Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC met de volgende specs en wilde deze in verband met hoog memory gebruik met behulp van de bijgeleverde master CD\DVD's terugbrengen naar de fabrieksinstellingen en dan gewoon gebruiken voor het normale huis/tuin en keukengebruik. Ik heb altijd op deze PC WoW gespeeld zonder problemen maar sinds een nieuwe expansion krijg ik constant hoog memory usage met als gevolg willekeurige crashes. Dit gebeurt soms na 2 uren maar laatste paar dagen gebeurt het bijna om de haverklap, het systeem zit dan helemaal vast en alleen via de aan\uit knop kan ik weer opstarten. Ik heb nu mijn vorige systeem weer uit de kast gehaald en daar draait nu alleen nog maar WoW op en als een trein. Door PB worden 2 master CD/DVD's bijgeleverd waar alle software opstaat (ik heb dus geen originele Vista Home Premium CD\DVD)

Nu vanaf de master CD\DVD wil hij het systeem wel opstarten maar geeft hij plots een bericht dat de 'bootmgr' mist, na herstart meteen aangegeven dat ik van CD wil booten en dan geeft hij aan dat Windows files installeert. Na het installeren van de files krijg ik het 'Packard Bell Herstel' scherm waar ik kan kiezen om de PC te herstellen, maar waarneer ik voor deze optie kies geeft hij aan dat er geen cd\dvd is geplaatst, via 'opties' kan ik dan de 2 master cd\dvd's controleren.......de 1ste is OK maar bij de 2e geeft hij constant 'bad crc' aan met een tekst erbij.
Hij geeft o.a. deze tekst weer: 'E:\PARTS\XVI000CF.XX\VISTAX86.TAG BAD CRC OLD(cijferreeks NEW 00000000'
De PC is nu zeker al 2 uur bezig met controle van de 2e master CD/DVD, en geeft constant bad crc's aan.
Het scherm waar hij dit in aangeeft heet 'Crc95 v3.10'

Mijn vraag is nu of er iemand is die mij kan helpen zodat de PC weer 'normaal' gaat werken.

Onderstaand de configuratie:
Packard Bell iMedia X1100 - Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz

Cachegeheugen
Type: L2 Cache
Grootte geïnstalleerd: 8 MB
Cache per processor: 8 MB ( 2 x 4MB (4MB per core-paar) )

Moederbord (Foxconn)
Chipsettype: VIA PT890
Snelheid gegevensbus: 1066 MHz

Ram
Grootte geïnstalleerd: 2 GB / 4GB max.
Technologie: DDR2 SDRAM
Model: DIMM 240-pins
Configuratiekenmerken: 2 x 1 GB

Optische opslag
Type: DVD±RW

Graphics controller
Type: PCI Express x16 - insteekkaart

Grafische processor/leverancier: NVIDIA GeForce 8500 GT

Audio output
Type: Geluidskaart - geïntegreerd
Uitvoermodus geluid: 7.1 channel surround
Conformiteitsnormen: High Definition Audio

Uitbreiding / aansluiting
Totaal Expansion Bays (Vrij):
Vooraan toegankelijk - 5.25" x 1/2H
Intern - 3.5" x 1/3H
Totaal aantal uitbreidingsslots (vrij):
1 ( 0 ) x processor - LGA775 Socket
2 ( 0 ) x geheugen - DIMM 240-pins
1 ( 0 ) x PCI Express x16
1 ( 1 ) x PCI Express x1
2 PCI

Interfaces:
6 x Hi-Speed USB - 4-PIN USB type A ( 2 in de voorkant )
1 x IEEE 1394 (FireWire)
1 x toetsenbord - algemeen - 6-pens mini-DIN (PS/2 stijl)
1 x muis - algemeen - 6-pens mini-DIN (PS/2 stijl)
Audio - Uitgang
1 x microfoon - invoer - mini-telefoon 3,5 mm.
1 x netwerk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45
Scherm/video

Besturingssysteem / software
Microsoft Windows Vista Home Premium

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doorgaans is het slimmer om gewoon een schone vista DVD ("tweaked" versies kun je beter vermijden) ergens te halen/downloaden. Op een DVD'te branden en gaan met die banaan.

Vraagt windows dan niet om een key? Dat klopt, die staat nl. op je kast.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even contact op nemen met Packard Bell voor een vervangend setjes CDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wow Darkstone bedankt voor de snelle reactie,

Ik heb in de tussentijd nog even wat info toegevoegd.

Excuses voor de volgende domme vragen....
Als ik het dus goed begrijp ligt het aan Vista? Is het dan niet beter om een Windows 7 te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de Vista key niet gebruiken met Windows 7.
En nee, je CD is gewoon gaar (of de speler niet helemaal lekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm Island88,

PC is net klaar met 2de Master CD\DVD en geeft in een scherm 'crepartlist' aan dat het media beschadigd is.

ik ga wel even informeren en anders een schone Vista/Windows 7 aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je licentie is voor Vista, wil je Win7 zal je hiervoor een aparte licentie moeten regelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, hoe goed is jouw portemonnee gevuld?
pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)

Dat is het niet waard als je het mij vraagt. Zo slecht is vista nu ook niet.

Wat een drukte opeens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga wel even informeren en anders een schone Vista/Windows 7 aanschaffen.
Dan kun je beter doen wat Darkstone voorstelde, 100% legaal als je jou eigen key gebruikt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laatste opmerking:

Na opstarten geeft hij aan: bootmgr missing, press ctrl+Alt+Dlte om opnieuw op te starten.
Helpt dan nog steeds een nieuwe Vista installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:15
Lijkt op een gare CD. Wat je voor de zekerheid nog kunt checken is of de kabel SATA/PATA goed is aangesloten op de drive en mobo en evt. vervangen. En anders om een nieuw setje cd's vragen bij PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:07
Je kunt gewoon een schone installatie doen met de licentie op je kast.
(Ben je ook meteen van al die packard bell/acer meuk af, wordt die ook een stukkie sneller van)
Zorg wel echter dat je even de drivers of op een andere machine of van te voren gedownload hebt.

Mocht je geen cdtje kunnen vinden is er vast wel een tweaker te vinden die er een op de post wil gooien voor je.
(Al moet ik eerlijk bekennen dat ik alleen nog een 64 bit SP1 Vista OEM dvd voor je heb, daar SP2 een behoorlijke install is moet ik bekennen dat het handiger is om er even een te fixen waar de nieuwste SP in zit.)

Je kan er ook voor kiezen om Windows 7 aan te schaffen, maar een Vista 64 is prima met alle updates hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:15
Windows ergens downloaden en daarna installeren met jouw key is prima legaal. Met mijn OS wil ik echter ook zeker zijn van de bron. Een mooie Vista ISO van Piratebay zal ik dus niet zo snel gebruiken.

Edit: Als een kennis/familielid/vriend nog op school zit/studeert/werkzaam is dan kunnen zij vaak zeer goedkoop een upgrade licentie kopen. Upgrade licenties zijn meestal ook schoon te installeren.
Zo heeft mijn Windows 7 Ultimate licentie een whopping €11 gekost.

[ Voor 40% gewijzigd door Polster op 18-02-2011 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:44
Ik denk niet dat het voor KravMaga zo makkelijk is om een schone Windows Vista versie te downloaden (verdomd lastig te vinden, en als je niet goed oppast heb je zo een geinfecteerde versie binnengehaald).
Ik zal hier wel even rondkijken of ik nog een Vista install CD'tje heb (volgens mij slingert er nog wel eentje rond van mijn laptop)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had veel eerder een topic moeten maken had me een hoop ellende en een paar grijze haren extra gescheeld:)
Ik ben jullie allemaal echt heel erg dankbaar voor zowel het zeer goede advies als de geweldig snelle reacties.

Ik opteer inderdaad voor een schone Vista installatie en als ik het laatst goed begrepen heb kan het mobo wat in de pc zit 8GB geheugen aan mits er een 64 bits versie van Vista opstaat. Niet dat ik het uit ga proberen (modules zijn veeeel te duur) maar altijd handig mocht ik de PC ooit van de hand doen.

CQC....ik heb geen problemen met een behoorlijke install ik draai momenteel op m'n vorige systeem en heb geduld, ik zou het zeer waarderen als ik deze 64bits versie van je kan overnemen:) stuur me maar een pb-tje met je prijs en ik reageer met mijn adresgegevens.

Nogmaals...heel erg bedankt voor jullie advies en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:44
Berichtje verstuurd :)
EDIT: het is laat, had over het hoofd gezien dat je het tegen CQC had. Nou ja, m'n aanbod staat :p

[ Voor 69% gewijzigd door citruspers op 18-02-2011 01:18 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van CQC de Vista DVD ontvangen en ben hem daar zeer dankbaar voor.

Er gaat nu echter het volgende mis bij installatie. Bij partitie selecteren gaf hij 3 partities aan
P1 -OEMBP (D)................8GB
P2 - HDD (C)...................16GB
P3 - Niet gedefinieerd(J)....440+GB!!!!!

Partitie 3 heb ik nooit op dit systeem gehad, ik heb P3 verwijderd, P2 uitgebreid daarna P2 geformateerd en P3 verwijderd.

Bij het uitpakken van de bestanden kreeg ik na 54% de volgende melding:"Kan benodigde bestaden niet installeren. Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de installatie nodig zijn, beschikbaar zijn en start vervolgens de installatie opnieuw.
Foutcode 0x800706F8".

Ik heb lopen kl..ten dat besef ik heel goed.
Kan ik hier nog zelf iets aan doen of...??

PS: nog even voor de duidelijkheid als ik de pc opstart komt hij niet verder door het missen van Bootmgr en dan is opnieuw opstarten dmv Ctrl+Alt+Dlte de enige optie.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 16:24 ]

Pagina: 1