Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke case voor dit probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 21:03
Hallo,

op dit moment is dit mijn set up:
Case: Norrod Mid tower
Mobo: Asus P6X58D-E
CPU: Intel Core i7 950
RAM: 6GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz
Videokaart1: XFX GeForce GTX260 216sp
Videokaart2: Asus GeForce GTX260 216sp
HDD: Samsung spinpoint F1 640GB
DVD: Samsung S-ATA dvd-brander
FAN's: 1x 80mm fan
PSU: Seasonic m12ii-620 bronze 620watt

Op dit moment heb ik oververhittingsproblemen met de videokaart. Ik weet waardoor dit komt. De kast is te klein en bied weinig mogelijkheden om de kabels weg te werken. Daarnaast zit er weinig koeling in de kast en is er geen goede airflow. Als laatste kan ik op mijn moederbord(die 3-way sli ondersteund) het onderste slot niet gebruiken voor de 2e GTX260 omdat ik een expansionslot aan de onderkant te weinig heb. Hierdoor zitten de kaarten tegen elkaar aan en de bodem van de behuizing waardoor lucht aanzuigen moeilijk gaat. GPU2(ik weet niet of dit de bovenste of de onderste is maar beiden zou kunnen) raakt na een poosje gamen de 100 graden aan, en daardoor crasht mijn pc soms.

Als oplossing hiervoor wil ik een nieuwe kast kopen met betere airflow en meer mogelijkheden en ruimte. Ik zit op dit moment tussen 2 kasten te twijfelen.

- Antec TwelveHundred v3
- Antec Lanboy air Blue

Ik vind de eerstgenoemde kast mooier, en die is ook ietsje goedkoper(hoewel dat prijsverschil geen invloed zal hebben op mijn keuze). De eerste heeft ook mooiere wegwerkmogelijkheden. Echter heeft de lanboy een 8e expansionslot waardoor ik dus mijn onderste pci-e aansluiting kan gebruiken. Later is het eventueel ook nog eens mogelijk om 3-way sli te doen waarbij dit volgens mij bij de twelvehundred niet kan.

Hierbij dus een paar vraagjes, op de antwoorden zal mijn keuze gemaakt worden.

1. Van hoe groot belang is die ruimte tussen de kaarten? Is met een goede airflow en een fan aan het sidepanel die rechtstreeks koele lucht op de kaarten blaast het probleem verholpen of is deze ruimte cruciaal?

2. Ik weet dat als je 3-way sli monteert op dit moederbord hij niet genoeg lanes heeft om 3x x16 te draaien. Als je dus die onderste pakt gaat die dan naar x8?(of x4 weet niet hoeveel lanes ie precies heeft), of gebeurt dit pas bij montage van een 3e videokaart?

3. Gaat mijn voeding al die extra fan's trekken? (ik ben in de toekomst ook van plan nog een ssd te kopen of is dit ook al niet mogelijk?) Ik heb tot nu toe nog geen voedingsproblemen en de voeding wordt niet problematig heet.

4. Als ik een sidepanelfan monteer in de twelvehundred moet deze lucht op de kaarten blazen of wegzuigen?

Alvast bedankt

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-11 20:16
1. Ligt er aan in welk slot je ze slot, boven elkaar, dan zit er dus verrekte weinig ruimte tussen

2. geen idee

3. Gok het wel, gewoon ff uitproberen

4. Blazen :)

• Qlimaxxx
Inktpotje schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:57:
1. Ligt er aan in welk slot je ze slot, boven elkaar, dan zit er dus verrekte weinig ruimte tussen

2. geen idee

3. Gok het wel, gewoon ff uitproberen

4. Blazen :)
@1.
bij die twelvehundred welke ik het liefste heb kan ik het onderste slot niet gebruiken(is bij die onderste slechts ruimte voor een single slot kaart) dus ze zitten dan wel dicht bij elkaar, is dit echt problematig met een goede airflow?

• Qlimaxxx
niemand die kan helpen? :(