daar de koe nog eens, en die loopt dan ook op de 2e PC. MAAR hij gebruikt dus gewoon dezelfde buffer van de 1e, zonder speciale sharing-settings in de ini.

Gaat dat dus fout of goed?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:28
Dat gaat gewoon goed. Als je dit met veel PC's doet heb je wel kans dat je buffer gelocked raakt (zelf nu 1 keertje in ruim een jaar gehad). Waarom dat is weet ik niet, maar het werkt dus verder wel gewoon(ik werk trouwens ook nog met verschillende besturingssystemen door elkaar : Win NT,98, Solaris)

[removed]

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:17

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Ik heb al een half jaar ca. 10 pc op 1 buffer draaien, zonder speciale instellingen.
Nooit geen problemen mee gehad.
Als 's avonds m'n collega's ongeveer gelijktijdig naar huis gaan, worden de buffers ook goed teruggezet (het verwerkte percentage wordt onthouden)
Mijn client draait zichtbaar en als avonds en pakket is afgehandeld pakt hij het volgende pakket exact op die plaats op waar de andere client gestopt is.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Verwijderd

Voordat ik een proxy draaide gebruikte ik ook 1 buff-in en -out voor mijn PC's. Wat er bij mij gebeurde is dat na een restart van de clients of door het uitzetten van de PC's dat de clients de blokjes nogal eens omwisselden.

PC 1 scrhijft pakket 1 weg, PC 2 schrijft pakket 2 weg, na opstarten laadde dan PC 1 pakket 2 en PC 2 laadde pakket 1. PC 1 draaide op Linux en PC 2 op Windows, en wat zegt de client dan....pakketje is van ander OS/CPU enz. en begon weer opnieuw aan pakketje.

Vooral met OGR (soms wel 200 GNodes weg per keer) was dit zwaar irritant. :(

Ik zou zeggen gewoon een proxy gebruiken.

Verwijderd

Ik had 17 pc's op deze wijze op dezelfde buffer-in en buffer-out lopen, zonder problemen.

Alles draaide echter wel op NT-server en workstation. Dus als de gebruikte pc's hetzelfde OS gebruiken kun je prima op deze wijze werken. Gebruik je meerdere OS'en door elkaar. Kun je beter verschillende mappen aanmaken voor ieder OS. Of inderdaad een proxy installeren, maar dit lijkt me wat overdreven als je een klein aantal pc's hebt.
Pagina: 1