Remote desktop xp >windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik wil graag met mijn xp machine een windows 7 machine overnemen.

Vpn verbinding is inmiddels al ingesteld dat is geen probleem
Echter kan ik geen remote desktop uitvoeren. Programma geeft aan dat de doel pc niet reageert
ook bij een ping krijg ik 100 verlies
Een andere pc die op een andere locatie staat ( bij een kameraad van me thuis) krijg wel verbinding remote. Dit is een windows 7 pro machine.

Nu vallen mij een aantal dingen op maar ik weet niet of dat verband heeft met mijn probleem

1. De pc die ik wil overnemen ligt de 192.168.1. reeks. De ip range die mij mij thuis is is exact het zelfde (dus ook 192.168.1. )
2. De ip range die de modem uitgeeft van mijn kameraad daar in tegen begint op 192.168.2.

Verder heb ik thuis kpn +esperiabox en hij heeft telfort+standaard modem. Dat mag volgens mij niet veel uit maken.

De foutmelding die ik krijg is dus simpel. ik kan geen verbinding maken met externe pc.
Ook bij ping werkt het niet . 100% verlies

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 19:41
Je VPN-tunnel werkt niet goed. Hij zou moeten regelen dat de ip adressen worden vertaald naar een andere range. Zodat er geen conflicten onstaan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een draytek vigor 2820, is dat ergens te regelen?

• NukeLed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
Hoe is de VPN opgezet? Is het een site-to-site VPN tussen beide routers?

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:03:
ik heb een draytek vigor 2820, is dat ergens te regelen?
Ander subnet pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:52
Je kan moet op locatie A en locatie B een andersubnet hebben:
192.168.1.x op A en 192.168.2..x op B.
Als je de gateway goed hebt staan zou je dan gewoon de andere kant moeten kunnen bereiken als de VPN in de lucht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 13:45
Op de Windows 7 host:

Systeemeigenschappen --> tabblad: Externe verbindingen.

Zorg dat aangevinkt staat:
'Verbinding met computers toestaan, ongeacht de versie van Extern bureaublad (minder veilig)'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs73
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik heb hetzelfde probleem, 2 dezelfde subnet masks. Echter kan ik hier niets aan veranderen. Maar toch wil ik een VPN tunnel opzetten tussen ons bedrijf en een ander bedrijf. Kan de Vigor 2820 ons uitgaande ip automatisch aanpassen op een voor hun compatible ip range?

Dus zoiets als dit, echter alleen op de Vigor 2820, niet met een extra kastje:

192.168.1.x -> 10.0.0.x -> IPSec VPN -> 10.0.0.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wat je wil is technisch mogelijk echter wel met heel veel gepruts. En een hoop statische routeringen en newerk geklooi. Dus niet aan beginnen. Ik denk beter dat je in plaats van een site2site VPN een Client2Site VPN kan bouwen. In dat geval krijgt jouw PC een ander subnet toebedeeld en werkt het zonder problemen.

Is dat niet mogelijk en moet het een Site2Site VPN zijn dan heb je een behoorlijke uitdaging en is het beter om dan 1 van de 2 locaties om te nummeren.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:19
matthijs73 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:15:
Ik heb hetzelfde probleem, 2 dezelfde subnet masks. Echter kan ik hier niets aan veranderen. Maar toch wil ik een VPN tunnel opzetten tussen ons bedrijf en een ander bedrijf. Kan de Vigor 2820 ons uitgaande ip automatisch aanpassen op een voor hun compatible ip range?

Dus zoiets als dit, echter alleen op de Vigor 2820, niet met een extra kastje:

192.168.1.x -> 10.0.0.x -> IPSec VPN -> 10.0.0.x
Matthijs, zoals eerder al gemeld in je andere topic, dat gaat perfect ( Is numbered VPN ) waarin je aan het begin en het einde van de VPN een ander IP hebt.

Maar het probleem zit hem in de routering. Je router dropt de packets omdat je lokaal bent en dit ip lokaal niet bereikbaar is. Je zal toch aanpassingen moeten doen aan de subnets. Kijk in je ander topic voor meer uitleg

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1